Hvornår er man enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.590 visninger
23 svar
2 synes godt om
26. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Inspireret af debatten om socialt bedrageri kom jeg til at tænke på hvornår er man egentlig enlig? Her tænker jeg på som forsørger i forhold til kontanthjælp, SU og lignende offentlige ydelser. 

Personligt ville jeg mene at man er enlig som forsørger i det øjeblik man står alene med et eller flere barn/børn i hverdagen, og alene betaler udgifterne i forbindelse med barnet. - Uanset som man er i forhold eller ej. 

Hvad mener I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

MamaGulloev

Ingen?

Anmeld

26. februar 2014

Pcokate

TanyaGR skriver:

Inspireret af debatten om socialt bedrageri kom jeg til at tænke på hvornår er man egentlig enlig? Her tænker jeg på som forsørger i forhold til kontanthjælp, SU og lignende offentlige ydelser. 

Personligt ville jeg mene at man er enlig som forsørger i det øjeblik man står alene med et eller flere barn/børn i hverdagen, og alene betaler udgifterne i forbindelse med barnet. - Uanset som man er i forhold eller ej. 

Hvad mener I?

Fuldkommen enig men reglerne er vist meget mere kringlet end det..

Anmeld

26. februar 2014

stjernehimmel

Ja men sådan er det bare ikke.....

hvis du har kæreste, og i evt tager i svømmehallen alle samme. Så gør i ting som en familie, eller du tænker på at flytte sammen med ham så er du ikke berettet til enlige tilskud....

Anmeld

26. februar 2014

MamaGulloev

stjernehimmel skriver:

Ja men sådan er det bare ikke.....

hvis du har kæreste, og i evt tager i svømmehallen alle samme. Så gør i ting som en familie, eller du tænker på at flytte sammen med ham så er du ikke berettet til enlige tilskud....

Hvad så hvis man bor hver for sig, absolut ingen planer har om at flytte sammen og MAKS ser hinanden 1-2 gange i løbet af en uge?

- Sådan kommer det nemlig til at være for min kæreste og mig, når engang den lille kommer til, da han ikke er super tændt på idéen om at være far selvom han heller ikke har lyst til at smide håndklædet i ringen. Det skal måske lige siges at vi også bor ca. 50 km fra hinanden, og altså meget sjældent ses mere end 1 gang om ugen.

Anmeld

26. februar 2014

roenlund

TanyaGR skriver:

Hvad så hvis man bor hver for sig, absolut ingen planer har om at flytte sammen og MAKS ser hinanden 1-2 gange i løbet af en uge?

- Sådan kommer det nemlig til at være for min kæreste og mig, når engang den lille kommer til, da han ikke er super tændt på idéen om at være far selvom han heller ikke har lyst til at smide håndklædet i ringen. Det skal måske lige siges at vi også bor ca. 50 km fra hinanden, og altså meget sjældent ses mere end 1 gang om ugen.

I må ingen udgifter dele og han må på ingen måde bidrage til din husholdning ellers er du ikke enlig...

Anmeld

26. februar 2014

MamaGulloev

roenlund skriver:

I må ingen udgifter dele og han må på ingen måde bidrage til din husholdning ellers er du ikke enlig...

Okay. Jamen det er jeg faktisk glad for at høre, for det er også sådan det kommer til at foregå. Mit hjem = mine udgifter. Og alt det praktiske er heller ikke noget han blander sig i når han er her. 

Jeg var nemlig blevet usikker med den her debat om socialt bedrageri. - Det vil jeg jo helst undgå.

Anmeld

26. februar 2014

isabellasmor

TanyaGR skriver:

Hvad mener I?

I min verden er du enlig, når du er enlig. Ingen mand, ingen kæreste. Uanset hvad man vælger af leveformer osv. 

Anmeld

26. februar 2014

stjernehimmel

TanyaGR skriver:

Det er nogle rigtig kringlede regler.....

han må ikke sp meget som tag skrællet med ud, tag af bordet osv...

der er ligger en video på youtube omkring det, kan ik lige husker hvad den hedder 

Anmeld

26. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Der er nogen ret strikse og latterlige regler omkring det, men i min verden er du er enlig sålænge du er alene om alle udgifter og I ikke bor sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.