HJÆLP, hvad er dette? (på barn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.573 visninger
22 svar
9 synes godt om
2. marts 2014

Mor Christa

Hej damer.

Hjælp mig lige her - havde puttet Victor, og pludselig græder han, jeg går ind til ham, og han har så lavet l*rt. 
Jeg vil skifte ham, og kan så se en 5-6 knopper. 
Denstørste knop er denne jeg har vedhæftet her. Det ligner nærmest insektbid? De sidder kun må baglår/baller.
Ved I hvad det kan være? Han er 3 år.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ligner en varmeknop...

Er han meget varm?

Hvis han f.eks. har ligget og trykket så kan han godt have fået det for varmt og så kommer der sådan nogle nogen gange...

men ellers et myggestik eller andet insektbid...

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

Wampires skriver:

ligner en varmeknop...

Er han meget varm?

Hvis han f.eks. har ligget og trykket så kan han godt have fået det for varmt og så kommer der sådan nogle nogen gange...

men ellers et myggestik eller andet insektbid...

han var slet ikke varm.. Og han havde kun ligget med adbad i bleen i 2 minutter .. Han havde ikke dyne på..
Men der var bare en 5-6 stykker rundt omkring på baller/lår.. 
Jeg mistænker skoldkopper - kan det være det?

Anmeld

2. marts 2014

Elgaard73

Jeg syntes godt at det kunne ligne varmeknopper.

Har i evt. dyr? For så kan det være loppebid ( Lopperne er virkelig vågnet op, efter den sidste uges milde vejr). Det kan nemlig også godt ligne et loppebid + du skriver at de er inden for det samme lille område (hvis en loppe bliver fanget under f.eks et stykke tøj, kan den bide mange gange i træk på et forholdsvis lille område)

Anmeld

2. marts 2014

Chris86

Tænkte også loppebid..

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

Elgaard73 skriver:

Jeg syntes godt at det kunne ligne varmeknopper.

Har i evt. dyr? For så kan det være loppebid ( Lopperne er virkelig vågnet op, efter den sidste uges milde vejr). Det kan nemlig også godt ligne et loppebid + du skriver at de er inden for det samme lille område (hvis en loppe bliver fanget under f.eks et stykke tøj, kan den bide mange gange i træk på et forholdsvis lille område)

ja vi har en hund, men vi har lige gennemtjekket ham, og vi kunne ikke finde noget (altså på hunden)..
Vi har såskiftet sengetøj og tøj på Victor, og så må vi se.. 
Hvis han nu stadig har knopperne i morgen, eller måske evt flere, skal jeg så holde ham hjemme? (i forhold til hvis det evt er skoldkopper )

Anmeld

2. marts 2014

-Sigrid-

Mor Christa skriver:

han var slet ikke varm.. Og han havde kun ligget med adbad i bleen i 2 minutter .. Han havde ikke dyne på..
Men der var bare en 5-6 stykker rundt omkring på baller/lår.. 
Jeg mistænker skoldkopper - kan det være det?

Jeg tænker også skoldkopper, men det er fordi det ligner at der er gult væske indeni? 

Anmeld

2. marts 2014

Mor Christa

-Sigrid- skriver:

Jeg tænker også skoldkopper, men det er fordi det ligner at der er gult væske indeni? 

jamen de er nemlig sådan lidt vandige-agtige de knopper .. Alle sammen faktisk.. Bum bum!
Ved du om man skal til lægen med skoldkopper eller?

Anmeld

2. marts 2014

Elgaard73

Mor Christa skriver:

ja vi har en hund, men vi har lige gennemtjekket ham, og vi kunne ikke finde noget (altså på hunden)..
Vi har såskiftet sengetøj og tøj på Victor, og så må vi se.. 
Hvis han nu stadig har knopperne i morgen, eller måske evt flere, skal jeg så holde ham hjemme? (i forhold til hvis det evt er skoldkopper )

Uha...det kan jeg ikke helt huske (vores dreng har ikke haft skoldkopper endnu)...men er det ikke noget med at de må komme afsted, når der ikke længere er feber og den sidste skoldkop er tørret ind. Jeg syntes at det er sådan, at jeg husker det, men du må altså ikke hænge mig op på det 

Anmeld

2. marts 2014

-Sigrid-

Mor Christa skriver:

jamen de er nemlig sådan lidt vandige-agtige de knopper .. Alle sammen faktisk.. Bum bum!
Ved du om man skal til lægen med skoldkopper eller?

Jeg var det vist da jeg havde det, men det er efterhånden ved at være nogle år siden
Har han diarré, feber? Noget i den stil?
Og jeg tror måske jeg ville holde ham hjemme i morgen, så han ikke kommer til at smitte nogen børn under et år ved et uheld
DU kan jo evt google billeder af skoldkopper, loppebid, varmeknopper mm, og se hvad det ligner mest, så slå symptomer op og kontakte lægen hvis der er noget "alvorligt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.