Hvad ville DU gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

Anonym trådstarter

I øvrigt så er den jo nok hørt mange gange før, men jeg er enormt moden af min alder.... Selvfølgelig vil jeg gerne være ung, men for mig er ung ikke lig med at drikke sig i hegnet hver weekend og tage ud og rejse jorden rundt.... Jeg er typen der befinder mig fint i et fast forhold, jeg skal have en ganske stille og rolig hverdag for at være glad, jeg tager kun i byen ved lejlighed, jeg har ikke boet hjemme siden jeg var 16, jeg er på mange måder ung på min egen måde - for voksen vil jeg omvendt ikke påstå at være, endnu Jeg vil være 20 år når jeg er færdig med min studentereksamen, og der kan ske rigtig meget på to år - både godt og skidt Jeg modnes i mit eget tempo, som unægteligt er hurtigere end mine jævnaldrende, men min tankegang er nu alligevel, at man ikke nødvendigvis behøver at være VOKSEN for at være en fabelagtig mor. Jeg har selv en ung mor, og jeg kan da huske at vi hentede hende på skolen når jeg blev hentet i børnehaven. Så i grove træk er jeg nok bare meget anderledes... Men igen, der kan ske en hulens masse på to år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Krussedulle

Anonym skriver:

I øvrigt så er den jo nok hørt mange gange før, men jeg er enormt moden af min alder.... Selvfølgelig vil jeg gerne være ung, men for mig er ung ikke lig med at drikke sig i hegnet hver weekend og tage ud og rejse jorden rundt.... Jeg er typen der befinder mig fint i et fast forhold, jeg skal have en ganske stille og rolig hverdag for at være glad, jeg tager kun i byen ved lejlighed, jeg har ikke boet hjemme siden jeg var 16, jeg er på mange måder ung på min egen måde - for voksen vil jeg omvendt ikke påstå at være, endnu Jeg vil være 20 år når jeg er færdig med min studentereksamen, og der kan ske rigtig meget på to år - både godt og skidt Jeg modnes i mit eget tempo, som unægteligt er hurtigere end mine jævnaldrende, men min tankegang er nu alligevel, at man ikke nødvendigvis behøver at være VOKSEN for at være en fabelagtig mor. Jeg har selv en ung mor, og jeg kan da huske at vi hentede hende på skolen når jeg blev hentet i børnehaven. Så i grove træk er jeg nok bare meget anderledes... Men igen, der kan ske en hulens masse på to år

Det er næsten som om at jeg lige har læst om mig selv!

Mht at være mere moden og ung på min egen måde.

Jeg blev mor som 18, knap 19 årig. Og jeg har ikke fortrudt et sekund!
Nej, han var ikke planlagt, men vi planlagde at beholde ham!

Jeg tror at jeg, i dit sted, ville fortsætte med at gå til div undersøgelser. Og så ville jeg nok bare springe ud i det!

Man behøver ikke have hus, bil og job.. jo det er naturligvis federe at have en fast løn, så man ikke skulle tage et SU-lån!

Men det er jo en prioritering!

Jeg studerer endnu, og har også knap 4 år tilbage, men mine børn har aldrig manglet noget!

Anmeld

3. marts 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Halløj herinde

Jeg er ny på siden, og har brug for lidt gode råd...
Jeg er anonym, da det er et lidt følsomt spørgsmål

Jeg fylder 18 år om 4 dage, og har ikke nogen børn. Jeg har en super skøn kæreste gennem snart 3 år, og læser pt. en gymnasial uddannelse på 1. år, da jeg droppede ud af min anden gymnasiale uddannelse i sommer - dvs. jeg har 2½ år tilbage

For cirka 8 måneder siden oplevede jeg at skulle akut til vagtlægen en sen aften, da jeg pludselig fik meget stærke smerter i lysken/underlivet. Det viste sig at jeg havde haft en cyste på æggestokken, som var sprunget...
Jeg bliver sendt hjem med nogle smertestillende, og bliver bedt om at møde op på sygehuset til en scanning dagen efter... Ved denne scanning viser det sig at jeg som antaget har haft en relativt stor cyste på venstre æggestok som ganske rigtigt er sprunget, derfor smerterne... En overlæge, en sygeplejerske og to assistenter overværer scanningen, da de umiddelbart kan se flere små bobler, men er i tvivl om det er cyster. Det bliver så fastslået at det ER cyster, men små...
Det er cyster på stilke, og overlægen fortæller mig efterfølgende, at det ser ud til at være et tilbagevendende problem - altså en tendensdannelse... Faren ved disse cyster når de sidder på stilke er, at de kan blive så store at de snor sig rundt om æggestokkene, lukker af for blodtilførslen, og "kvæler" mine æggestokke...
Han kunne umiddelbart ikke udtale sig om det gav mig nedsat fertilitet, men der er som han sagde en risiko for at en eller begge mine æggestokke skal fjernes på et tidspunkt - om det blev om et år, eller ti år kunne han ikke sige....

