Øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2009

Honningblomst

Man kan jo så stille spørgsmål ved om små børn...under to år overhoved har godt af at tages væk fra sin mor og passes mange timer dagligt...bare fordi dit barn ikke reagerer og det andet gør, så siger det jo intet om, hvem det er godt for eller om det er godt.
Selvfølgelig er det bedst for små børn at være hjemme ved sine forældre...men da kun hvis disse gider det...ellers er det nok ikke rart for barnet.
Kunne jeg havcde mine børn været hjemme længere end de 1½ år de var også selvom de reagerer da de startede...og selvfølgelig gør de det, det er jo ganske naturligt og så må man jo køre dem ind den tid det tager..men at aflevere tidligt fordi reaktionen så er mindre, det er der da overhoved ingen logik i, i min verden.
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Juniors mor

Eva skriver:

Man kan jo så stille spørgsmål ved om små børn...under to år overhoved har godt af at tages væk fra sin mor og passes mange timer dagligt...bare fordi dit barn ikke reagerer og det andet gør, så siger det jo intet om, hvem det er godt for eller om det er godt.
Selvfølgelig er det bedst for små børn at være hjemme ved sine forældre...men da kun hvis disse gider det...ellers er det nok ikke rart for barnet.
Kunne jeg havcde mine børn været hjemme længere end de 1½ år de var også selvom de reagerer da de startede...og selvfølgelig gør de det, det er jo ganske naturligt og så må man jo køre dem ind den tid det tager..men at aflevere tidligt fordi reaktionen så er mindre, det er der da overhoved ingen logik i, i min verden.
Knus Eva..

nemlig-nemlig, enig-enig

Anmeld

5. august 2009

Diana...

Eva skriver:

Knus Eva..

Så enig så enig.

Anmeld

5. august 2009

Mum33

Tak for hjælpen

Anmeld

5. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har lige flyttet tråden

Anmeld

5. august 2009

Sweet1978

Altså jeg har 2 piger Nadia startede først da hun var et år og Danielle pga. min sygdom allerede da hun var 6 måneder. Og ingen af dem har haft problemmer så det er ikke kun alder der afgør det men lige så meget vaner, hvor mange forskellige mennesker de hjemmefra  er vant til at omgåes. Om man på nogen måde har ladet dem passe før, bedsteforældre mm. Der er mange ting der spiller ind.

I Danielles Dp har de også en der skriger hver dag og det er nu 2-3 måneder siden han startede. Han havde "ALDRIG" været væk fra mor før og var slet ikke menneske vant. Hun siger han ikke længere er ked af at mor går, men bange når vi ander "fremmede" kommer, og det skal jeg ikke benægte, det jeg ved at han skriger hver gang jeg er der tidligt som sent fra jeg kommer til jeg går. Og ingen af de andre børn tager sig af det så det behøver ikke være et problem, det er helt et personligheds spørgsmål og jeres dreng reagerer så bare desværre voldsomt. Men I må jo tackle den side af det i kan og bearbejde jeres egen søn, han vil hele livet igennem møde forskellig mennesker og situationer og i kan ikke bare skyde den fra jer og sige det er også de andre der er trælse gør noget forkert og er i vejen for os, man må tilpasse sig.

Lidt hårdt men mit syn på det

Anmeld

5. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Min dreng startede i vs den måned han blev 1 år og vi havde ingen problemer med, at kører ham ind. Han synes bare, at det var fantastisk, at få en masse nye legekammerater.

Min pige skal starte i vs når hun er 10 1/2 mdr og jeg håber, at hun er ligesom sin storebror og bare tager det i stiv arm.

Jeg har begge gange valgt, at have barsel så langt tid som muligt (som økonomien tillader det) og synes, at det er fantastisk, at man idag har mulighed for, at komme så tæt på sine børn.

/ Katja - Lina 4 1/2 mdr. og Luka snart 22 mdr.

Anmeld

7. august 2009

Mor24

min dreng startede i dp da han var 14 ½mdr og der har aldrig været problemer. han har måske grædt 2 gange når jeg skulle til at gå men det er også alt. Så jeg tror helt sikkert at det har meget med hvordan barnet er og ikke noget med deres alder...

Anmeld

7. august 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic started i dp 4 maj, da var han 8 mdr og en dag.

Havde sat en hel mdr af til at få kørt ham ind, men efter godt en uge var han der fra 8 - 14/15 tiden.

Var ellers noget skeptisk, for hvordan skal man kunne vide hun er den rigtige på de små 2 timer man er til det der intromøde... Men hun er guld vær....

Han er vildt glad for hende og den anden dreng... Vi skal ikke spørge under morgenmad, om han skal ud til joan og philip - så har han ej tid til at spise. Når vi rammer hendes indkørsel - smiler han over hele 5 øren. Og har slet ikke tid til at få hverken sko eller jakke af - han vil bare ned at lege eller over til hende...
Og hjem vil han sjældent... 

Så det bliver spændende at se på næste mandag - efter 3 ugers fri, hvad han siger til det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.