Endometriose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

HeidiJo

J85 skriver:

Velkommen til!

Jeg har endometriose. Skal til 2. lægesamtale i næste uge og finde ud/snakke om hvad/hvilket forløb vi skal igennem for barnløshed.

Er blevet opereret for mit to gange nu 

Det lyder som et slemt tilfælde  

Blev dit gradvist værre og værre? 

Mit var nemlig rigtig slemt sidste gang jeg havde min menstruation, så frygter lidt, at det stille og roligt bare bliver værre og værre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

J85

HeidiJo skriver:

Det lyder som et slemt tilfælde  

Blev dit gradvist værre og værre? 

Mit var nemlig rigtig slemt sidste gang jeg havde min menstruation, så frygter lidt, at det stille og roligt bare bliver værre og værre 

Altså mit det har begge gange sat sig ved navlen og bagved navlen ca. 2-3 cm ind. De håber de denne gang har fået det hele med ud 

Jeg har rigtig mange menstruationssmerter, nogen gange har jeg svært ved at komme ud af sengen fordi jeg har så ondt. Jeg har egentlig altid haft mange smerter ved menstruation, har bare altid tænkt at det kunne være en sygdom jeg havde som gjorde det 

Ved du hvor dit sidder?

Anmeld

28. februar 2014

HeidiJo

J85 skriver:

Altså mit det har begge gange sat sig ved navlen og bagved navlen ca. 2-3 cm ind. De håber de denne gang har fået det hele med ud 

Jeg har rigtig mange menstruationssmerter, nogen gange har jeg svært ved at komme ud af sengen fordi jeg har så ondt. Jeg har egentlig altid haft mange smerter ved menstruation, har bare altid tænkt at det kunne være en sygdom jeg havde som gjorde det 

Ved du hvor dit sidder?

Jeg har også altid haft en smule ondt, men ikke noget jeg tænkte der var værre end så mange andre. Men efter jeg smed P-pillerne for et år siden, har mine smerter bare taget mere og mere til. Så nu vil vi ikke vente på at graviditeten sker naturligt, nu har vi valgt at tage imod tilbuddet om behandling. 

Mit sidder ved min Tarm  Hvor lækkert det så lige er hehe. Men det gør simpelthen at det er en kæmpe pinsel hver gang jeg skal af med afføring når jeg har min menstruation. Sidst jeg havde menstruation sad jeg på toilettet i 40-45 minutter og skreg af smerter. Kunne intet. Kunne ikke komme af med noget fordi det gjorde så ondt og kunne ikke forlade toilettet heller. Har aldrig prøvet noget så smertefuldt. 

Så håber ikke at det er det jeg har at se frem til igen næste gang jeg skal have min menstruation, at det er lige så slemt som sidst. 

Anmeld

28. februar 2014

J85

HeidiJo skriver:

Jeg har også altid haft en smule ondt, men ikke noget jeg tænkte der var værre end så mange andre. Men efter jeg smed P-pillerne for et år siden, har mine smerter bare taget mere og mere til. Så nu vil vi ikke vente på at graviditeten sker naturligt, nu har vi valgt at tage imod tilbuddet om behandling. 

Mit sidder ved min Tarm  Hvor lækkert det så lige er hehe. Men det gør simpelthen at det er en kæmpe pinsel hver gang jeg skal af med afføring når jeg har min menstruation. Sidst jeg havde menstruation sad jeg på toilettet i 40-45 minutter og skreg af smerter. Kunne intet. Kunne ikke komme af med noget fordi det gjorde så ondt og kunne ikke forlade toilettet heller. Har aldrig prøvet noget så smertefuldt. 

Så håber ikke at det er det jeg har at se frem til igen næste gang jeg skal have min menstruation, at det er lige så slemt som sidst. 

Av for .....

Kan du ikke få det fjernet? 

Jeg har også været på P-pille "kur", eller hvad man siger hvor jeg skulle spise dem i 6 mdr. uden pause, men kunne min krop ikke helt finde ud af så havde mange pletblødninger. Men ja P-piller eller en graviditet skulke kunne holde det nede, sådan som jeg har forstået det 

Vi har prøvet over et år, men uden held. Så nu må vi se om en behandling kan hjælpe os.

