Min søn vil ikke drikke vand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Masig

Lige i din situation ville jeg putte noget smag i, også selvom det ender med at være saftevand eller juice.... Hellere det end at han skal opereres igen... Vores dreng ville heller ikke drikke vand, vi puttede altså en lille smule saft/juice i, bare en smule, og han drikker masser af rent vand nu....

Ligesom hvis de har feber og skal have ekstra væske, alle kneb gælder, og så må man tage kampen op efterfølgende, hvis de ikke vil drikke rent vand (hvilket jeg nu aldrig har hørt om endnu)....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Gevher Atici skriver:

Har prøvet med kamillete det vil han heller ikke have, men kunne prøve igen som du skriver med meget lidt smag i.

Men sødmælk, må jeg godt give ham det når han er 7 mdr?

Min den yngste fik sød mælk fra 6 mdr.

Anmeld

6. marts 2014

JeanetteK

Jeg vil også sige, at giv det et forsøg med noget saft, sukker eller andet smagstof i vandet. Så må lægen da også kunne komme med nogle råd til, hvordan man kan få ham til at drikke vand. 

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

BabyLove83 skriver:

Bland det med hyldeblomsts saft- det må min veninde godt med hendes datter på 8-8 måneder

Det må jeg prøve.. Havde noget hinbær/granatæble saft uden tilsat sukker stående så prøvede lidt med det, men det blev vist lidt for surt for ham.. Så må prøve med hyldeblomst.. Tak for svar

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

Majbrit P skriver:

Bland det med saftevand... 

Det vil jeg prøve..

Tak for svar

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

Anitta Kristiansen skriver:

Vi gjorde det her at han fik sutteflaske med mme. og jo ældre han blev jo mindre pulver kom der i, til sidst var det som vand, det kan jo både laves på kop og flaske. men jeg mener at man god må give sødmælk når de ikke er større. men ellers er mme en løsning.

synes derimod at saft er en dårlig ide, da det giver anledning til at tingene skal være søde. fik selv af vide at jeg skulle bruge marmelade i hans mad men nej ville jeg ikke og er jeg glad for idag  

Jeg har ellers læst at man skal blande præcist op med mme, altså som der står på pakken ellers kan de få vand i lungerne, eller sådan noget tror jeg det var.Hvis det ikke gør noget må jeg jo prøve det, han får i forevejen mme så det vil ikke være så svært. Men er det så hans alm. måltid jeg skal trappe ned på eller er det en ekstra flaske/kop jeg skal severe med mindre mme i?

Præcis derfor ville jeg helst gerne undgå at putte søde ting i vandet, men hvis andet ikke hjælper så er jeg desværre villig til at prøve det..

Tak for svar

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

Pcokate skriver:

Det kan jeg godt forstå

For noget virker 

Tusind tak for det  

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

Team Putte skriver:

min Ida ville heller ikke Drikke vand! Jeg sørgede for grød og mos var tilsat ekstra væske, blandede en smule hjemmelavet frugtmos uden sukker i eller lod en kande stå på køl med skiver af frugt og især agurk var hun glad for nu er hun 20 mdr og drikker fint vand helt uden problemer og hun er heller ikke blevet en sukkergris.. Da hun drak vandet med noget i fint begyndte jeg stille og roligt at putte mindre og mindre i over en længere periode og nu drikker hun uden noget

Det skal helt klart prøves med det samme

Tak for svar

Anmeld

7. marts 2014

Gevher Atici

Masig skriver:

Lige i din situation ville jeg putte noget smag i, også selvom det ender med at være saftevand eller juice.... Hellere det end at han skal opereres igen... Vores dreng ville heller ikke drikke vand, vi puttede altså en lille smule saft/juice i, bare en smule, og han drikker masser af rent vand nu....

Ligesom hvis de har feber og skal have ekstra væske, alle kneb gælder, og så må man tage kampen op efterfølgende, hvis de ikke vil drikke rent vand (hvilket jeg nu aldrig har hørt om endnu)....

Lige præcis, vil gør alt for at undgå en ny operation.

Han har bare været så meget igennem lige fra fødslen af og så nu en operation, så vil gøre alt for ikke at skulle igennem endnu en. Det synes jeg slet ikke at han fortjener. Han er også bare så lille at han ikke kan fortælle at det gør ondt. Så ved ikke hvornår jeg skal give ham smertestillende eller ikke.

Tak for svar

Anmeld

7. marts 2014

Anitta Kristiansen

Gevher Atici skriver:

Jeg har ellers læst at man skal blande præcist op med mme, altså som der står på pakken ellers kan de få vand i lungerne, eller sådan noget tror jeg det var.Hvis det ikke gør noget må jeg jo prøve det, han får i forevejen mme så det vil ikke være så svært. Men er det så hans alm. måltid jeg skal trappe ned på eller er det en ekstra flaske/kop jeg skal severe med mindre mme i?

Præcis derfor ville jeg helst gerne undgå at putte søde ting i vandet, men hvis andet ikke hjælper så er jeg desværre villig til at prøve det..

Tak for svar

Grunden til der skal blandes præcist er for at de får den rigtige næring og ikke ender med dehydrering. Men forstår ikke hvordan de skulle få vand i lungerne, for så ville du jo hellere ikke kunne give børn vand. Med hvornår det bestemmer du selv, hvis det erstatter hans mælke måltid ville han mangle den næring et andet sted og have brug for mere mad, men du kan endelig gøre det begge steder, jeg gjorde det hver gang han fik mælk, for vidste han fik grød og derved blev mæt af det i stedet for mælken. håber det kan bruges.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.