Jeg var lige ved at sige noget til moderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu skriver du at der var pædagoger som så situationen. Så ville jeg aldrig blande mig. Så må jeg går ud fra pædagogerne tager den med hende en anden dag. 

Desuden kan situationen blive meget værre for barnet hvis der lige pludselig er en/flere forældre der blander sig og moren højst sandsynligt går i forsvarsposition. 

Og generelt ville jeg ikke blande mig hvis jeg ikke har fået hele konteksten med. (Medmindre det er vold eller noget i den dur) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Idag da jeg henter mit barn i vuggestuen overværer jeg noget særdeles ubehageligt. En mor henter sit barn samtidig. På vej ud i gardaroben sker der et eller andet på gangen. Jeg tror barnet til denne mor her slår et andet barn. Jeg når ikke helt at registrer det. Jeg ser bare hun hiver barnet i armen og ud i gardaroben. Barnet græder og moderen skælder voldsomt ud. Hun taler virkeligt grimt til barnet og siger PUUHHHH DU SKULLE SKAMME DIG. og holder i barnet som græder. Barnet slår ud efter sin mor og rammer brillerne og mor bliver endnu mere tosset og siger hårdt at barnet kommer hjem i seng og får ingen mad. Barnet bliver nægtet sutten og moderen siger at så store børn ikke bruger sut og at børn der opfører sig så grimt ikke får sin sut osv. Barnet græder og græder og moderen siger hele tiden stop det nu. Lad være at skab dig osv. 

Jeg gav mit barn tøj på men det var bare rigtig ubehageligt. Alle andre børn kom jo også og kiggede. og jeg kunne se pædagogerne kiggede lidt på hinanden. Jeg var lige ved at sige noget gjorde det ikke. For at blande sig i opdragelse skal man jo ikke. Men hold da op hvor gjorde mit moderhjerte ondt lige der. Måtte gå ind på mit barns stue og ordne resten af påklædningen for kunne ikke holde det ud. Pædagogerne spurgte om jeg var ok. Jeg sadge ja, men at jeg ikke kunne holde ud af høre på det. Tror godt de kunne forstå mig. 

Havde I sagt eller gjort noget? 

Ved ikke om jeg havde turde sige noget, men jeg får simpelthen også så ondt i maven når jeg høre forældre skælde og smælde sine børn på den måde.

Jeg mener bestemt ikke at man skal lade være at irettesætte børn, men der er måder man taler til børn på hvor jeg synes børn får en mindreværds følelse som jeg ikke synes børn skal have.

Anmeld

4. marts 2014

Kløver

mor:) skriver:

Nu skriver du at der var pædagoger som så situationen. Så ville jeg aldrig blande mig. Så må jeg går ud fra pædagogerne tager den med hende en anden dag. 

Desuden kan situationen blive meget værre for barnet hvis der lige pludselig er en/flere forældre der blander sig og moren højst sandsynligt går i forsvarsposition. 

Og generelt ville jeg ikke blande mig hvis jeg ikke har fået hele konteksten med. (Medmindre det er vold eller noget i den dur) 

Enig og der kan være så meget mere bag end man umiddelbart ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.