Anonym skriver:
Hej tøser...
Jeg skriver denne debat anonym da jeg VIRKELIG IKKE er stolt af at være endt sådan her... Jeg kommer fra et hjem hvor jeg ønsker alt andet for mit lille barn, og elsker mit barn højere end noget i verden, selvom jeg kun lige er i starten af en graviditet, og ikke engang har set et hjerteblink endnu.....
For at starte kan jeg fortælle at jeg kommer som sagt ikke fra den bedste familie, og jeg var så langt nede da jeg var 18-21 år, da jeg kun fandt mig glad i at jeg stiftede gæld og brugte en masse penge... I løbet af det sidste år har jeg lært meget mere om mig selv, og ved at penge slet ikke gør mig glad... Det gør jeg står tilbage med en kæmpe gæld, men det har jeg valgt at acceptere, og istedet for at blive sygeplejerske som min drøm er, vælger jeg istedet at blive social og sundhedshjælper ''kun'' (INTET ondt ment, elsker folk der har den uddannelse, min drøm er bare sygeplejerske), indtil jeg har betalt min gæld af, og så håber jeg at jeg engang om 10 år måske kan læse videre...
Det er sådan, at jeg altid har haft et kæmpe dyrehjerte... Og for 2½ månede siden så alt fint ud i mit liv, og der fik jeg mig en lille hvalp sammen med min kæreste... Vi elsker hende højere end noget andet...
Men efter vi fandt ud af at jeg er blevet gravid, ikke planlagt, er alt RUMLET for ørene af os, vi kan ikke hente hjælp nogle steder, og pga vores fortid er vi jo desværre RKI registreret, jeg er i tvivl om hvad jeg skal tage mig til inden barsel, om jeg kan starte på min uddannelse eller ej, vi har ingen bolig... Der er slet intet der kører for os, men jeg nægter simpelthen abort, og kan allerede mærke at jeg ELSKER det lille væsen inden i mig.... 
Min familie siger det hele nok skal gå, men de står ikke med de her bolig og uddannelsesproblemer osv...
Jeg står tilbage nu, kun helt i starten af en graviditet, jeg sover højst 3-4 timer om natten, min ELSKEDE hund (som jeg virkelig elsker!!!!!), kan jeg slet ikke styre.... Hvis den bare pisser på min seng som den er begyndt at gøre hver morgen, er jeg ved at give helt op og sætter mig ned og græder.... Ligemeget HVAD der kommer i min vej, har jeg lyst til at give op og sætte mig ned og græde...
Hvad sker der for mig?? 

Jeg er KNUST.... jeg plejer at have det største hjerte... Nu det som om jeg aldrig er glad mere... Og det jeg frygter mest, er at det går ud over min lille baby 

Håber ikke at blive rakket ned på, da i nok kan forestille jer at jeg har det ok skidt i forvejen... Jeg forstår simpelthen bare ikke hvad der er sket med mig på så få uger???? Og håber nogle måske har prøvet det, og hvad de gjorde for at komme op igen 
Det er nogle meget hårde odds, du har imod dig

Jeg vil i modsætning til de andre sige, at det lyder som en rigtig god ide, at tage ssh uddannelsen, og derefter kan du tage assistenten og så sygeplejerske til sidst.
Du får elevløn under uddannelsen, som er mere end su, og du kan tjene fine penge når du er færdig, hvis du tager lidt ekstravagter engang imellem.
Det med jeres bolig, har jeg desværre ingen råd til, da det lyder som om, at i har prøvet alt. I må nok blive boende i jeres lille lejlighed til i har sparet lidt sammen, eller også skal i finde en lejlighed, hvor i må afdrage depositum. Det kan man nogle steder, har jeg hørt.
Desværre kan jeg slet ikke se hvordan i skal kunne forsørge et barn

Ikke som tingene er lige nu. Så skal i flytte hjem til jeres forældre for en tid, så i kan spare penge sammen.