Mors/fars nye kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
13 svar
8 synes godt om
4. marts 2014

Anonym trådstarter

Hvor lang tid efter et brud synes I at det er passende at introducere og flytte sammen med ny kæreste (og børn)?

Tag udgangspunkt i et 4 årigt barn og et nyt barn på vej.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvor lang tid efter et brud synes I at det er passende at introducere og flytte sammen med ny kæreste (og børn)?

Tag udgangspunkt i et 4 årigt barn og et nyt barn på vej.. 

Når du er sikker, på at den nye kæreste er det værd. Så barnet ikke knytter sig til den nye, og han så bare lige pludselig er væk. (ved godt  man ikke kan være sikker)

Men man skal selv lige finde plads i forholdet, og vide hvor man står, før børnene kommer ind i det. 

Anmeld

4. marts 2014

Anitta Kristiansen

Hmm den er sværd. Min eks viste vores fælles søn sin nye kæreste efter nogle dage, efter lidt tid ( 2 måneder ) flyttede de sammen i fælles lejlighed. Mig gik der 3 måneder hvor vi var sammen alle 3 i nogle timer og kun hver anden weekend. Efter 1.5 år flyttede vi stille og roligt sammen. Han er meget glad for ham og nogen gange er han bedre end mig. Han har været min kæreste siden min dreng var ca et halvt år gammel. Hans far har han dog mistet tilliden til. Han er 2.5 og skal være storebror til juli. Håber det kunne bruges lidt.

Anmeld

4. marts 2014

lineog4

Bare lige er opklarende spørgsmål er barnet på vej med den nye kæreste? 

Jeg personlig er nok lidt langsom og tror ikke jeg ville introducere før jeg var næsten 110% sikker på dette var manden for livet. Var selv glad for jeg ikke blev introduceret for alle de som min mor og far havde gang i  Blev introduceret til to af min far (han endte med at gifte sig med dem begge altså ikke på samme tid ) og min mor introducerede mig til en, han var hendes kæreste til han døde. 

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Bare lige er opklarende spørgsmål er barnet på vej med den nye kæreste? 

Jeg personlig er nok lidt langsom og tror ikke jeg ville introducere før jeg var næsten 110% sikker på dette var manden for livet. Var selv glad for jeg ikke blev introduceret for alle de som min mor og far havde gang i  Blev introduceret til to af min far (han endte med at gifte sig med dem begge altså ikke på samme tid ) og min mor introducerede mig til en, han var hendes kæreste til han døde. 

Begge børn er mor og fars sammen.. Så altså mor og far har et barn på 4 og et på vej.. Er gået fra hinanden.. Og nu er der så en ny kæreste som også har to børn..

Anmeld

4. marts 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Begge børn er mor og fars sammen.. Så altså mor og far har et barn på 4 og et på vej.. Er gået fra hinanden.. Og nu er der så en ny kæreste som også har to børn..

Hvis det er sådan det hænger sammen, så er det jo ikke længe siden at I er gået fra hinanden? Det lyder noget rodet og forjaget med en ny kæreste allerede nu, du har stadig en anden mands barn i maven? dit fire årige barn skal nu vænnes til en ny lillebror eller søster, synes ikke det er fair at der kommer en ny mand ind i

billedet også. ved ikke hvad jeg skal sige med tiden, måske et år? 

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvis det er sådan det hænger sammen, så er det jo ikke længe siden at I er gået fra hinanden? Det lyder noget rodet og forjaget med en ny kæreste allerede nu, du har stadig en anden mands barn i maven? dit fire årige barn skal nu vænnes til en ny lillebror eller søster, synes ikke det er fair at der kommer en ny mand ind i

billedet også. ved ikke hvad jeg skal sige med tiden, måske et år? 

Nej, det er ikke mere end 2,5 måned siden vi gik fra hinanden.. Og don't worry, det er ikke mig der har så travlt, men faren..

Jeg mener absolut ikke at det er barnets behov at møde ny kæreste nu oveni at der kommer en lillebror/søster man skal forholde sig til, men ville bare høre jeres meninger..

Anmeld

4. marts 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Nej, det er ikke mere end 2,5 måned siden vi gik fra hinanden.. Og don't worry, det er ikke mig der har så travlt, men faren..

Jeg mener absolut ikke at det er barnets behov at møde ny kæreste nu oveni at der kommer en lillebror/søster man skal forholde sig til, men ville bare høre jeres meninger..

Det lyder godt, så må du lige få ham til at slå koldt vand i blodet

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Det lyder godt, så må du lige få ham til at slå koldt vand i blodet

Jeg har prøvet! Men er bange for at det ikke virker og at hans forelskelse er vigtigere end noget andet! Jeg er bare så bange for hvad det gør ved vores store barn 

Anmeld

5. marts 2014

lineog4

Tænker farmand jo nok ikke har den 4 årige hele tiden og derfor har en del tid hvor forelskelser kan dyrkes uden barnet nødvendigvis skal involveres. Personligt hvis jeg var den nye kæreste ville jeg slet ikke ønske at lege far, mor og børn før om lidt tid. 

Men når det er sagt kan det jo også være man bare ved man har mødt den eneste ene og man ønsker at starte familie lige nu og her måske grundet alder. 

Dit barn tager ikke skade også selvom situationen ikke er optimal. Du må bare støtte og være der og ja så holde tand for tunge og ikke vise din misbilligelse selvom det må være svært 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.