Anmeld

28. februar 2014

HeidiJo

J85 skriver:

Av for .....

Kan du ikke få det fjernet? 

Jeg har også været på P-pille "kur", eller hvad man siger hvor jeg skulle spise dem i 6 mdr. uden pause, men kunne min krop ikke helt finde ud af så havde mange pletblødninger. Men ja P-piller eller en graviditet skulke kunne holde det nede, sådan som jeg har forstået det 

Vi har prøvet over et år, men uden held. Så nu må vi se om en behandling kan hjælpe os.

Er faktisk ikke klar over om jeg kan få det fjernet når det sidder der. 

Okay, så det er først nu her I skal til læge for at blive henvist? 

Anmeld

28. februar 2014

J85

Er faktisk ikke klar over om jeg kan få det fjernet når det sidder der. 

Okay, så det er først nu her I skal til læge for at blive henvist? 

Okay er det ikke værd at få det undersøgt?

Altså jeg har fået taget blodprøver og manden sædprøve, men da jeg lige er blevet opereret for 1 mdr. siden ville hun gerne vente til operationen var overstået og jeg var ovenpå igen.

Men altså hun har sagt at derefter skulle vi have hjælp og i gang med det

Anmeld

28. februar 2014

tarkoflen

HeidiJo skriver:

Tak for alle velkomsterne 

Må jeg spørge hvilken hjælp du modtog fra Skejby? 

Jeg er blevet tilbudt den mildeste form - inseminering. 

Det kan du tro du må

Jeg røg direkte til ivf og blev gravid ved hjælp af icsi.

Anmeld

28. februar 2014

HeidiJo

J85 skriver:

Okay er det ikke værd at få det undersøgt?

Altså jeg har fået taget blodprøver og manden sædprøve, men da jeg lige er blevet opereret for 1 mdr. siden ville hun gerne vente til operationen var overstået og jeg var ovenpå igen.

Men altså hun har sagt at derefter skulle vi have hjælp og i gang med det

Jo det er det bestemt  Vil lige vente og se om jeg har lige så ondt næste gang. Men skal have mit første forsøg efter min næste menstruation, så tænker ikke at det er smart at blive opereret samtidig med at jeg muligvis er gravid. Så må lige vente og se. Og høre dem på klinikken om hvad de evt. anbefaler. 

Det bliver da dejligt at I skal i gang. Jeg har ikke hørt at det som sådan skulle blive vanskeligt at blive gravid når man har endometriose. Ud over at man mange gange skal have hjælp selvfølgelig. Men i og med at det er den mildeste form de ofte tilbyder, så tror jeg da at inseminering er hjælp nok. 

Har du hørt om andet? At det skulle være meget svært hvis man har endometriose? 

Anmeld

28. februar 2014

HeidiJo

tarkoflen skriver:

Det kan du tro du må

Jeg røg direkte til ivf og blev gravid ved hjælp af icsi.

Hvad betyder forkortelserne?  Er ikke lige så meget inde i det 

Tog det mange forsøg ved dig, eller var den der første gang? 

Anmeld

28. februar 2014

J85

HeidiJo skriver:

Jo det er det bestemt  Vil lige vente og se om jeg har lige så ondt næste gang. Men skal have mit første forsøg efter min næste menstruation, så tænker ikke at det er smart at blive opereret samtidig med at jeg muligvis er gravid. Så må lige vente og se. Og høre dem på klinikken om hvad de evt. anbefaler. 

Det bliver da dejligt at I skal i gang. Jeg har ikke hørt at det som sådan skulle blive vanskeligt at blive gravid når man har endometriose. Ud over at man mange gange skal have hjælp selvfølgelig. Men i og med at det er den mildeste form de ofte tilbyder, så tror jeg da at inseminering er hjælp nok. 

Har du hørt om andet? At det skulle være meget svært hvis man har endometriose? 

Nej det har du nok ret i at det er klogt at vente og se

Nej det har jeg ikke, jeg har bare altid fået afvide de ikke kunne svare mig på hvordan det ville se ud når jeg skulle have børn, men så er det jo godt man kan få hjælp til det og hun (lægen) er da også sikker på det nok skal lykkes på den ene eller anden måde - så det tro/håber vi da på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.