Hvilke follikler reagerer på ovitrelle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

Kløver

Åh mener det er over 18 eller 20 mm kan ikke huske det men er deroppe af, hvis ikke man får æl sprøjten får man automatisk æl når æggene bliver store nok ca ved 22-24 mm mener jeg, kan ikke helt huske tallene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

quindelist

Bliss skriver:

Jeg elsker dit 'tekniske' svar!

Vil det sige at du siger at når lægen ser 2 follikel-sække hos mig, så er det ikke sikkert at det er mere end den ene sæk hvor der har været et æg stort nok til at blive befrugtet?

Jeg kan jo ikke vide præcis hvad din læge mente. Jeg er i tvivl om man rent faktisk kan se resterne af follikel sækkene fra de æg der går til grunde, på en scanning. Jeg tror det ikke ( men interessant sp -jeg tænker jeg lige finder en at stille det til ved lejlighed)

Anyway -jeg tror umiddelbart at du har haft to modne follikler som er bristet. Det kan betyde to æg, men kan også være et, for det sker, især ved hormonbehandling at en follikel ikke indeholder et æg.

Evt hør lægen ad næste gang

Jeg er endnu "kun" halv læge så jeg er klart bedst på det teoretiske plan

Anmeld

24. februar 2014

Bliss

Jo det er helt sikkert at man kan se follikkel-sækkene efter ægløsning og dermed afgøre om der har været ægløsning. Det var en meget kompetent overlæge på en af Kbh's bedste ivf-klinikker som scannede mig. Min egen gynækolog sagde iøvrigt det samme.☀️    

Anmeld

24. februar 2014

Bliss

Maja84 skriver:

Åh mener det er over 18 eller 20 mm kan ikke huske det men er deroppe af, hvis ikke man får æl sprøjten får man automatisk æl når æggene bliver store nok ca ved 22-24 mm mener jeg, kan ikke helt huske tallene

Tror måske du har misforstået spørgsmålet? Tror du at det går på HVORNÅR man tar Ovitrellen? Min tvivl var hvilke follikler som reagerer på en ÆL-sprøjten? er det både dem på den rigtige størrelse og de mindre som går til ægløsning på den?

Anmeld

24. februar 2014

Kløver

Bliss skriver:

Tror måske du har misforstået spørgsmålet? Tror du at det går på HVORNÅR man tar Ovitrellen? Min tvivl var hvilke follikler som reagerer på en ÆL-sprøjten? er det både dem på den rigtige størrelse og de mindre som går til ægløsning på den?

Tror det kommer an på, for æggene vokser og enten bliver de til noget eller ej, og alt efter str og hvor gode de er vil man inseminere, feks ville de godt inseminere på 4 æg hvor 2 var gode og 2 var små men ikke hvis der var 4 gode æg. Dem som bliver til noget tror jeg alle kommer med, men de skal have en vis str for at de kan give en graviditet, hvis du forstår hvad jeg mener men det noget mere detaljerede kan måske kun gynækologen svare på, og selv der tror jeg det er forskelligt fra gang til gang

Anmeld

24. februar 2014

quindelist

Maja84 skriver:

Tror det kommer an på, for æggene vokser og enten bliver de til noget eller ej, og alt efter str og hvor gode de er vil man inseminere, feks ville de godt inseminere på 4 æg hvor 2 var gode og 2 var små men ikke hvis der var 4 gode æg. Dem som bliver til noget tror jeg alle kommer med, men de skal have en vis str for at de kan give en graviditet, hvis du forstår hvad jeg mener men det noget mere detaljerede kan måske kun gynækologen svare på, og selv der tror jeg det er forskelligt fra gang til gang

Lige præcis

Anmeld

24. februar 2014

Bliss

Maja84 skriver:

Tror desværre stadig vi taler lidt forbi hinanden. Jeg blev ikke scannet denne måned og har hos min ny læge fået at vide at der har været 2 æg der er gået til ægløsning, det kan ha se på de tomme follikel-sække de efterlader. Jeg ved kun at jeg havde en positiv æl-test, så ét af disse æg har sikkert været store nok til befrugtning. Jeg prøver simpelthen at finde svar på om den anden 'sæk' også kan have indeholdt en stor nok follikel.

Anmeld

25. februar 2014

Kløver

Bliss skriver:

Tror desværre stadig vi taler lidt forbi hinanden. Jeg blev ikke scannet denne måned og har hos min ny læge fået at vide at der har været 2 æg der er gået til ægløsning, det kan ha se på de tomme follikel-sække de efterlader. Jeg ved kun at jeg havde en positiv æl-test, så ét af disse æg har sikkert været store nok til befrugtning. Jeg prøver simpelthen at finde svar på om den anden 'sæk' også kan have indeholdt en stor nok follikel.

Det kan den sagtens, men det er ikke ensbetydende med at der er stor chance for tvillinger, selvom flere æg bliver frigivet er det ikke sikkert de er gode nok. Men den dybere forklaring må du nok vende med gyn, og ikke sikkert de kan give svar. I min cyklus hvor jeg blev gravid, var jeg ikke scannet inden pga ferie, de kunne tydeligt se jeg havde haft æl men ikke hvor mange æg. Det ved de inden, ved at tælle æggene som er blevet store nok

Anmeld

26. februar 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvis din læge har set 2 follikel sække,har der været løsnet 2 æg,eller rettere der er 2 follikler der er bristet ( der er kun æg i ca. 80% af folliklerne).

Sandsynligheden for tvillinger ved 2 æg er 5-10%.

Alle follikler fra 13mm går i ÆL efter ovitrelle/pregnyl,og kan befrugtet,og der med blive til børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.