Kan du lære min datter matematik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

Muffinmus

God ide, men skolerne burde også kunne være behjælpelige på det punkt. Der er mange støttelærers til ordblinde og det kan man også få til talblinde. Nogle kan helt sikkert hjælpes

Jeg er selv talblind....har aldrig haft problemer med dansk, sprog osv. Men tal...jeg forstår det bare ikke og har aldrig gjort det. Kan ikke se logikken og kan ikke regne den ud 

mine forældre har i årevis været meget frustreret og jeg havde en lærer der kæmpede med mig, men lige lidt hjalp det. Jeg vil aldrig forstå logikken i matematik og gør man ikke det så husket man ikke hvordan det skal gøres hver gang. Som om det er russisk man får præsenteret gang på gang og folk forventer man rent faktisk forstår det. Jeg har accepteret det ikke er en force for mig, men jeg ved jeg har så mange andre heldigvis.

Så god ide du prøver med lidt hjælp, og ja, det kræver en enorm tålmodighed fra hjælperens side, for er hun som mog, så er det seriøst russisk og ja, man kan lære to tre ord hver dag, men næste gang er det ofte væk igen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Skal nok svare jer allesammen sidder lige til Tandlæge ( føj) men lektie hjælp er afprøvet. Min datter har brug for 1 mandsundervisning, og hendes fulde opmærksomhed.

Anmeld

27. februar 2014

Pikku Myy

Måske kan jeg også hjælpe. Jeg har før hjulpet folk der har haft svært ved at fange fidusen i forskelligt matematik. Det har dog kun været sidst i folkeskolen og gymnasieniveau ...

Anmeld

27. februar 2014

MorTilEn2013Dreng

Aisha skriver:

Jeg kan nemlig ikke hun går i 3 klasse og føler hun ikke forstår en S... Hvis du bor i Århus og har tid et par gange om ugen bare 1 time eller 2 vil jeg være super taknemlig. Du får selvfølgelig betaling for det, vi kan lig snakke om hvor meget det skal ligge på. Mvh en frustreret og ked af det mor.

Så sejt du gøre det altså gid min mor havde gjort det samme og mine lærer gad og have taget sig mere sammen til at lærer mig det.
For nu en alder af 22 til sommer stinker jeg stadig til at regne og vil egentlig gerne arbejde med økonomi.

Anmeld

28. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Skruk.M skriver:

Hvor i Århus bor du? Jeg eller min kæreste kunne muligvis være interesserede, selvom vi dog ikke er uddannet i at undervise vi er begge studerende på universitetet..

Jeg bor i Viby, Hvad med dig ? Vil du være sød og skrive privat til mig ? Og tusind tak

Anmeld

28. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pikku Myy skriver:

Måske kan jeg også hjælpe. Jeg har før hjulpet folk der har haft svært ved at fange fidusen i forskelligt matematik. Det har dog kun været sidst i folkeskolen og gymnasieniveau ...

Det her er slet ikke på samme niveu : ) men gider du og skrive privat til mig ? Og tusind tak fordi i bare er så søde

Anmeld

28. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mor:) skriver:

Har skolen og fritidshjem/klub ikke lektiehjælp? 

Jo men ikke en mandsundervisning som hun egentlig har brug for

Anmeld

28. februar 2014

Anonymo

Aisha skriver:

Jeg kan nemlig ikke hun går i 3 klasse og føler hun ikke forstår en S... Hvis du bor i Århus og har tid et par gange om ugen bare 1 time eller 2 vil jeg være super taknemlig. Du får selvfølgelig betaling for det, vi kan lig snakke om hvor meget det skal ligge på. Mvh en frustreret og ked af det mor.

Har du spurgt skolen om de har en anden lærer til rådighed?

Jeg blev konstateret talblind i 3. klasse men det hjalp på det værste, at skolen blev kontaktet og der derigennem blev sendt en anden lærer ud til mig nogle timer i weekenden. Det var super hyggeligt og sjovt

Anmeld

1. marts 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Norit skriver:

Har du spurgt skolen om de har en anden lærer til rådighed?

Jeg blev konstateret talblind i 3. klasse men det hjalp på det værste, at skolen blev kontaktet og der derigennem blev sendt en anden lærer ud til mig nogle timer i weekenden. Det var super hyggeligt og sjovt

Hun slipper for kristendom timen så hun kan få ekstra matematik men det er den samme matematik lærer der giver hende undervisning sammen med et par andre unger. Hun er ikke så glad for sin matematik lærer

Anmeld

1. marts 2014

Julie F

Aisha skriver:

Bor desværre for langt væk, og det er ikke sikkert du søger et råd, men alligevel vil jeg anbefale at lege med matematikken. De elever jeg har i 4. Klasse som har svært ved matematik lader jeg ofte "lege" sig ind i det. Der er mange gode matematik spil og desuden giver jeg dem sjælent en opgave på papir før de har haft den i hånden. Forstået på den måde at hvis vi arbejder med rumfang får de lov til at hælde x antal ml op i et glas og finder en figur der passer til det, og hælder vand frem og tilbage. Vi har desuden lige arbejdet med division og der havde jeg en stor pose æbler med som vi snakkede om og lavede et par regnestykker med. Ved arbejdet med vinkler og trekanter er det en mulighed at lade dem klippe og klistre sig lidt ind i det. Ved godt det ikke var det du søgte svar på, men hvis dit barn er talblind ville jeg, hvis jeg var jer, gøre matematikken meget praktisk og håndgribelig. Tag hende med i køkkenet og bag en kage og få hende til at veje og måle tingene af og vej hele kagen til sidst. Så har i på en sjov og lækker måde arbejde med plus stykker bla og måske ikke lagt mærke til i også lavede matematik.
Håber for jer at det lykkes. Alle kan lære matematik, det er bare måderne vi skal overveje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.