HJÆLP, hvad er dette? (på barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2014

Mor Christa

-Sigrid- skriver:

Jeg var det vist da jeg havde det, men det er efterhånden ved at være nogle år siden
Har han diarré, feber? Noget i den stil?
Og jeg tror måske jeg ville holde ham hjemme i morgen, så han ikke kommer til at smitte nogen børn under et år ved et uheld
DU kan jo evt google billeder af skoldkopper, loppebid, varmeknopper mm, og se hvad det ligner mest, så slå symptomer op og kontakte lægen hvis der er noget "alvorligt"

ja, jeg har lige googlet på livet løs, men det ligner BÅDE loppebid og skoldkopper 
Så det blev jeg ikke meget klogere af.. Han har ingen andre sympomer, men knopperne er også først kommet her til aften, og jeg kunne læse mig frem til at det typisk er de symptomer de starter med hvis det er skoldkopper, og herefter influenza-lignende symptomer..
Så ja.. Hvis han er influenza-agtig i morgen og stadig ha rknopperne må jeg jo holde ham hjemme (selvom jeg selvfølgelig ikke har tid til dette hihi )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

lineog4

Synes ikke det ligner skoldkopper fordi der er rødt uden om. Men de kan jo være atypiske 

Hvis det er skoldkopper så ved du det i morgen for så er der kommet flere (med mindre du er så heldig som jeg var med den mindste der kun fik en omgang og vi talte kun 12 skoldkopper)

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

lineog4 skriver:

Synes ikke det ligner skoldkopper fordi der er rødt uden om. Men de kan jo være atypiske 

Hvis det er skoldkopper så ved du det i morgen for så er der kommet flere (med mindre du er så heldig som jeg var med den mindste der kun fik en omgang og vi talte kun 12 skoldkopper)

Ja, men hvis de er der i morgen, tror du så ikke det er skoldkopper? Eller sidder loppebid også i længere tid?
Og bliver de typisk syge også? hvis det altså er skoldkopper

Anmeld

2. marts 2014

-Sigrid-

Mor Christa skriver:

ja, jeg har lige googlet på livet løs, men det ligner BÅDE loppebid og skoldkopper 
Så det blev jeg ikke meget klogere af.. Han har ingen andre sympomer, men knopperne er også først kommet her til aften, og jeg kunne læse mig frem til at det typisk er de symptomer de starter med hvis det er skoldkopper, og herefter influenza-lignende symptomer..
Så ja.. Hvis han er influenza-agtig i morgen og stadig ha rknopperne må jeg jo holde ham hjemme (selvom jeg selvfølgelig ikke har tid til dette hihi )

Ja okay, træls Det skal heller ikke være nemt at have børn! 

Håber de er væk i morgen, og han kan få "planlagte" skoldkopper engang til sommer, hvis han skal have det, i stedet for nu 

Anmeld

2. marts 2014

TNBC

Mor Christa skriver:

Hej damer.

Hjælp mig lige her - havde puttet Victor, og pludselig græder han, jeg går ind til ham, og han har så lavet l*rt. 
Jeg vil skifte ham, og kan så se en 5-6 knopper. 
Denstørste knop er denne jeg har vedhæftet her. Det ligner nærmest insektbid? De sidder kun må baglår/baller.
Ved I hvad det kan være? Han er 3 år.

Jeg synes det ligner loppebid, fordi der er rødt rundt om. eller et andet insekt. jeg mener at jeg plejer at få de røde mærker når jeg bliver bidt af noget. 

Anmeld

2. marts 2014

TNBC

Mor Christa skriver:

Ja, men hvis de er der i morgen, tror du så ikke det er skoldkopper? Eller sidder loppebid også i længere tid?

Loppebid kan sagtens sidde i nogle dage og de klør. ligesom myggestik. 

Anmeld

2. marts 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mor Christa skriver:

Loppebid opfører sig meget ligesom myggestik, og kan sagtens sidde op til flere dage. Og så klør de noget så forfærdeligt. - Har selv haft massere af dem når katten har haft lopper  

Anmeld

2. marts 2014

Dinsen

Vil sige skoldkopper.. vores dreng startede med knopper ala det du viser, og nu er han pænt dækker at flere.... Har heller ik tid til det, men det kommer vist aldrig belejligt :-)

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

Dinsen skriver:

Vil sige skoldkopper.. vores dreng startede med knopper ala det du viser, og nu er han pænt dækker at flere.... Har heller ik tid til det, men det kommer vist aldrig belejligt :-)

Nej, tror heler ikke det kan komme på et "godt tidspunkt" (det skulle da lige have været sidste uge! suk
Har din dreng influenza-lignende symptomer også?

Anmeld

2. marts 2014

lineog4

Mor Christa skriver:

Ved intet om loppebid, men har da set nogen skoldkopper i årenes løb 

Mine børn har faktisk ikke fået influenza symptomer og kun den ene havde feber og kun en dag. Men synes når først der kommer mere end en - eller når der er gået et halvt døgn og den ene er begyndt at udvikle sig så er man ikke i tvivl om det er skoldkopper for de er meget karakteristiske i deres udseende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.