Er baby.dk en økonomisk rådgivnings-side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

SjeBets

Min teori er at det er fordi det kan godt være det er børn og baby der samler folk herinde, men det er jo alt det bliver diskuteret, om det er kager, tøj, overvægt. huskøb og så videre. jeg er på en del fora alt efter mine hobbier og det er det samme allevejne, om det er hest, IT eller baby jeg er inde på, alle aspekter i ens liv kommer frem, og har man noget man tumler med om det er økonomi, eller parforhold jamen så sprøger man der hvor man er, fordi det er et stort "monopol" af folk der kan give et besyv med

men bare min teori

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Papillon

SjeBets skriver:

Min teori er at det er fordi det kan godt være det er børn og baby der samler folk herinde, men det er jo alt det bliver diskuteret, om det er kager, tøj, overvægt. huskøb og så videre. jeg er på en del fora alt efter mine hobbier og det er det samme allevejne, om det er hest, IT eller baby jeg er inde på, alle aspekter i ens liv kommer frem, og har man noget man tumler med om det er økonomi, eller parforhold jamen så sprøger man der hvor man er, fordi det er et stort "monopol" af folk der kan give et besyv med

men bare min teori

Jeg er meget enig. Har også siddet på andre fora tidligere, og alt bliver jo diskuteret og taget op, selvom det ikke lige passer ind under "overemnet" - og det er jeg da glad for, at der er plads til.

Selvfølgelig ville nogen få mere ud af eller et mere præcist svar ved at spørge fx kommunen direkte, men det er nu rart at kunne spørge andetsteds først.

Jeg har selv spurgt ind til reglerne om SU og barsel, da jeg har haft lidt problemer med at forstå præcis, hvordan det fungerede. Det var kun dejligt, at nogen tog sig tid til at svare mig

Anmeld

28. februar 2014

Flødebollen

fo82 skriver:

Som modesty så rigtigt skriver, det er ikke nødvendigvis skribenten der var den fordømmende. 

Hvad nu hvis jeg skrev: der er et stigende antal misbrugere i x kommune...

det er ikke en fordom, det er et faktum og en person der har et uhensigtsmæssigt forbrug er misbruger, en person der får kontanthjælp er kontanthjælpsmodtager - de fordomme der dukker op på nethinden ved disse to ord, skrevet som jeg og skribenten har gjort, er modtagers eget ansvar. 

Når det så er sagt, så synes jeg også at jeg kan se flere og flere der deler deres økonomiske problemer på debatsider - nogen gange tænker jeg så, om man ikke skulle tage sig et møde med en bankrådgiver? Eller en socialrådgiver hvis det er ydelsessystemet man kæmper med? 

Det er så let at læse op fra et lovstykke på retsinfo - men love kan desværre tolkes forskelligt, og ofte er de ikke entydige (og der er tit en undtagelse) 

Nu var det ikke ts, der kom med udmeldingen

Anmeld

28. februar 2014

Flødebollen

modesty skriver:

Det forstår jeg simpelthen ikke, hvis det er et indtryk man har fået gennem længere tid. Hvad nu hvis hun havde skrevet at det virkede som om der var flere sosu-assistenter herinde end gennemsnittet? Eller lærere? Eller revisorer? Eller flere med babyer end med tumlinger? Jeg synes da netop det er dig der er dømmende fordi du automatisk ser det som noget negativt at man synes det virker som om der er mange på kontanthjælp.

synes måske det handler om, hvordan man skriver tingene. VAr der nu blevet skrevet, at hun havde en forestilling om, at der var mange på kontanthjælp, at det var hendes opfattelse.

Men der bliver skrevet, at der er mange på kontanthjælp herinde. En konklusion, som jeg tvivler på, hun ligefrem har lavet baggrundstjek og statistik på. 

Man kan have en formodning - hvilket er helt fint, men man kunne så måske gøre det klart i sin tekst, at det er en forestilling, hun selv har. 

Og du behøver ikke forstå det

Anmeld

28. februar 2014

Jupiter

Tak for nogle rigtig gode input - det har givet mig lidt flere nuancer at lege med 

Jeg kan se at debatten omkring kh-modtagere herinde måske kunne udvikle sig til noget mindre pænt - så skal vi ikke lade den ligge her? 

Jeg synes det er super ærgerligt hvis det offentlige ikke lever op til deres ansvar - og jeg håber at de som oplever sagsbehandlingsfejl, går videre med dem, så fejlene kan forhindres i fremtiden.

Anmeld

28. februar 2014

Loa

Jeg synes det er fantastisk at folk kan få råd om alt mellem himmel og jord. Det eneste jeg tænker omkring det med økonomi og råd derom, er at det ville være rigtig synd hvis folk stolede blindt på det der blev skrevet herinde og det så i virkeligheden så værre ud for dem økonomisk, hvis du forstår..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.