Kun én æggestok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
13 svar
2 synes godt om
22. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej alle!

For at gøre min historie kort så smed jeg pillerne i september 2013 hvorefter min mens var meget uregelmæssig. Jeg blev undersøgt og de fandt en stor knude i min livmoder. Jeg blev selvfølgelig virkelig bange - både for en ondartet end af slagsen og for at skulle miste hele min livmoder.

I tirsdags blev jeg så opereret på Riget, hvor jeg fik fjernet en formentlig godartet knude (som var stor) samt min højre æggestok. 

Samtidig med at jeg er lettet over at være igennem det hele, er jeg også lidt i tvivl om hvordan det vil påvirke mig kun at have én æggestok tilbage. 

Jeg regner selvfølgelig med at chancen for at blive gravid er reduceret, men er der nogle der har nogle erfaringer eller noget viden? Evt. nogle der ligesom mig "må nøjes" med en enkelt æggestok?

Hilsen mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Nemesis

fik selv fjernet min venstre æggestok og leder pga en meget stor godartet svulst.

Det har ikke eftefølgende været et problem for mig at blive gravid.

jeg har fået 2 børn efter.

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

fik selv fjernet min venstre æggestok og leder pga en meget stor godartet svulst.

Det har ikke eftefølgende været et problem for mig at blive gravid.

jeg har fået 2 børn efter.

Hvor dejligt at høre - mange tak for dit svar! 

Må jeg spørge hvor længe der gik før du havde regelmæssig mens og før du blev gravid efter du fik fjernet svulsten?

Anmeld

22. februar 2014

Leob

Anonym skriver:

Hej alle!

For at gøre min historie kort så smed jeg pillerne i september 2013 hvorefter min mens var meget uregelmæssig. Jeg blev undersøgt og de fandt en stor knude i min livmoder. Jeg blev selvfølgelig virkelig bange - både for en ondartet end af slagsen og for at skulle miste hele min livmoder.

I tirsdags blev jeg så opereret på Riget, hvor jeg fik fjernet en formentlig godartet knude (som var stor) samt min højre æggestok. 

Samtidig med at jeg er lettet over at være igennem det hele, er jeg også lidt i tvivl om hvordan det vil påvirke mig kun at have én æggestok tilbage. 

Jeg regner selvfølgelig med at chancen for at blive gravid er reduceret, men er der nogle der har nogle erfaringer eller noget viden? Evt. nogle der ligesom mig "må nøjes" med en enkelt æggestok?

Hilsen mig 

Synes at have hørt/læst at når man mister/får fjernet en æggeleder, så overtager den anden arbejdet Så tror ikke det har så meget at sige  

Anmeld

22. februar 2014

Mutti2B

Den anden overtager 100%, så det har ingen betydning

Anmeld

22. februar 2014

Nemesis

Anonym skriver:

Hvor dejligt at høre - mange tak for dit svar! 

Må jeg spørge hvor længe der gik før du havde regelmæssig mens og før du blev gravid efter du fik fjernet svulsten?

jeg havde faktisk mere reglmæssig mens efter jeg fik fjernet svulsten end jeg havde før..tror der gik 3 mdr så kunne jeg se et mønster. jeg blev gravid første gang 2 år efter..og det var på 3 forsøgsmåned..og 5 dage før ægløsning...så manden har også været fuld af krudt :-D

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

jeg havde faktisk mere reglmæssig mens efter jeg fik fjernet svulsten end jeg havde før..tror der gik 3 mdr så kunne jeg se et mønster. jeg blev gravid første gang 2 år efter..og det var på 3 forsøgsmåned..og 5 dage før ægløsning...så manden har også været fuld af krudt :-D

okay - håber også jeg får en regelmæssig mens, det har jeg aldrig prøvet  

Det hele lyder godt, dejligt at høre 

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

Leob skriver:

Synes at have hørt/læst at når man mister/får fjernet en æggeleder, så overtager den anden arbejdet Så tror ikke det har så meget at sige  

Okay! Håber min venstre tager over så Tak for dit svar

Anmeld

23. februar 2014

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Den anden overtager 100%, så det har ingen betydning

Kroppen er jo intet mindre end fantastisk! Tak for dit svar!

Anmeld

23. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

min veninde fra mødregruppen har kun en halv æggestok tilbage og ikke særlig meget æggeleder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.