Er det rimeligt? insemination udskudt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

Sunsmile

Britt88 skriver:

Var tilknyttet samme klinik du er velkommen til at sende pb hvis det er

Hej Britt.
Ok fedt, hvordan var din oplevelse af forløbet?
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, med at du vil høre om pb, vil du høre lidt mere af min historie?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

TR

Sunsmile skriver:

Jeg er igang med første behandling, jeg skal insemineres med min kærestes sæd.

Jeg startede i behandling d. 10/2, efter at jeg og min kæreste var blevet undersøgt for vores fertilitet og det så ok ud, dog var sædkvaliteten lidt i underkanten,
Da jeg kom første gang fik jeg nærmest ingenting vide om forløbet, jeg troede ikke jeg sku ha medicin, da jeg har fået af vide at alt var iorden, jeg var sikker på at jeg bare skulle insemineres på det rigtige tidspunkt.
Men på vej ud efter 1. skanning, sagde hun at sygeplejersken ville vise mig hvordan jeg skulle stikke mig, og så kom jeg ud til hende og hun sku se i vejledningen for at kunne hjælpe mig. Jeg fik så en recept på puregon og ovitrelle, fik intet at vide om prisen så jeg blev noget overrasket da jeg kom ned for at hente det på apoteket.
Men jeg købte det da jeg tænkte at jeg vil det her, senere på dagen da jeg var på vej hjem fra arbejde kom alle frustrationerne og sys bare det hele var lige meget. Men fik så snakket med min mor og min kæreste og læst om det på nettet og faldt så til ro efter et par dage.
2. skanning d. 17/2 var ok, og fik at vide at jeg nok sku ha en tid fredag eller lørdag, men så kom jeg derned onsdag og skanningen gik fint havde en folikkel på 16 mm, men så kunne de ikke give mig en tid fredag el lørdag og sagde jeg skulle ha noget som holdt ægget tilbage, "fordi de ikke havde tid til mig i weekenden" kan det være rigtig at jeg skal bruge flere penge og vente 2 dage fordi de ikke har tid fredag eller lørdag?

Kan godt forstå dig ! Har og er selv i samme bås, hvor jeg heller ikk synes man blev ordenligt informeret . 

Jeg skal i gang med 3 forsøg og jeg har aldrig været afsted i en weekend . 

- så venter de til om mandagen . 

Anmeld

20. februar 2014

ano14316

Sunsmile skriver:

Jeg er igang med første behandling, jeg skal insemineres med min kærestes sæd.

Jeg startede i behandling d. 10/2, efter at jeg og min kæreste var blevet undersøgt for vores fertilitet og det så ok ud, dog var sædkvaliteten lidt i underkanten,
Da jeg kom første gang fik jeg nærmest ingenting vide om forløbet, jeg troede ikke jeg sku ha medicin, da jeg har fået af vide at alt var iorden, jeg var sikker på at jeg bare skulle insemineres på det rigtige tidspunkt.
Men på vej ud efter 1. skanning, sagde hun at sygeplejersken ville vise mig hvordan jeg skulle stikke mig, og så kom jeg ud til hende og hun sku se i vejledningen for at kunne hjælpe mig. Jeg fik så en recept på puregon og ovitrelle, fik intet at vide om prisen så jeg blev noget overrasket da jeg kom ned for at hente det på apoteket.
Men jeg købte det da jeg tænkte at jeg vil det her, senere på dagen da jeg var på vej hjem fra arbejde kom alle frustrationerne og sys bare det hele var lige meget. Men fik så snakket med min mor og min kæreste og læst om det på nettet og faldt så til ro efter et par dage.
2. skanning d. 17/2 var ok, og fik at vide at jeg nok sku ha en tid fredag eller lørdag, men så kom jeg derned onsdag og skanningen gik fint havde en folikkel på 16 mm, men så kunne de ikke give mig en tid fredag el lørdag og sagde jeg skulle ha noget som holdt ægget tilbage, "fordi de ikke havde tid til mig i weekenden" kan det være rigtig at jeg skal bruge flere penge og vente 2 dage fordi de ikke har tid fredag eller lørdag?

Nej, jeg synes ikke det er rimeligt, og var selv blevet rigtig frustreret..
Men på den anden side, hvad skal de gøre? De har jo ikke flere tider..

Anmeld

20. februar 2014

Kløver

Det er desværre ret uforudsigeligt i behandlingsverdnen og ferier osv kan også komme i vejen
Her lukkede klinikken pga sygdom i en cyklus og så stod vi der mandag morgen hvor jeg havde tid, og havde haft positiv æltest om søndagen. Heldigvis havde vi selv hygget og er nu gravid og halvvejs på søndag.

Synes det er fair at bede om at få grundig Info og medindflydelse på hvad i ønsker i forhold til behandling, feks medicin/insemination, antal æg og risici for tvillinger osv osv

Anmeld

20. februar 2014

Hullabullabulla

Sunsmile skriver:

Hej Britt.
Ok fedt, hvordan var din oplevelse af forløbet?
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, med at du vil høre om pb, vil du høre lidt mere af min historie?

Pb = privat besked

Jeg vil rigtig gerne fortælle mere om vores forløb, men ikke offentligt så hvis du skriver en besked til mig så kan jeg fortælle mere

Anmeld

20. februar 2014

Bliss

Sunsmile skriver:

Nej jeg er ikke medlem af danmark, har faktisk heller ikke haft brug for det.
Jeg er hos Stine fyrst i køge, jeg sys du har ret i at de slet ikke sku ha taget mig ind hvis de ikke kan finde tid til mig. Den har jeg slet ikke tænkt over.
Tak for din indsigt.

Sygesikring DK betaler ALLE dine hormoner, ihvertfald i gruppe 1 !

Anmeld

20. februar 2014

tweety2060

Syntes klar du har krav på info og vejl.
Men de beder dig om at tage medicin så ægløsning tilbageholdes... Ja det er en ekstra udgift, men alternativ så aflyses forsøget og både din tid og medicin Er brugt forgæves.
Desværre er behandlingsverden hård og uretfærdigt, Men det du klager over er småting (jeg har prøvet og hørt om værre) men kan godt forstå du er skuffet.
At spl skal læse vejl. Ja hellere det og hun kan vejl. Mange får forskellig medicin så ikke sikkert hun kan shuske alt.
Pøj pøj med forsøget

Anmeld

20. februar 2014

Sunsmile

Tak for alle de gode svar. Jeg har talt med klinikken idag og nu er vi kommet på samme side igen. De beklagede dybt at jeg ikke havde fået ordentlig info og vi fik en snak om tingene :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.