Halløj herinde
Jeg er ny på siden, og har brug for lidt gode råd...
Jeg er anonym, da det er et lidt følsomt spørgsmål 
Jeg fylder 18 år om 4 dage, og har ikke nogen børn. Jeg har en super skøn kæreste gennem snart 3 år, og læser pt. en gymnasial uddannelse på 1. år, da jeg droppede ud af min anden gymnasiale uddannelse i sommer - dvs. jeg har 2½ år tilbage 
For cirka 8 måneder siden oplevede jeg at skulle akut til vagtlægen en sen aften, da jeg pludselig fik meget stærke smerter i lysken/underlivet. Det viste sig at jeg havde haft en cyste på æggestokken, som var sprunget... 
Jeg bliver sendt hjem med nogle smertestillende, og bliver bedt om at møde op på sygehuset til en scanning dagen efter... Ved denne scanning viser det sig at jeg som antaget har haft en relativt stor cyste på venstre æggestok som ganske rigtigt er sprunget, derfor smerterne... En overlæge, en sygeplejerske og to assistenter overværer scanningen, da de umiddelbart kan se flere små bobler, men er i tvivl om det er cyster. Det bliver så fastslået at det ER cyster, men små...
Det er cyster på stilke, og overlægen fortæller mig efterfølgende, at det ser ud til at være et tilbagevendende problem - altså en tendensdannelse... Faren ved disse cyster når de sidder på stilke er, at de kan blive så store at de snor sig rundt om æggestokkene, lukker af for blodtilførslen, og "kvæler" mine æggestokke... 
Han kunne umiddelbart ikke udtale sig om det gav mig nedsat fertilitet, men der er som han sagde en risiko for at en eller begge mine æggestokke skal fjernes på et tidspunkt - om det blev om et år, eller ti år kunne han ikke sige.... 
Jeg går nu med den her knude i maven - skal jeg vente og se tiden an, og risikere måske aldrig at kunne få børn fordi cysterne ødelægger mine æggestokke, eller skal jeg så snart jeg er færdig med mit studie forsøge at få bare ét barn, og så tage det resterende bagefter? (Pædagog)
Mit største ønske er at blive mor, og jeg har været småskruk i et år nu.... Jeg aner vitterligt bare ikke hvad jeg skal gøre! Satse, eller blive ung mor...
Hvad ville du gøre i mit sted? 
Anmeld