Min søn vil ikke drikke vand..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.790 visninger
22 svar
7 synes godt om
6. marts 2014

Gevher Atici

Ja som overskriften lyder vil min søn ikke drikke vand.

Er der nogle der har tips til hvordan jeg kan få ham til at drikke vand?

Han er 7 måneder og vi begyndte med at give ham grød/mos da han blev 5 mdr, men hverken før eller efter vil han drikke vand.

I mandags (d.3/3) blev han opereret for lyskebrok, som han har fået fordi han, siden han blev født, har skulle presse rigtig meget for at få afføring og prutter ud. Og fik af vide af sygeplejersken på hospitalet at vi skal give ham masser af vand, men han vil bare ikke.. Jeg giver ham det selvfølgelig alligevel, men han spytter det ud eller ser ud som om han skal kaste op. Har prøvet at give det i sutteflaske, med tudekop, alm. kop og med ske, intet hjælper.

Har desperat brug for hjælp.. Vi har nemlig fået af vide, at brokken kan vende tilbage hvis han fortsætter med at presse så meget som han gør  Og som enhver forælder vil vi for alt i verden ikke igennem endnu en operation..

Da han er født 2½ måned for tidligt synes vi at han har være rigeligt igennem og ekstremt hårdt for os at han skal igennem dette også  Håber nogen kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Pcokate

Gevher Atici skriver:

Han er 7 måneder og vi begyndte med at give ham grød/mos da han blev 5 mdr, men hverken før eller efter vil han drikke vand.

I mandags (d.3/3) blev han opereret for lyskebrok, som han har fået fordi han, siden han blev født, har skulle presse rigtig meget for at få afføring og prutter ud. Og fik af vide af sygeplejersken på hospitalet at vi skal give ham masser af vand, men han vil bare ikke.. Jeg giver ham det selvfølgelig alligevel, men han spytter det ud eller ser ud som om han skal kaste op. Har prøvet at give det i sutteflaske, med tudekop, alm. kop og med ske, intet hjælper.

Har desperat brug for hjælp.. Vi har nemlig fået af vide, at brokken kan vende tilbage hvis han fortsætter med at presse så meget som han gør  Og som enhver forælder vil vi for alt i verden ikke igennem endnu en operation..

Da han er født 2½ måned for tidligt synes vi at han har være rigeligt igennem og ekstremt hårdt for os at han skal igennem dette også  Håber nogen kan hjælpe..

Må i give vand med lidt smag i? Fx citron, sukker, saft m.m.? 

Det er måske ikke den sundeste løsning men bedre end en ny operation tænker jeg...

Anmeld

6. marts 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Hvad med at fortynde sødmælk så der er mere vand end mælk i.
Ved ikke om det hjælper med er da et forsøg.
Eller en meget tynd kamillete

Anmeld

6. marts 2014

Gevher Atici

Pcokate skriver:

Må i give vand med lidt smag i? Fx citron, sukker, saft m.m.? 

Det er måske ikke den sundeste løsning men bedre end en ny operation tænker jeg...

Det kunne være at vi skulle prøve det.. Tak for ideen..

Er villig til næsten alt hvis vi kan undgå en ny operation..

Anmeld

6. marts 2014

Gevher Atici

hannetheis skriver:

Hvad med at fortynde sødmælk så der er mere vand end mælk i.
Ved ikke om det hjælper med er da et forsøg.
Eller en meget tynd kamillete

Har prøvet med kamillete det vil han heller ikke have, men kunne prøve igen som du skriver med meget lidt smag i.

Men sødmælk, må jeg godt give ham det når han er 7 mdr?

Anmeld

6. marts 2014

Majbrit P

Gevher Atici skriver:

Bland det med saftevand... 

Anmeld

6. marts 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Bland det med hyldeblomsts saft- det må min veninde godt med hendes datter på 8-8 måneder

Anmeld

6. marts 2014

Anitta Kristiansen

Vi gjorde det her at han fik sutteflaske med mme. og jo ældre han blev jo mindre pulver kom der i, til sidst var det som vand, det kan jo både laves på kop og flaske. men jeg mener at man god må give sødmælk når de ikke er større. men ellers er mme en løsning.

synes derimod at saft er en dårlig ide, da det giver anledning til at tingene skal være søde. fik selv af vide at jeg skulle bruge marmelade i hans mad men nej ville jeg ikke og er jeg glad for idag  

Anmeld

6. marts 2014

Pcokate

Gevher Atici skriver:

Det kunne være at vi skulle prøve det.. Tak for ideen..

Er villig til næsten alt hvis vi kan undgå en ny operation..

Det kan jeg godt forstå

For noget virker 

Anmeld

6. marts 2014

Team Putte

Gevher Atici skriver:

min Ida ville heller ikke Drikke vand! Jeg sørgede for grød og mos var tilsat ekstra væske, blandede en smule hjemmelavet frugtmos uden sukker i eller lod en kande stå på køl med skiver af frugt og især agurk var hun glad for nu er hun 20 mdr og drikker fint vand helt uden problemer og hun er heller ikke blevet en sukkergris.. Da hun drak vandet med noget i fint begyndte jeg stille og roligt at putte mindre og mindre i over en længere periode og nu drikker hun uden noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.