Er baby.dk en økonomisk rådgivnings-side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

Flødebollen

modesty skriver:

Det er også mit indtryk at der er flere her på siden der er på kontanthjælp, end gennemsnittet i befolkningen. Hvorfor er det noget at blive stødt over?

Fordi, jeg synes det er en mærkelig konklusion at drage. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Det er desværre også min erfaring i mange af de sager jeg har forhørt mig om i forhold til virksomheden.

Og ja også til min barsel som selvstændig, det ved de da bare INTET om

Godt at jeg har en mor der sidder med pågældende sager, og kan vejlede mig lidt, ellers ville jeg have brændt nallerne langt flere gange end er sket

Det er altså skræmmende.

Sidst hev jeg min advokat indover,fordi de blev ved med at påstå de havde ret på trods af at jeg sad i tlf og læste op fra nettet af lovgivningen.

Heldig du har en mor der kan

Anmeld

27. februar 2014

modesty

Fordi, jeg synes det er en mærkelig konklusion at drage. 

Det forstår jeg simpelthen ikke, hvis det er et indtryk man har fået gennem længere tid. Hvad nu hvis hun havde skrevet at det virkede som om der var flere sosu-assistenter herinde end gennemsnittet? Eller lærere? Eller revisorer? Eller flere med babyer end med tumlinger? Jeg synes da netop det er dig der er dømmende fordi du automatisk ser det som noget negativt at man synes det virker som om der er mange på kontanthjælp.

Anmeld

27. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg undrer mig også lidt nogen gange....

specielt når der nu er brugt mange mange MANGE skattekroner på at lave og vedligeholde Borger.dk som netop skulle fungere som en portal for borgere (sjovt nok ) med at få svar på sådanne spørgsmål...

og ellers så sidder der altid nogen ved telefonerne, i kommunens åbningstider som er oplært i at svare på sådanne spørgsmål...

Og selvom der er nogle imellem der ikke kan svare eller svarer forkert så er det i sidste ende dem der tager beslutningen og derfor er der ingen andre der kan svare med garanti udover dem der tager beslutningen..

Så er du i tvivl om du kan få kontanthjælp så ring til din kommune og bed om en aftale med DIN sagsbehandler...

ALLE i kommunen har fået tildelt en uanset hvor man får sin indkomst fra og hvor stor eller lille den er...

Anmeld

27. februar 2014

LMX

Flødebollen skriver:

Wow for en generalisering; Mange herinde er på kontanthjælp?

Jeg er ikke, men jeg føler mig alligevel stødt over din kommentar. 

Samme her... Er også lønmodtager, men blev også lige lidt "stødt" på de andres vejne... 

Anmeld

27. februar 2014

fo82

Som modesty så rigtigt skriver, det er ikke nødvendigvis skribenten der var den fordømmende. 

Hvad nu hvis jeg skrev: der er et stigende antal misbrugere i x kommune...

det er ikke en fordom, det er et faktum og en person der har et uhensigtsmæssigt forbrug er misbruger, en person der får kontanthjælp er kontanthjælpsmodtager - de fordomme der dukker op på nethinden ved disse to ord, skrevet som jeg og skribenten har gjort, er modtagers eget ansvar. 

Når det så er sagt, så synes jeg også at jeg kan se flere og flere der deler deres økonomiske problemer på debatsider - nogen gange tænker jeg så, om man ikke skulle tage sig et møde med en bankrådgiver? Eller en socialrådgiver hvis det er ydelsessystemet man kæmper med? 

Det er så let at læse op fra et lovstykke på retsinfo - men love kan desværre tolkes forskelligt, og ofte er de ikke entydige (og der er tit en undtagelse) 

Anmeld

27. februar 2014

wamse

fo82 skriver:

Som modesty så rigtigt skriver, det er ikke nødvendigvis skribenten der var den fordømmende. 

Hvad nu hvis jeg skrev: der er et stigende antal misbrugere i x kommune...

det er ikke en fordom, det er et faktum og en person der har et uhensigtsmæssigt forbrug er misbruger, en person der får kontanthjælp er kontanthjælpsmodtager - de fordomme der dukker op på nethinden ved disse to ord, skrevet som jeg og skribenten har gjort, er modtagers eget ansvar. 

Når det så er sagt, så synes jeg også at jeg kan se flere og flere der deler deres økonomiske problemer på debatsider - nogen gange tænker jeg så, om man ikke skulle tage sig et møde med en bankrådgiver? Eller en socialrådgiver hvis det er ydelsessystemet man kæmper med? 

Det er så let at læse op fra et lovstykke på retsinfo - men love kan desværre tolkes forskelligt, og ofte er de ikke entydige (og der er tit en undtagelse) 

Nu bliver jeg lidt nysgerrig i, hvad tænker du en snak med en socialrådgiver skal kunne gøre i forhold til ens økonomi?

Anmeld

27. februar 2014

stjernehimmel

Skreven sprog er SUPER farlig fordi det kan så nemt misforstås.....

Det er usædvanlig mange på KH af rigtig mange grunde, og vi ser blot endnu flere når flere falder ud af dagpengesystemet....

Og der er rigtig mange grunde til at folk er på KH.

Samtidig er der nye regler der gør at nærmest ingen ved hvad de enkelte hver især kan få og ikke få.... ik engang dem der arbejder med det...

Synes det er helt fint at folk søger hjælp og erfaringer.... står man pludselig som enlig eller på KH for første gang så aner man jo ikke hvad man får, og selvom man kan kontakte kommunen er det ikke altid alle der sidder der er lige gode til at svare en, og så tyr man jo til at spørge andre..... for bredere viden eller i ren panik.....

JA der er rigtig mange pt med KH satser osv... men det er vel blot endnu et steg på at mange ikke kan få svar på det rigtige sted hvad de er berettet til....

Anmeld

27. februar 2014

fo82

wamse skriver:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig i, hvad tænker du en snak med en socialrådgiver skal kunne gøre i forhold til ens økonomi?

Det var hentænkt til kontanthjælp eller andre ydelser gennem kommune/udbetaling Danmark :-) 

Anmeld

27. februar 2014

wamse

fo82 skriver:

Det var hentænkt til kontanthjælp eller andre ydelser gennem kommune/udbetaling Danmark :-) 

Jeg oplever bare ikke, eller ihvertfald sjældent, at man får oplyst andet end det, som man lige præcis henvender sig for, og her kan en tråd her inde, måske gøre en opmærksom på den hjælp, som det offentlig måske kan tilbyde en. Som fx en medicinbevilling, som jeg fik oplyst andre steder, end lige af den rette myndighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.