Du/I skal gøre hvad I føler for, og selvsagt kan man være god mor uafhængigt af alder.
Men når det er skrevet må jeg lige knytte en kommentar til begrebet modenhed, for nu har jeg stødt på det en del gange: man er moden fordi man ikke er til fest og farver, fordi man har oplevet meget i sit liv osv. Det er rigtig man kan føle sig mere moden når ens jævnaldrende ikke tænker længere end til næste fredag og hvad de mon skal lave der, man kan føle sig moden fordi man har perspektiver på livet qua ens opvækst.
Men skal bare huske man modnes også at de fede fester, man modnes også af de lange rejser, man modnes af sin uddannelse, man modnes af tid og oplevelser.
jeg var selv ikke en festabe, mødte min mand da jeg var 18 år, havde ikke verdens nemmeste barndom, mistede mi. Far da jeg var 21 og 3 mnd efter min papfar, var væk fra DK i 2 år fra jeg var 18-20 osv osv osv. Og alligevel vil jeg sige, jeg var en skøn ung kvinde dybt umoden og samtidig super moden som 21 årig. Var blevet en skøn mor, men jeg var altså ikke moden for lige som med æbler er det tiden der gør moden ;-)
Må sige som 40 årig, med samme partner i snart 22 år, begravet et barn, taget alenlang uddannelse, kedelig lønarbejder, mor til 4, mistet utrolig mange omkring mig, festet, rejst, talt, grint, grædt osv jeg er heldigvis stadig umoden - dejlig umoden - men dog en god mor 
Nå det var et sidespring. Jeg havde nok ventet men det er alene fordi jeg slet ikke kan planlægge så lang tid ud i fremtiden 
Anmeld