Så begynder vi igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

modesty

Har været til samtale på klinikken og fået hentet mine piller, så jeg er klar til at melde mig til vores første fryseforsøg.

Da jeg sad i venteværelset og ventede på at blive kaldt ind, blev jeg ramt af en bombe, af alle de gamle følelser fra sidste gang vi var i behandling. Sygeplejersken jeg var inde hos, var ikke en af de "gamle" eller en af dem jeg havde med at gøre sidste gang, hvilket ærgrede mig og jeg tror vi snakkede lidt forbi hinanden, for jeg synes ihvertfald ikke, jeg fik særlig meget ud af mødet.

Men nu skal manden og jeg igang med at diskuttere forløbet. Tør vi få lagt 2 æg op, hvis de er til det? Og er vi klar til at melde os til allede i denne uge, hvor jeg forventer ny cyklus?

Kunne vildt godt tænke mig at høre fra jer der har været igennem fryseforsøg. Både ved første barn og ved andet. Fik I lagt flere æg op? Hvilke resultater har I haft ved fryseforsøg?

Jeg har været igennem to fryseforsøg og fået lagt to æg op begge gange (ved første barn - blev gravid med ét barn ved andet fryseforsøg). Men jeg ville nok være lidt mere i tvivl ved andet barn da jeg i det tilfælde absolut ikke ville ønske tvillinger... 

Men I må jo se på statistikkerne og vurdere om I "tør".

Pøj pøj med det - og kan rigtig godt sætte mig ind i det med de gamle følelser der vælder op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Miss BananaHammock

Miss Church skriver:

Ej hvor spændende! Jeg krydser for jer! 

Og selvfølgelig 2 æg Tænk hvis i er så heldige at få tvillinger. Det er jo en gave 
Men kan sagtens forstå dine tanker. Jeg havde nok egentlig ikke valgt det, hvis jeg selv havde haft et valg 

Tak søde!

Ideen med tvillinger har aldrig afskrækket mig - men tanken om at have Alexander også, virker en smule overvældende.

Men så skønne tvillinger som du har fået - så er det jo det hele værd!

Anmeld

3. marts 2014

Miss BananaHammock

modesty skriver:

Jeg har været igennem to fryseforsøg og fået lagt to æg op begge gange (ved første barn - blev gravid med ét barn ved andet fryseforsøg). Men jeg ville nok være lidt mere i tvivl ved andet barn da jeg i det tilfælde absolut ikke ville ønske tvillinger... 

Men I må jo se på statistikkerne og vurdere om I "tør".

Pøj pøj med det - og kan rigtig godt sætte mig ind i det med de gamle følelser der vælder op!

Tak for svar!

Umiddelbart læser jeg mig til 20-30% chance ved 1 æg, men om det så er det dobbelte ved 2, det ved jeg ikke - for sådan fungerer matematikken vist ikke

Anmeld

3. marts 2014

modesty

Miss BananaHammock skriver:

Tak for svar!

Umiddelbart læser jeg mig til 20-30% chance ved 1 æg, men om det så er det dobbelte ved 2, det ved jeg ikke - for sådan fungerer matematikken vist ikke

20-30% ved fryseæg? Det lyder af meget, synes jeg. Men spørg din klinik, de må have viden derom, også m.h.t. 2 æg.

Anmeld

3. marts 2014

Miss Church

Tak søde!

Ideen med tvillinger har aldrig afskrækket mig - men tanken om at have Alexander også, virker en smule overvældende.

Men så skønne tvillinger som du har fået - så er det jo det hele værd!

Kan sagtens forstå dig! Jeg har også ofte været glad for at vi ikke har en storebror eller -søster. Men dem som har, siger jo næsten at det er nemmere. Man finder nok lyspunkterne i det man står i

Anmeld

3. marts 2014

Miss BananaHammock

modesty skriver:

20-30% ved fryseæg? Det lyder af meget, synes jeg. Men spørg din klinik, de må have viden derom, også m.h.t. 2 æg.

Ja havde set det på en anden kliniks papir - Jeg har efterfølgende læst mig til at vores egen klinik siger 18% ved frys. Knap så gode chancer.

Men ja, må da lige forhøre mig om det med to æg.

Anmeld

3. marts 2014

Miss BananaHammock

Miss Church skriver:

Kan sagtens forstå dig! Jeg har også ofte været glad for at vi ikke har en storebror eller -søster. Men dem som har, siger jo næsten at det er nemmere. Man finder nok lyspunkterne i det man står i

Og når jeg sidder med knægten og han griner så højt og varmt og kaster sig over i mine arme, så ville jeg da hellere end gerne byde det velkommen x 2 næste gang

Anmeld

3. marts 2014

Kløver

Har en god veninde som skulle ha lagt fryseæggene op, og valgte ku. At få 1 æg lagt op, pga risikoen for tvillinger, og hun blev gravid

Anmeld

3. marts 2014

Miss BananaHammock

Maja84 skriver:

Har en god veninde som skulle ha lagt fryseæggene op, og valgte ku. At få 1 æg lagt op, pga risikoen for tvillinger, og hun blev gravid

Det var en dejlig positiv historie.

Synes simpelhen jeg hører om så mange hvor fryseforsøg var spild af tid og slet ikke gav babyer!

Anmeld

3. marts 2014

tarkoflen

Jeg kan slet heller ikke overskue det idag, efter at have været tilbage i venteværelset - men heldigvis har vi heller ikke travlt. Ihvertfald ikke som da man stod uden børn og frygtede at det aldrig ville lykkes.

tak!

Nej det venteværelse bringer så mange minder frem! Vi skulle forbi det, da jeg skulle sættes i gang og bare det vakte minder frem!

Ja den der tanke om, om man nogensinde ville få lov til at opleve den glæde at blive mor, den var bare ikke sjov!

Pas på jer selv og tag det i det tempo der passer jer og lyt til mavefornemmelsen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.