Jeg går nu med den her knude i maven - skal jeg vente og se tiden an, og risikere måske aldrig at kunne få børn fordi cysterne ødelægger mine æggestokke, eller skal jeg så snart jeg er færdig med mit studie forsøge at få bare ét barn, og så tage det resterende bagefter? (Pædagog)
Mit største ønske er at blive mor, og jeg har været småskruk i et år nu.... Jeg aner vitterligt bare ikke hvad jeg skal gøre! Satse, eller blive ung mor...

Hvad ville du gøre i mit sted?

Jeg syntes at den er svær at svare på. Umiddelbart ville jeg råde dig til at vente, men har det så også sådan lidt...Hvad nu hvis du forpasser din chance...?

Det lyder jo som om at lægerne har sagt, at dine odds er ret dårlige...Har de slet ikke snakket alternativer med dig? Hvad med ægudtagning? Er det noget som du har undersøgt?

Og hvad mener din kæreste? Er han klar til at blive far? Det er vel i bund og grund ham, som du skal træffe en beslutning sammen med.

Alle solstråle historierne og alle de dårlige historier fra unge mødre herinde, kan du jo ikke rigtig bruge til noget (eller jeg håber da ikke at de vil være med til at påvirke dit valg) for du kan af gode grunde ikke vide hvilken historie som du ville komme til at skrive som ung mor. Det er der jo ingen der kan vide og derfor vil "baby-making" være en rigtig dårlig beslutning at træffe, hovedsagligt baseret på andre's erfaringer. Det er noget DU skal gøre op med dig selv (og din kæreste). 

Pøj pøj.

Anmeld

3. marts 2014

MR-82

Det er ikke en mulighed at blive regelmæssigt tjekket? Så du kan færdiggøre din uddannelse osv. Uden at skulle bekymre dig om det nu er for sent når du så er klar til det?  

Anmeld

3. marts 2014

IdasSmor

Jeg har også sygdommen og har haft den siden jeg var 13 år 

jeg har en skøn pige på 5 og forsøger igen. Det kan tage lidt tid men jeg forslår dig at vente 

du skal nok nå det men samtidig lad være med at vente til du 30  

kh 

Anmeld

4. marts 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Ej hvor heldigt, kanon for jer!

Jeg tror ikke det er pcos jeg har, da lægen nok ellers ville have sagt det... Men jeg skal til lægen her d. 18, og overvejer kraftigt at bede om en henvisning til en scanning mere - jeg har med cirka en måneds mellemrum de her smerter, nogen gange med en lille pletblødning, andre gange bare smerten... Jeg vil have mig en uddannelse, ingen tvivl, men hvis jeg står som 26 årig og er færdiguddannet, men ikke kan få børn, så vil jeg ALDRIG tilgive mig selv, når nu jeg ved hvad vilkårene er

Jeg vil, hvis alt går vel og det bliver lige efter uddannelsen, blive mor som 20-21 årig.... Der er andre i min familie der har fået børn tidligere, men jeg er bare frygteligt bange for at folk vil rynke på næsen over at jeg kun lige er færdig med gymnasiet før jeg står som mor

Omvendt, så tør jeg slet ikke tænke tanken til ende, at jeg risikerer ALDRIG at kunne blive det!

Jeg mente også kun følelsesmæssigt at jeg var lidt i dit sted 

Og jeg forstår dig fuldt ud, jeg blev mor det år jeg fyldte 21 og mange behandlede mig som et barn der havde haft et uheld(Dog ikke familie, venner eller sp "bare" fremmede såsom tjenere etc) 

Men jeg vil hellere opleve det end aldrig at have fået ham

Så jeg forstår dig godt og ville altid selv vælge barnet

Anmeld

4. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Halløj herinde

Jeg er ny på siden, og har brug for lidt gode råd...
Jeg er anonym, da det er et lidt følsomt spørgsmål

