Lige et hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
12 svar
3 synes godt om
19. februar 2014

Sundahl88

Hvis man har fælles forældremyndighed men samarbejdet går rigtig skidt, kan man så få en ekstra kopi af barnets dåbsattest og sygesikring til hvis man skal på ferie osv??

Jeg kan ikke finde oplysning om det nogle steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

PernilleogLouis

Sundahl88 skriver:

Hvis man har fælles forældremyndighed men samarbejdet går rigtig skidt, kan man så få en ekstra kopi af barnets dåbsattest og sygesikring til hvis man skal på ferie osv??

Mit gæt er nej men er ikke sikker man kan jo fx ik få lavet pas uden at I begge skriver under

Anmeld

19. februar 2014

Sundahl88

PernilleogLouis skriver:

Mit gæt er nej men er ikke sikker man kan jo fx ik få lavet pas uden at I begge skriver under

men kan barnet så få to pas, når forældrene ikke kan samarbejde eller snakker sammen??

Anmeld

19. februar 2014

Leneur

Sundahl88 skriver:

men kan barnet så få to pas, når forældrene ikke kan samarbejde eller snakker sammen??

Nope desværre. Min datter er 4,5 år, hendes biofar har aldrig set hende, eller på anden måde været der for hende. Han ville ikke skrive under på et pas til hende. Prøvede så via rigspolitiet at ansøge om et pas uden hans samtykke men de mente ikke at det var chikane fra hans side, så det fik jeg afslag på. Nu har jeg så ansøgt om den fulde forældremyndighed igen, da jeg ikke synes det kan være rigtigt han skal have så meget at sige, når han ikke er i min datters liv. Så håber det lykkes denne gang.

Anmeld

19. februar 2014

Sundahl88

Leneur skriver:

Nope desværre. Min datter er 4,5 år, hendes biofar har aldrig set hende, eller på anden måde været der for hende. Han ville ikke skrive under på et pas til hende. Prøvede så via rigspolitiet at ansøge om et pas uden hans samtykke men de mente ikke at det var chikane fra hans side, så det fik jeg afslag på. Nu har jeg så ansøgt om den fulde forældremyndighed igen, da jeg ikke synes det kan være rigtigt han skal have så meget at sige, når han ikke er i min datters liv. Så håber det lykkes denne gang.

jeg har en del problemer med min datters far, da han klart har givet udtryk for at vi ikke skal samarbejde om noget andet end hente-bringe-aftalen. Jeg går selv og overvejer det med forældremynndighed, men jeg får nok ikke noget ud af det. 

Anmeld

19. februar 2014

Leneur

Sundahl88 skriver:

jeg har en del problemer med min datters far, da han klart har givet udtryk for at vi ikke skal samarbejde om noget andet end hente-bringe-aftalen. Jeg går selv og overvejer det med forældremynndighed, men jeg får nok ikke noget ud af det. 

Men du kan jo godt tage et konfliktmæglingsmøde i statsforvaltningen . Der er jo som regel en sagsbehandler og en børnesagkyndig med og så din x og dig. Så får i jo begge ordet og forhåbentligt får i det løst, så det bliver så det er bedst for din datter.

Anmeld

19. februar 2014

Sundahl88

ja jeg har overvejet at bede om det, men da jeg ikke har bil osv så er det ret langt væk osv og det gør det uoverskueligt. jeg håber lidt at kunne få sådan et møde gennem kommunen i stedet for.

Anmeld

19. februar 2014

FrkGranger

Sundahl88 skriver:

Dåbs attesten og sygesikring kan du jo bare bestille et ekstra som man gør hvis tingene er bortkommet, men pas kan du kun have et af da der er nummer på 

Anmeld

19. februar 2014

Bshizzle

Jeg syntes du skulle kontakte statsforvaltningen og forklare din sag. 

Så vil de hjælpe dig videre og tá kontakten til barnets Far hvis det er. 

Anmeld

19. februar 2014

et-ønske

Der er også et ualmindeligt højt konfliktniveau mellem min ex og jeg vi taler ikke sammen, og har ikke gjort det i et år nu. Han henter og aflevere i institution. Man kan ikke rejse ud af landet uden barnets pas, men det sender jeg bare med i tasken til sommerferie mv.

Hmmmm...... Vi har været til konfliktmæling i statsforvaltningen. Ja vi fik en samværsaftale på skrift - men mere fik jeg ikke ud af det. Min datter lider så meget under sin far, at det ikke kan beskrives med ord, men det blev der ikke taget hensyn til.
Du kan godt søge fuld forældremyndighed, men tvivler på at du får den, på baggrund af samarbejds vanskeligheder?! Man kan sige at, selvom du har ffm så skal din datter jo stadig se sin far. Groft sagt så giver ffm dig to ting - muligheden for at bestemme skole selv og lave et pas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.