Alkohol - bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2014

TNBC

Rockertand skriver:

Det har noget med din lever evne til at forbrænde alkohol at gøre - 2 mænd på hver 75 kg kan forbrænde samme mængde alkohol på meget forskelligt timeantal.

Der stod ikke noget med leveren på den side jeg var inde på.

Men det kommer vel også an på om man er lille og rund eller høj og tynd. altså hvor meget fedt du har i kroppen...

Men der var sådan en udregningsmetode.. tror det var med højde, vægt og sådan noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

De3Guldklumper

I min verden drikker man slet ikke alkohol hvis man har tænkt sig at sætte sig bag et rat senere på aftene/natten - så her er svaret nej.

Anmeld

23. februar 2014

Kløver

Syntes altid man hører at ige meget hvad du gør går din forbrænding ikke hurtigere end den ellers ville..

Køre aldrig selv hvis jeg har drukket mere end en genstand..

Har nok meget svært ved at vurdere da jeg jeg så sjældent drikker og samtidig aldrig selv ville køre bil hvis jeg havde drukket.
Jeg ville ikke gøre det og heller ik min mand, og synes det var nemmere hvis man ikke måtte køre bil, med noget som helst alkohol i blodet.
Samtidig er der stor forskel på om man er et lille nips eller vejer 130 kg, mand eller kvinde, og om man er vant til at drikke. Så at svare generelt er rigtig svært, i min verden burde man slet ikke køre bil, hvis man har drukket, men min mening og lovgivningen er jo forskellig, og kan ikke give et generelt svar på om personen kan køre, i henhold til promille grænsen. 

Anmeld

23. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

nej og nej og atter nej...

uden du selv mærker det så er du ofte allerede påvirket efter bare en almindelig øl...

dvs din reaktionsevne bliver nedsat og forbindelsen til centret i hjernen der afgør til hvad du gør hvis der opstår en krise er halvvejs nedbrudt og du vil ikke længere kunne overskue konsekvenserne af dine handlinger...

så mit er et rungende NEJ efter at have haft det tæt på livet hvad der kan ske med alkohol i blodet og at køre bil selvom han ikke følte sig påvirket...

Anmeld

23. februar 2014

L&V

Anonym skriver:

Har haft en diskution med min mand . Er det ok og køre bil når man har drukket 4 genstande 5,5 timer ?? Og har det betydning for promillen at der bliver drukket vand / sodavand mellem genstandende ?

Vil for en god ordens skyld sige der ikke blev kørt bil men diskutionen gik på om det var ok

http://www.bedrebilist.dk/promille-beregner/ Her er en promilld tabet og jeg ville sige nej

Anmeld

23. februar 2014

L&V

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

http://www.bedrebilist.dk/promille-beregner/ Her er en promilld tabet og jeg ville sige nej

og nej der er ik noget der ophæver alkohold så om man drikker eller spiser imellem er lige meget

Anmeld

23. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Har haft en diskution med min mand . Er det ok og køre bil når man har drukket 4 genstande 5,5 timer ?? Og har det betydning for promillen at der bliver drukket vand / sodavand mellem genstandende ?

Vil for en god ordens skyld sige der ikke blev kørt bil men diskutionen gik på om det var ok

Nej synes ik det er iorden..... 

Anmeld

23. februar 2014

B&J

nej syntes jeg bestemt ikke man skal for det er jo ikke kun ens liv man sætter på spil men også andres

Anmeld

23. februar 2014

Mettefpigen

Nej!! Specielt ikke efter jeg har set et program hvor de testede hvor meget der egentlig skulle til...
En testpersoner skulle køre en forhindringsbane efter de havde drukket f.eks. en øl, shot også videre.... så testede de promillen også kørte hun... det var vildt.... til sidst grinte hun i bilen mens hun kørte dukker ned der skulle forestille mennesker...

Anmeld

23. februar 2014

stjernehimmel

Mettefpigen skriver:

Nej!! Specielt ikke efter jeg har set et program hvor de testede hvor meget der egentlig skulle til...
En testpersoner skulle køre en forhindringsbane efter de havde drukket f.eks. en øl, shot også videre.... så testede de promillen også kørte hun... det var vildt.... til sidst grinte hun i bilen mens hun kørte dukker ned der skulle forestille mennesker...

Så faktisk en undersøgelse engang hvor de havde testet hvor mange der kan køre på en genstand.....

75 % af dem der troede de kunne køre, kan IKKE køre bagefter i forhold til promille....(det er virkelig tankevækkende)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.