Ja, selvfølgelig kan du tillade dig at være lidt skuffet. Det tror jeg, de fleste ville blive.
Jeg var ganske skuffet det år, min mand hverken havde gave til mig eller på nogen anden måde ellers markerede min dag.
Da jeg forsigtig spurgte ham, om han havde glemt, at det var min fødselsdag, så han meget overrasket ud og sagde: "Men du skal jo ikke fejre det" - eh, nej, jeg skulle jo ikke have fest eller noget, men derfor tænker man jo alligevel, at ens aller nærmeste på en eller anden måde i løbet af dagen viser, at de gerne vil gøre en glad enten med en gave eller ved at lave middagen eller noget andet.
Det er jo meget indarbejdet, at hvis nogen, man står nær, har fødselsdag, så markerer man det enten med en gave eller en overraskelse eller lidt forkælelse af en eller anden slags, så selvfølgelig har du lov til at blive skuffet.
- men sansynligvis har han ikke tænkt over, at du bliver skuffet, så tag en rolig snak om, hvordan I kan lide at markere jeres fødselsdage. Så ved I bedre, hvordan I skal glæde hinanden, og hvad I kan gøre for hinanden næste gang.
Til lykke med fødselsdagen.
Anmeld