Bolig .. Hjæææælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.248 visninger
14 svar
14 synes godt om
19. februar 2014

Sabrina2014

Jeg er så meget i tvivl..

Jeg annoncerede igår mit indlæg omkring en ikke planlagt graviditet, men vi er begge lykkelige trods hårde odds.

De hårde odds, blev nærmest umulige odds for os i dag.

Jeg bor i en 1 værelses bolig på 25 kvm, sådan med min kæreste og hund.

Jeg kontaktede min kommune, plus virkelig sindssygt mange andre kommuner i dag, flere boligselskaber osv.

Er det virkelig rigtigt, at jeg INTET hjælp kan få til en større bolig, pga jeg ikke har fuldtidsjob?

Det eneste min kommune kunne tilbyde mig var en 10 kvm større lejlighed hvor der ikke er plads til så mange mennesker.

Jeg ønsker virkelig det her barn, men jeg har ringet rundt i flere timer og kommuner. Hvordan kan det være man ikke kan få hjælp? Er så fortvivlet og ked af det lige nu! ØV! :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du kan jo melde dig ind i diverse boligforeninger og søge via boligportalen. Jeg kan godt se det bliver småt, men i princippet så har i muligheder for selv at finde noget andet. 

Mange boligforeninger har boliger som man kan søge uden at have stået på venteliste i lang tid. De kan ofte findes på hjemmesiderne. 

Det er selvfølgelig forskelligt hvor svært det er alt efter hvor i bor henne. 

Anmeld

19. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Så du er studerende, jamen så er der også studieboliger. Igen er det afhængigt af hvor du bor, hvor svært det bliver. 

Anmeld

19. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det kan også betale sig at ringe til div. boligselskaber, forklare din situation (At du venter barn og pt bor i 1-værelses) og så spørge om de har noget hvor I vil kunne flytte ind indenfor en overskuelig fremtid. (Uden lang venteliste)

Det gjorde jeg da jeg blev uventet gravid. - Boede også i en 1-værelses studiebolig. Jeg søgte i november, fik et tilbud næsten med det samme og havde 14 dage til at bestemme mig, hvorefter jeg kunne flytte ind 1/1.

Anmeld

19. februar 2014

Mariekjellerup90

Prøv at kigge lidt, heldigvis er der nogle mdr før bebse kommer  Vi er også et barn og to voksne og en hund plus et barn på vej i en 60 kvm lejlighed. 

Anmeld

19. februar 2014

Kamulla

Jeg boede i en 1v da jeg blev gravid... Fandt en 2v gennem boligportalem

Anmeld

19. februar 2014

Sandratoft

SML skriver:

Jeg er så meget i tvivl..

Jeg annoncerede igår mit indlæg omkring en ikke planlagt graviditet, men vi er begge lykkelige trods hårde odds.

De hårde odds, blev nærmest umulige odds for os i dag.

Jeg bor i en 1 værelses bolig på 25 kvm, sådan med min kæreste og hund.

Jeg kontaktede min kommune, plus virkelig sindssygt mange andre kommuner i dag, flere boligselskaber osv.

Er det virkelig rigtigt, at jeg INTET hjælp kan få til en større bolig, pga jeg ikke har fuldtidsjob?

Det eneste min kommune kunne tilbyde mig var en 10 kvm større lejlighed hvor der ikke er plads til så mange mennesker.

Jeg ønsker virkelig det her barn, men jeg har ringet rundt i flere timer og kommuner. Hvordan kan det være man ikke kan få hjælp? Er så fortvivlet og ked af det lige nu! ØV! :-(

Altså du kan jo få et indskudslån? 

Ellers ville jeg også satse på ungdomsboliger, nu hvor du er gravid. Du skal bare huske at i ungdomsboliger, der bor der jo mange unge mennesker og det er oftest lig med fester og larm  

Der er også nogle boligforeninger som lader en komme foran i køen når man har barn. Vil anbefale dig at melde dig ind i boligforeninger, og så se tiden an. Den første tid med barnet kan i godt klare i en 1 værelses - det bliver ikke sjovt men det er bestemt heller ikke umuligt. 

Og eller hold øje med boligportalen hver dag. 

Anmeld

19. februar 2014

FruK

Hvorfor mener du at kommunen skal finde noget til dig?

Der er vel lidt tid til baby kommer, så det er da bare at komme i gang med at lede selv. 

Anmeld

19. februar 2014

Sabrina2014

FruK skriver:

Hvorfor mener du at kommunen skal finde noget til dig?

Der er vel lidt tid til baby kommer, så det er da bare at komme i gang med at lede selv. 

Det lød nok forkert, hehe, det beklager jeg.

Jeg leder også selv helt vildt - men havde bare hørt de kunne hjælpe mig. :-)

Men jeg leder mere end noget andet!

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tror kun de hjælper i akutte situationer, og det er det jo egentlig ikke. Der er jo alligevel liiiige nogen måneder til at bebs kommer og man kan jo i princippet godt have en nyfødt på 25kvm. Men det er da ikke optimalt nej.

Har aldrig selv søgt bolig i mere end 2måneder før jeg fandt noget. Alle gange igennem boligportalen. hold øjne og øre åbne, søg på nettet og læg et opslag på facebook om at i søger, så skal i nok finde noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.