Kan du lære min datter matematik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
20 svar
11 synes godt om
26. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg kan nemlig ikke hun går i 3 klasse og føler hun ikke forstår en S... Hvis du bor i Århus og har tid et par gange om ugen bare 1 time eller 2 vil jeg være super taknemlig. Du får selvfølgelig betaling for det, vi kan lig snakke om hvor meget det skal ligge på. Mvh en frustreret og ked af det mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Hullabullabulla

Aisha skriver:

Jeg kan nemlig ikke hun går i 3 klasse og føler hun ikke forstår en S... Hvis du bor i Århus og har tid et par gange om ugen bare 1 time eller 2 vil jeg være super taknemlig. Du får selvfølgelig betaling for det, vi kan lig snakke om hvor meget det skal ligge på. Mvh en frustreret og ked af det mor.

Årh havde det bare været på Sjælland havde jeg gerne givet et par lektiehjælpstimer

Anmeld

26. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Britt88 skriver:

Årh havde det bare været på Sjælland havde jeg gerne givet et par lektiehjælpstimer

bare det med at du skriver varmer mit hjerte.... Jeg vil så gerne hjælpe min datter

Anmeld

26. februar 2014

betski

Aisha skriver:

Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig. Men blot fortælle at du ikke er alene om problematikken. Jeg selv har ingen problem på området, men kan bare ikke få min datter til at forstå logikken. Jeg har så heldigvis min kæreste som på det punkt har mere tålmodighed end jeg.

Anmeld

26. februar 2014

Elbæk

Aisha skriver:

Jeg kan desværre ikke selv hjælpe. Men har de ikke lektiehjælp på skolerne? Ellers ved jeg at de har det på bibliotekerne i aarhus

Anmeld

27. februar 2014

Skruk.M

Aisha skriver:

Hvor i Århus bor du? Jeg eller min kæreste kunne muligvis være interesserede, selvom vi dog ikke er uddannet i at undervise vi er begge studerende på universitetet..

Anmeld

27. februar 2014

Pcokate

Aisha skriver:

Har i et frivilligecenter i nærheden? Bla røde kors tilbyder lektiehjælp

Anmeld

27. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har skolen og fritidshjem/klub ikke lektiehjælp? 

Anmeld

27. februar 2014

*Mor Til Albert*

Da jeg var barn og teenager døjede jeg også ekstremt med matematikken. Jeg hang over mine bøger, fik ekstra hjælp osv. men intet hjalp. Selvfølgelig er det vigtigt, at vores børn lærer at skrive, læse og regne, men nogle har bare ikke evnen (inkl. mig selv) til at lære det... Ikke sagt, at din datter SLET ikke kan lære det, men at hun med stor sandsynlighed skal kæmpe rigtig meget for det... Og selvom at man er dårlig til matematik eller andre nødvendige skolefag, så kan det SAGTENS lade sig gøre at blive til noget. 

Jeg håber at I finder en god hjælp til hende og mit indlæg skal ikke opfattes som negativt. 

Anmeld

27. februar 2014

lineog4

Bor lidt for langt væk, men hvis du skriver om nogen af de ting der er svære - kan jeg måske give nogen råd.

Det er min erfaring at en de af de børn der står af over for matematik mangler en forståelse af vores talsystem og det kan man øve. Så er der en stor del der simpelthen har fået en blokering: matematik er svært og jeg lærer det aldrig. Og så er der et fåtal som har talblindhed på linie med ordblindhed (Men det er få). 

Mit råd ville være ikke "bare" at få lektiehjælp, men finde nogen der ved noget om matematik undervisning og især matematikundervisning hvor man ikke bare terper bog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.