Øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.155 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Mum33

Det går bare af møg til med Noah i dp. Det gik super fint, indtil der begynder en "lille" dreng der bare et for gammel til at være væk fra sin mor - for 1. gang! Dvs han skriger og skriger og skriger og Noah bliver SÅ ked af det og vi har måttet hente ham de sidste 2 dage før tid 

Håber virkeligt at det går bedre i morgen. Dp sagde godt nok da vi besøgte hende, at hun var super glad for at få ham i den alder (7 ½ mdr), da det var nemmere at tilpasse dem. Når de blev fra ca. 10 mdr blev de utoligt bevidste om hvem de var og hvem deres forældre var, og afskeds-scenerne blev ofte meget voldsomme, til sorg for både barn og forældre.

Kan ikke lade være med at undre mig over om det er for moderen eller barnets skyld at man "går hjemme" i over et år  
Beklager hvis jeg træder nogle over tærene, men er bare ØV over situationen. Specielt når man selv er begyndt på arbejde og skal prøve at samle sig om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

LotteGabriella

Det går bare af møg til med Noah i dp. Det gik super fint, indtil der begynder en "lille" dreng der bare et for gammel til at være væk fra sin mor - for 1. gang! Dvs han skriger og skriger og skriger og Noah bliver SÅ ked af det og vi har måttet hente ham de sidste 2 dage før tid 

Håber virkeligt at det går bedre i morgen. Dp sagde godt nok da vi besøgte hende, at hun var super glad for at få ham i den alder (7 ½ mdr), da det var nemmere at tilpasse dem. Når de blev fra ca. 10 mdr blev de utoligt bevidste om hvem de var og hvem deres forældre var, og afskeds-scenerne blev ofte meget voldsomme, til sorg for både barn og forældre.

Kan ikke lade være med at undre mig over om det er for moderen eller barnets skyld at man "går hjemme" i over et år  
Beklager hvis jeg træder nogle over tærene, men er bare ØV over situationen. Specielt når man selv er begyndt på arbejde og skal prøve at samle sig om det.

Daniella starter i dagpleje på mandag og hun er lige fyldt et år her i slutningen af juli...jeg ville meget gerne ha' hende i dagpleje før...startede allerede med at søge arbejde i januar, men har desværre endnu ikke fundet noget økonomisk set er det  mange penge man lige pludselig skal lægge ekstra om måneden (2.300 kr. for vores vedkommende) når man stadigvæk er på dagpenge, så det er ikke altid bare lige til

Jeg er så heldigvis så heldig at jeg har en dejlig veninde som er dagplejemor lige her i nærheden og der har vi været oppe mange gange så hun har kunne lege med andre børn og endvidere er hun blevet passet siden hun
var 4 måneder også med overnatning hos både venner og familie,så jeg er ikke så urolig.....ved da godt at der med STOR sandsynlighed nok skal komme en reaktion på det, men vi prøver helt klart at gøre det så blidt for hende som muligt...altså starter blidt op, så hun ikke bare bliver kastet ud i det med 8 timer om dagen

Anmeld

5. august 2009

Misjelle

Ej sikke noget, det er da også ærgeligt at Noah reagere sådan på den nye drengs skrigeri .

Nu er min egen søn kun 5½ måned, men jeg har taget barsel i et år. Jeg har valgt at holde barsel så længe for både hans og min egen skyld, og synes da det er helt fantastisk at vi har mulighed for at udvikle os så tæt med hinanden over et helt år. Må ærligt  indrømme at jeg ikke har lagt de store overvejelser i hvordan han vil reagere når han skal starte i enten dagpleje eller institution, eller hvordan andres børn vil reagere på hans reaktion. Han er mit første barn så har ikke de store erfaringer på området, men har flere veninder, hvis børn ikke har haft  de store problemer ved opstart også selvom de har gået hjemme over et år .

Jeg føler mig bestemt ikke stødt, men synes dog ikke der noget galt i at tage et års barsel.

Håber det snart går bedre, både for Noah og den nye dreng i DP.

Anmeld

5. august 2009

Mum33

Ok - har selvfølgelig ikke overvejet "plads" og økonomi situationen.  Tænker bare at nogle måske holder længere barsel fodi de syntes det er så hyyyyyygeligt og ikke tænker hvad er bedst for barnet.

Håber I får en god start

Anmeld

5. august 2009

Mum33

Misjelle skriver:

Ej sikke noget, det er da også ærgeligt at Noah reagere sådan på den nye drengs skrigeri .

Nu er min egen søn kun 5½ måned, men jeg har taget barsel i et år. Jeg har valgt at holde barsel så længe for både hans og min egen skyld, og synes da det er helt fantastisk at vi har mulighed for at udvikle os så tæt med hinanden over et helt år. Må ærligt  indrømme at jeg ikke har lagt de store overvejelser i hvordan han vil reagere når han skal starte i enten dagpleje eller institution, eller hvordan andres børn vil reagere på hans reaktion. Han er mit første barn så har ikke de store erfaringer på området, men har flere veninder, hvis børn ikke har haft  de store problemer ved opstart også selvom de har gået hjemme over et år .

Jeg føler mig bestemt ikke stødt, men synes dog ikke der noget galt i at tage et års barsel.

Er nok også lidt farvet, situationen taget i betragtning  

Anmeld

5. august 2009

LotteGabriella

Misjelle skriver:

er enig, synes heller ikke at der er noget galt med 1 års barsel....det  havde jeg selv "bestilt", men besluttede mig for at ville starte noget før...det lykkedes så bare ikke

Anmeld

5. august 2009

Juniors mor

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Ok - har selvfølgelig ikke overvejet "plads" og økonomi situationen.  Tænker bare at nogle måske holder længere barsel fodi de syntes det er så hyyyyyygeligt og ikke tænker hvad er bedst for barnet.

Håber I får en god start

Jeg holder et års barsel både fordi jeg synes det er hyggeligt OG fordi det er bedst for mit barn.
-Helle

Anmeld

5. august 2009

Misjelle

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Er nok også lidt farvet, situationen taget i betragtning  

Jamen det er jeg jo sådan set også . Ville nok have det lige som dig hvis jeg stod i samme situation.

Anmeld

5. august 2009

Diana...

Juniors mor skriver:

Jeg holder et års barsel både fordi jeg synes det er hyggeligt OG fordi det er bedst for mit barn.
-Helle

Det samme her...

Jeg tror bestemt på at de har bedst af at være hos sine forældre så længe de kan...

Anmeld

5. august 2009

Diana...

Misjelle skriver:

Enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.