Alkohol - bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.807 visninger
22 svar
7 synes godt om
22. februar 2014

Anonym trådstarter

Har haft en diskution med min mand . Er det ok og køre bil når man har drukket 4 genstande 5,5 timer ?? Og har det betydning for promillen at der bliver drukket vand / sodavand mellem genstandende ?

Vil for en god ordens skyld sige der ikke blev kørt bil men diskutionen gik på om det var ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Kløver

Synes den er svær, men umiddelbart nej, jeg ville ikke gøre det, men er også meget sippet på det punkt, og kommer meget an på om man feks har drukket i forbindelse med mad osv

Anmeld

22. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Har haft en diskution med min mand . Er det ok og køre bil når man har drukket 4 genstande 5,5 timer ?? Og har det betydning for promillen at der bliver drukket vand / sodavand mellem genstandende ?

Vil for en god ordens skyld sige der ikke blev kørt bil men diskutionen gik på om det var ok

En fyr på 75kg der har drukket 3øl, er næsten 5timer om at komme ned på 0, hvor han må kører bil..

Så det har noget med kropsvægten at gøre.

Anmeld

22. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej det syntes jeg ik er ok, men er jo så også mega farvet af at vi for 11 år siden blev påkørt af en spritbelist! Vh stine

Anmeld

23. februar 2014

FrkGranger

Yurie skriver:

En fyr på 75kg der har drukket 3øl, er næsten 5timer om at komme ned på 0, hvor han må kører bil..

Vil give dig ret i tiden og reglen er jo at man Max må have en promille på 0,5 før der betegnes som sprit belist...

Anmeld

23. februar 2014

FrkGranger

Maja84 skriver:

Synes den er svær, men umiddelbart nej, jeg ville ikke gøre det, men er også meget sippet på det punkt, og kommer meget an på om man feks har drukket i forbindelse med mad osv

Syntes altid man hører at ige meget hvad du gør går din forbrænding ikke hurtigere end den ellers ville..

Køre aldrig selv hvis jeg har drukket mere end en genstand..

Anmeld

23. februar 2014

Savannah

Hvis man kan teste sin promille inden man kører, så go ahead..
Ellers nej. Synes ikke man bør tage chancer med alkohol og kørsel. Selvom man ikke føler sig beruset, er der stadig alkohol i blodet mange timer efter indtagelse. Der er flere variabler, risikoen er for stor.
Jeg er måske lidt sippet og hvis jeg skulle køre, ville jeg intet indtage.

Anmeld

23. februar 2014

TNBC

FrkGranger skriver:

Vil give dig ret i tiden og reglen er jo at man Max må have en promille på 0,5 før der betegnes som sprit belist...

Ja så det er forskelligt fra person til person. Men man kan regne det ud, så man ved hvor længe man skal vente før man må sætte sig bag rattet.

Jeg tager nu heller den regel at man enten ikke drikker eller ringer efter en taxa. Så er man helt på den sikre side.

Anmeld

23. februar 2014

Rockertand

Yurie skriver:

Det har noget med din lever evne til at forbrænde alkohol at gøre - 2 mænd på hver 75 kg kan forbrænde samme mængde alkohol på meget forskelligt timeantal.

Anmeld

23. februar 2014

Rockertand

*levers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.