Jeg fylder 18 år om 4 dage, og har ikke nogen børn. Jeg har en super skøn kæreste gennem snart 3 år, og læser pt. en gymnasial uddannelse på 1. år, da jeg droppede ud af min anden gymnasiale uddannelse i sommer - dvs. jeg har 2½ år tilbage

For cirka 8 måneder siden oplevede jeg at skulle akut til vagtlægen en sen aften, da jeg pludselig fik meget stærke smerter i lysken/underlivet. Det viste sig at jeg havde haft en cyste på æggestokken, som var sprunget...
Jeg bliver sendt hjem med nogle smertestillende, og bliver bedt om at møde op på sygehuset til en scanning dagen efter... Ved denne scanning viser det sig at jeg som antaget har haft en relativt stor cyste på venstre æggestok som ganske rigtigt er sprunget, derfor smerterne... En overlæge, en sygeplejerske og to assistenter overværer scanningen, da de umiddelbart kan se flere små bobler, men er i tvivl om det er cyster. Det bliver så fastslået at det ER cyster, men små...
Det er cyster på stilke, og overlægen fortæller mig efterfølgende, at det ser ud til at være et tilbagevendende problem - altså en tendensdannelse... Faren ved disse cyster når de sidder på stilke er, at de kan blive så store at de snor sig rundt om æggestokkene, lukker af for blodtilførslen, og "kvæler" mine æggestokke...
Han kunne umiddelbart ikke udtale sig om det gav mig nedsat fertilitet, men der er som han sagde en risiko for at en eller begge mine æggestokke skal fjernes på et tidspunkt - om det blev om et år, eller ti år kunne han ikke sige....

Jeg går nu med den her knude i maven - skal jeg vente og se tiden an, og risikere måske aldrig at kunne få børn fordi cysterne ødelægger mine æggestokke, eller skal jeg så snart jeg er færdig med mit studie forsøge at få bare ét barn, og så tage det resterende bagefter? (Pædagog)
Mit største ønske er at blive mor, og jeg har været småskruk i et år nu.... Jeg aner vitterligt bare ikke hvad jeg skal gøre! Satse, eller blive ung mor...

Hvad ville du gøre i mit sted?

Har læst tråden

Men synes ikke det fremgår hvad din kæreste synes om det hele?

Hvilket jeg synes også betyder noget!

Anmeld

4. marts 2014

lineog4

Du/I skal gøre hvad I føler for, og selvsagt kan man være god mor uafhængigt af alder. 

Men når det er skrevet må jeg lige knytte en kommentar til begrebet modenhed, for nu har jeg stødt på det en del gange: man er moden fordi man ikke er til fest og farver, fordi man har oplevet meget i sit liv osv. Det er rigtig man kan føle sig mere moden når ens jævnaldrende ikke tænker længere end til næste fredag og hvad de mon skal lave der, man kan føle sig moden fordi man har perspektiver på livet qua ens opvækst.

Men skal bare huske man modnes også at de fede fester, man modnes også af de lange rejser, man modnes af sin uddannelse, man modnes af tid og oplevelser.

jeg var selv ikke en festabe, mødte min mand da jeg var 18 år, havde ikke verdens nemmeste barndom, mistede mi. Far da jeg var 21 og 3 mnd efter min papfar, var væk fra DK i 2 år fra jeg var 18-20 osv osv osv. Og alligevel vil jeg sige, jeg var en skøn ung kvinde dybt umoden og samtidig super moden som 21 årig. Var blevet en skøn mor, men jeg var altså ikke moden for lige som med æbler er det tiden der gør moden ;-) 

Må sige som 40 årig, med samme partner i snart 22 år, begravet et barn, taget alenlang uddannelse, kedelig lønarbejder, mor til 4, mistet utrolig mange omkring mig, festet, rejst, talt, grint, grædt osv jeg er heldigvis stadig umoden - dejlig umoden - men dog en god mor 

Nå det var et sidespring. Jeg havde nok ventet men det er alene fordi jeg slet ikke kan planlægge så lang tid ud i fremtiden 

Anmeld

4. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville vælge at blive ung mor...

ville slet ikke turde vente og se tiden an...

Men har så også en veninde der mistede hele den ene æggestok og halvdelen af æggelederen til den anden på at det ikke blev opdaget i tide med cysterne da hun havde kraftige mens smerter så det blev fejlagtigt troet at det blot var det i starten... Hun har en søn på 2 år idag men ved at drømmen om den store familie med 3-4 børn ikke kommer til at ske da de allerede nu snakker om at ville fjerne resten da cysterne stadig kommer tilbage og giver hende smerter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.