God ide, men skolerne burde også kunne være behjælpelige på det punkt. Der er mange støttelærers til ordblinde og det kan man også få til talblinde. Nogle kan helt sikkert hjælpes
Jeg er selv talblind....har aldrig haft problemer med dansk, sprog osv. Men tal...jeg forstår det bare ikke og har aldrig gjort det. Kan ikke se logikken og kan ikke regne den ud
mine forældre har i årevis været meget frustreret og jeg havde en lærer der kæmpede med mig, men lige lidt hjalp det. Jeg vil aldrig forstå logikken i matematik og gør man ikke det så husket man ikke hvordan det skal gøres hver gang. Som om det er russisk man får præsenteret gang på gang og folk forventer man rent faktisk forstår det. Jeg har accepteret det ikke er en force for mig, men jeg ved jeg har så mange andre heldigvis.
Så god ide du prøver med lidt hjælp, og ja, det kræver en enorm tålmodighed fra hjælperens side, for er hun som mog, så er det seriøst russisk og ja, man kan lære to tre ord hver dag, men næste gang er det ofte væk igen....
Anmeld