Begyndt at græde ved spisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
24 svar
4 synes godt om
26. februar 2014

Anonym trådstarter

Min datter er 7½ uge, og har indtil for  en uges tid siden været meget nem.

Lige bortset fra en hård opstart hvor vi var indlagt i 12 dage fordi hun havde tabt sig. Det viste sig at hun ikke kunne finde ud af at amme, så nu får hun flaske..

Men tilbage til problemet som vi oplever ved de fleste måltider, ikke alle..

Hun melder sig, og jeg varmer en flaske. Hun spiser fint de første 50-75% af flasken med bøvsepauser.. Men så begynder hun at rynke bryn/pande, spytte flasken ud, græde, sutte vildt på flasken igen, rynker bryn/pande igen og hele molevitten starter forfra, hvor vi fortsætter med at tilbyde hende flasken 5-10 gange, hvorefter hun får sut men gør det samme med sutten..

Lige nu spyttede hun også sutten ud, hvorfter hun suttede vildt på sin hånd, fik tilbudt flaske, men overstående forfra igen...

Her til aften tog hele denne episode 5 kvarter, og hun er endelig faldet til ro i skrivende stund..

Det er meget frustrerende, og ind imellem disse perioder, byder hun til tider også ud i vild gråd, hvor vi ligesom ikke kan få kontakt med hende. 

Er der nogle forslag til hvad der kan være galt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Diana2013

Anonym skriver:

Lige bortset fra en hård opstart hvor vi var indlagt i 12 dage fordi hun havde tabt sig. Det viste sig at hun ikke kunne finde ud af at amme, så nu får hun flaske..

Hun melder sig, og jeg varmer en flaske. Hun spiser fint de første 50-75% af flasken med bøvsepauser.. Men så begynder hun at rynke bryn/pande, spytte flasken ud, græde, sutte vildt på flasken igen, rynker bryn/pande igen og hele molevitten starter forfra, hvor vi fortsætter med at tilbyde hende flasken 5-10 gange, hvorefter hun får sut men gør det samme med sutten..

Lige nu spyttede hun også sutten ud, hvorfter hun suttede vildt på sin hånd, fik tilbudt flaske, men overstående forfra igen...

Her til aften tog hele denne episode 5 kvarter, og hun er endelig faldet til ro i skrivende stund..

Det er meget frustrerende, og ind imellem disse perioder, byder hun til tider også ud i vild gråd, hvor vi ligesom ikke kan få kontakt med hende. 

Prøv evt hvis du er på facebook at søge gruppen ammenet. Der er rigtig gode ammerådgiver og erfarne mødre super god gruppe

Anmeld

26. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Er hun blevet tjekket for MØB/ væske i ørene? Det kan ssgtens gøre at hun ikke rigtig vil spise, er pylret og sådan. 

Ellers tænker jeg at hun skal vænbe sig til flasken fremfor mors bryst. 

Anmeld

26. februar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

For et par måneder siden oplevede vi det samme herhjemme, over en hel dag. Vi tog til vagtlægen med hende, og hun fik tjekket øre og hals, men der var intet galt. Et par dage efter gik det over, og hun spiste igen normalt.

Har du indtryk af det kan være maven? Ellers kan det bare være hun skal vænne sig til flasken.

Anmeld

26. februar 2014

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Jeg tænker om maden løber for langsomt? Prøv at købe suttehoveder med 2 huller og prøv det af min egen datter var kun 4 uger da vi skiftede sutstr i flaskerne.. Hun skiftede igen da hun var 3 mdr - til 3 huller og igen da hun var 6 mdr til 4 huller - så nogle børn orker bare ikke kæmpe for maden og kunne tyde på hun blir træt og ikke orker sutte mere, når hun har drukket halvdelen? Men at hun jo nok stadig er sulten?

Anmeld

26. februar 2014

Clisolka

Frk P. skriver:

Jeg tænker om maden løber for langsomt? Prøv at købe suttehoveder med 2 huller og prøv det af min egen datter var kun 4 uger da vi skiftede sutstr i flaskerne.. Hun skiftede igen da hun var 3 mdr - til 3 huller og igen da hun var 6 mdr til 4 huller - så nogle børn orker bare ikke kæmpe for maden og kunne tyde på hun blir træt og ikke orker sutte mere, når hun har drukket halvdelen? Men at hun jo nok stadig er sulten?

Vi har den samme periode med Oliver på snart 6 mrd herhjemme... Vi er i gang med at skifte til 3 huller, fordi det simpelthen går for langsomt for ham nu. Han bliver lige som TS beskriver det 

Anmeld

26. februar 2014

Hullabullabulla

Tænker 8 ugers tigerspring ?

Tryghed tryghed og tryghed , vikl ind og vug..

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Prøv evt hvis du er på facebook at søge gruppen ammenet. Der er rigtig gode ammerådgiver og erfarne mødre super god gruppe

Tak, det prøver jeg

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Er hun blevet tjekket for MØB/ væske i ørene? Det kan ssgtens gøre at hun ikke rigtig vil spise, er pylret og sådan. 

Ellers tænker jeg at hun skal vænbe sig til flasken fremfor mors bryst. 

Hun har været til de almindelige undersøgelser, men så vidt jeg ved er det ikke blevet tjekket...

Hun har fået flaske siden hun var 1 uge gammel, så ville mene hun er tilvænnet???? 

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

For et par måneder siden oplevede vi det samme herhjemme, over en hel dag. Vi tog til vagtlægen med hende, og hun fik tjekket øre og hals, men der var intet galt. Et par dage efter gik det over, og hun spiste igen normalt.

Har du indtryk af det kan være maven? Ellers kan det bare være hun skal vænne sig til flasken.

Vi gætter jo på at hun kan have mavepine ja. Hun har meget luft i maven, men det har hun hele tiden haft.. jeg har selv haft dårlig mave hver aften i ca. Samme periode. Mon det "smitter" hende igennem mælken? (Jeg malker ud) 

Men det virker bare underligt at det er fint ved nogle måltider. Specielt natmåltidet er der intet..

Hun har fået flaske siden hun var 1 uge, så burde hun være vænnet til den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.