Fortælle noget? (voldtægtsforsøg, indviklet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
18 svar
13 synes godt om
3. marts 2014

Anonym trådstarter

Kort fortalt, min veninde og jeg kom i samme ungdomsklub for 7 år siden. Her kom også en ung mand,der var ret speciel. Han var meget nærgående, påtrængende over for alle piger, men særligt min veninde var det slemt for. I forbindelse med en overnatning gik han hen og kyssede hende og begyndte at befamle hende og andet. Heldigvis blev de afbrudt. Det var en hård omgang for min veninde og manden blev efterfølgende bortvist.

Nu opdager jeg, at en anden (dog mere perifær veninde) er blevet kærester med ham. Ved, at hun tidligere har været udsat for overgreb og er lidt bekymret for hende. Men ved ikke om jeg skal sige noget. Har mest lyst til ikke at gøre det. Det er jo 7 år siden, han fik sin straf dengang og kan have ændret sig. Hvad ville i gøre?

Mine to veninder kender ikke hinanden og har ikke samme omgangskreds, så det er utænkeligt,at hun hører historien fra andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

EAF

Anonym skriver:

Kort fortalt, min veninde og jeg kom i samme ungdomsklub for 7 år siden. Her kom også en ung mand,der var ret speciel. Han var meget nærgående, påtrængende over for alle piger, men særligt min veninde var det slemt for. I forbindelse med en overnatning gik han hen og kyssede hende og begyndte at befamle hende og andet. Heldigvis blev de afbrudt. Det var en hård omgang for min veninde og manden blev efterfølgende bortvist.

Nu opdager jeg, at en anden (dog mere perifær veninde) er blevet kærester med ham. Ved, at hun tidligere har været udsat for overgreb og er lidt bekymret for hende. Men ved ikke om jeg skal sige noget. Har mest lyst til ikke at gøre det. Det er jo 7 år siden, han fik sin straf dengang og kan have ændret sig. Hvad ville i gøre?

Mine to veninder kender ikke hinanden og har ikke samme omgangskreds, så det er utænkeligt,at hun hører historien fra andre.

Jeg syntes det er svært og har ikke nogen gode råd. For som du selv sætter op, så er det 7 år siden  

Anmeld

3. marts 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Det kan være en svær en.. Også fordi, det er en perifær veninde.

Men hvis jeg skal snakke fra hjertet - jeg har selv været udsat for overgreb, og jeg ville til enhver en tid fortælle en bekendt, en veninde, en, jeg mødte på gaden - hvis jeg vidste, deres kærester havde gjort noget lignende engang. 7 år siden eller ej.. 

Nu skriver du, han fik sin straf.. Mener du, at han blev bortvist eller hvordan?.. 

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja kun bortvist, ikke juridisk straffet. Så et eller andet sted kan det blive meget ord mod ord, hvis jeg nævner noget. Men har ikke lyst til at der skal ske hende noget, omvendt ville jeg også være ked af, hvis han nævnte noget om mig, eller jeg mistede hende, fordi hun ikke tror på mig.

Anmeld

3. marts 2014

SandraXOXO

Fortæl det og så kan hun selv ta stilling. Han kan have ændret sig. Han kan også være blevet endnu mere psykopat og bedre til at skjule det!

Anmeld

3. marts 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Ja kun bortvist, ikke juridisk straffet. Så et eller andet sted kan det blive meget ord mod ord, hvis jeg nævner noget. Men har ikke lyst til at der skal ske hende noget, omvendt ville jeg også være ked af, hvis han nævnte noget om mig, eller jeg mistede hende, fordi hun ikke tror på mig.

Det er jo en risiko, du må tage.

Igen - vil det ikke være værre, hvis du fandt ud af, han havde gjort noget mod hende, og du kunne havde advaret hende?

Hvis hun vælger dig fra - så er det hendes valg. Men så ved du, at du har gjort, hvad du kunne for at hjælpe. 

Anmeld

3. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Du kan jo starte med at fortælle at du "kendte" ham for syv år siden i klubben. At han endte med at blive bortvist. Fordi han gjorde de ting.

Det kan være han ændret sig, det kan være hun ved det.

Men når du ved han har gjort det en gang, kan han gøre det igen. Hun har oplevet det før.

Ville du kunne klare hvis hun blev udsat for det igen og du vidste at han kunne finde på det, men valgte at tie stille? 

Måske bliver hun sur, måske bliver hun glad.. men du står ikke med en hemmelighed. 

Og det er jo noget strafbart han har gjort.

Anmeld

3. marts 2014

Phoenix

Den er svær for som folk også påpeger kan han jo både have ændret sig til det bedre og omvendt kan han også bare opnået en evne til at skjule sine evt. grænseoverskridende tendenser.

Selvom hans opførelse på ingen måde kan undskyldes, så skal man jo have med i overvejelserne at han dengang var en hormonfyldt teenager. Forhåbentlig han har udviklede sig til det bedre siden da.

Men du kan, som der er nævnt, fortælle hende om den episode dengang og se hvad hun siger.  

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja det er godt nok problematisk. På den anden side, har jeg før oplevet at jeg har fået kontroverser med veninder, hvis jeg har blandet mig i noget med deres kærester, altså sagt min mening om, hvis de har behandlet dem dårligt (altså hvis mine veninder er blevet behandlet dårligt) og har det faktisk sådan at jeg ikke synes, at mænd er værd at blive uvenner over. Vil faktisk hellere tale mine veninder efter munden så.

Det skræmmende er med ham her, at jeg ved fra dengang at han er fra en familie med temmelig store sociale problemer, det kan han selvfølgelig ikke gøre for, men ved at han har eller havde et misbrug. Som jeg også ved er han en del klogere end min veninde, så jeg er faktisk lidt urolig. Men på den anden side, tror jeg ikke jeg blander mig. For der er gået lang tid og de ting jeg har hørt om hans familie og det med stoffer kan jo være rygter.

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

Tror jeg vælger at blande mig uden om. Det med min veninde er noget jeg ved, men de andre ting jeg tror jeg ved kan jo nemt bare være sladder og ville selv være ked af, hvis der blev sladret om mig på grund af noget for syv år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.