Bolig .. Hjæææælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

Sitrani

SML skriver:

Jeg er så meget i tvivl..

Jeg annoncerede igår mit indlæg omkring en ikke planlagt graviditet, men vi er begge lykkelige trods hårde odds.

De hårde odds, blev nærmest umulige odds for os i dag.

Jeg bor i en 1 værelses bolig på 25 kvm, sådan med min kæreste og hund.

Jeg kontaktede min kommune, plus virkelig sindssygt mange andre kommuner i dag, flere boligselskaber osv.

Er det virkelig rigtigt, at jeg INTET hjælp kan få til en større bolig, pga jeg ikke har fuldtidsjob?

Det eneste min kommune kunne tilbyde mig var en 10 kvm større lejlighed hvor der ikke er plads til så mange mennesker.

Jeg ønsker virkelig det her barn, men jeg har ringet rundt i flere timer og kommuner. Hvordan kan det være man ikke kan få hjælp? Er så fortvivlet og ked af det lige nu! ØV! :-(

Ta det ikke så tungt, det kan løses.... Søg noget andet selv, boligportalen.dk og andre hjemmesider... Meld jer ind i diverse boligforeninger, og skriv jer op til lejligheder I ønsker! HVIS I ikke finder noget inden baby ankommer, så kan det også lade sig gøre at bo i en lille lejlighed med en nyfødt! Den kræver ikke det store sådan en lille størrelse, og mens den stadig er nyfødt kan I sagtens bo der....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Marts<3

Det er ikke for at være lyseslukker, men det er VIRKELIG en udfordring og finde bolig i Kbh! Har forsøgt i flere måneder. Din største chance er at satse på Vestegnen. Med mindre du har 9000/10.000kr+

Prøv gennem saxobank og findbolig.nu

Via Findbolig.nu er der gode chancer:-)

Fik en efter 2-3uger:-)

Ved kab har nogle, men der er nogle forskellige krav. Så som job i kommunen osv, indkomst berettet osv.

Anmeld

19. februar 2014

lineog4

SML skriver:

Det lød nok forkert, hehe, det beklager jeg.

Jeg leder også selv helt vildt - men havde bare hørt de kunne hjælpe mig. :-)

Men jeg leder mere end noget andet!

Jeg troede slet ikke kommunen kunne hjælpe med mindre man står i en akutsituation hvor man kunne ende på gaden eller boede i noget der var sundhedsskadeligt.

Ved godt det ikke er optimalt med 25 kvm, to voksne og en baby, men det er muligt og i starten fylder baby ikke noget. En lift i sengen og et lille legetæppe på gulvet. Senen kan bruges som puslesplads og ja det er det, ikke fedt men absolut muligt.

Anmeld

19. februar 2014

Mom2

SML skriver:

Jeg er så meget i tvivl..

Jeg annoncerede igår mit indlæg omkring en ikke planlagt graviditet, men vi er begge lykkelige trods hårde odds.

De hårde odds, blev nærmest umulige odds for os i dag.

Jeg bor i en 1 værelses bolig på 25 kvm, sådan med min kæreste og hund.

Jeg kontaktede min kommune, plus virkelig sindssygt mange andre kommuner i dag, flere boligselskaber osv.

Er det virkelig rigtigt, at jeg INTET hjælp kan få til en større bolig, pga jeg ikke har fuldtidsjob?

Det eneste min kommune kunne tilbyde mig var en 10 kvm større lejlighed hvor der ikke er plads til så mange mennesker.

Jeg ønsker virkelig det her barn, men jeg har ringet rundt i flere timer og kommuner. Hvordan kan det være man ikke kan få hjælp? Er så fortvivlet og ked af det lige nu! ØV! :-(

Vi har hele tiden lejlighedsannoncer i vores lokal avis, så den vil jeg bestemt også anbefale dig at kigge i, hvis I har sådan en?? Der står jo ikke lige hvor du bor?

Og ellers som de andre siger div. boligsider på nettet, boligselskaber, Facebook og netværk

Anmeld

20. februar 2014

Sabrina2014

I har ret allesammen, der er som sagt også ret lang tid endnu!

Jeg havde bare lige en lille panik dag i går da jeg altså aldrig har prøvet at være gravid før.

Men mange tak for jeres søde svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.