Mad til en på knap 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Kay

Du godt råd som morgenmad istedt for toast er havregrød lavet på sødmælk eller sødmælks yoghurt der er rørt op med havregryn :-) 

Nærende, og fedt på den gode måde... Og ellers er det at tænke det sunde fedt ind noget af det kroppen kan bruge til noget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

tarkoflen

Carina:-) skriver:

Ikke skemad ifølge lægen da vi startede op med det,men det mættede ham så meget at han ikke ville spise flere timer efter og fordi hans mundmotorik er ødelagt så er det vigtigt han får noget at gumle på så vi kan få gang i sproget

Og ja kan godt mærke at de gamle bekymringer om min datter kommer igen selv om det var helt andre årsager til hendes lave vægt .

Hmm ja så er det jo lidt svært!

Må han heller ikke få suppleret med proteindrik?

Selvfølgelig bekymre du dig, det er da helt naturligt! Kan du ikke få noget hjælp igennem lægen eller sp til noget diætist eller noget, så du kan få nogle redskaber til at sikre dig, at han får nok, og få ro på i forhold til at han nok skal komme efter det?

Anmeld

27. februar 2014

Carina:-)

tarkoflen skriver:

Hmm ja så er det jo lidt svært!

Må han heller ikke få suppleret med proteindrik?

Selvfølgelig bekymre du dig, det er da helt naturligt! Kan du ikke få noget hjælp igennem lægen eller sp til noget diætist eller noget, så du kan få nogle redskaber til at sikre dig, at han får nok, og få ro på i forhold til at han nok skal komme efter det?

Ikke ifølge lægen.

Nu skal han snart i vuggestue ,og så håber jeg lidt på at det at der er mange der sidder og spiser vil give at der automatisk glider noget mere ned.

Ellers må jeg bede om en henvisning til børneambulatoriet.

Ved bare fra min datter at det skal være slemt før de vil gøre noget aktivt.

Anmeld

27. februar 2014

Carina:-)

Kay skriver:

Du godt råd som morgenmad istedt for toast er havregrød lavet på sødmælk eller sødmælks yoghurt der er rørt op med havregryn :-) 

Nærende, og fedt på den gode måde... Og ellers er det at tænke det sunde fedt ind noget af det kroppen kan bruge til noget 

Har prøvet youghurten her til morgen,og det var han ret int i

Villads fik det samme,men han var helt vildt skeptisk,men han behøver så ikke tage på så det tager jeg let på 

Anmeld

27. februar 2014

tarkoflen

Ikke ifølge lægen.

Nu skal han snart i vuggestue ,og så håber jeg lidt på at det at der er mange der sidder og spiser vil give at der automatisk glider noget mere ned.

Ellers må jeg bede om en henvisning til børneambulatoriet.

Ved bare fra min datter at det skal være slemt før de vil gøre noget aktivt.

Øv

Men måske det at der ikke er så meget fokus på hans mad i vuggestuen kan hjælpe? Altså at han ikke er presset af at han måske kan mærke din bekymring, og så at der sidder en masse andre han kan lære af! Tror virkelig det har meget at sige at de kan spejle sig i mange jævnaldrende

Anmeld

27. februar 2014

Kay

Har prøvet youghurten her til morgen,og det var han ret int i

Villads fik det samme,men han var helt vildt skeptisk,men han behøver så ikke tage på så det tager jeg let på 

Min datter får det til morgen mad med almindelig let yoghurt og hun elsker det bare... Og det giver bare så god næring 

Hun spiser ik ret meget resten af dagen selvom hun har en pæn størrelse... Hun har ikke "tid" til at sidde og spise hun har meget andet hun syntes hun skal nå  

Så det er rat at vide hun får noget godt om morgenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.