Toilet / hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

Pikku Myy

TineA skriver:

Jeg er på randen til at gå ud af mit gode skind...
Min søn er 3,5 år og bruger ble når han skal lave lort. Han tisser på toilettet i dagtimerne, men har ble på om natten. Vi har forsøgt flere gange at få ham til at lave lort på toilettet, men han NÆGTER! Han har gjort det før - 3 gange i alt max.
Hvad skal man stille op? Han bliver så tosset at han slår og sparker og skriger efter bleen - selvom man ihærdigt forsøger at hjælpe ham og tale om det at gå på wc. Han går komplet i baglås og nægter det fuldstændig.
I dag holder han fri fra børnehave og skulle lave lort og jeg tog ham i hånden, fulgte ham på wc og så snakkede vi om, at han skulle lave lort på toilettet og så brænder han bare sammen og skriger efter bleen?????? jeg ville holde fast i min beslutning, det er jo for fa**** for barnets bedste at man gør det! Jeg har prøvet ALT nu og efter næsten 2 timers intensiv "kamp", har han fået ble på, da han nærmest var ved at skide i bukserne.
Det skal ikke være for en hver pris, men nu har vi altså forsøgt næsten hver dag i 4 måneder!

HVAD GØR JEG NU?

Der er ingen (almindelige) voksne mennesker der går ind og tager en ble på når de skal lave lort. Du behøver ikke være nervøs for at det ikke kommer til at ske

Hvis jeg var jer, ville jeg lade ham lave lort i bleen. Enten indtil han selv viser interesse eller indtil det er kommet så langt væk at han har "glemt" at han ikke kan lide toilettet, så I kan foreslå det neutralt igen.

Og så ville jeg ændre jeres rutiner omkring bleskiftet så han bliver mindre passiv. Lad det foregå på toilettet/badeværelset. Og så skift ham stående. Lige som når man tørrer efter et toiletbesøg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Clisolka

TineA skriver:

Min søn er 3,5 år og bruger ble når han skal lave lort. Han tisser på toilettet i dagtimerne, men har ble på om natten. Vi har forsøgt flere gange at få ham til at lave lort på toilettet, men han NÆGTER! Han har gjort det før - 3 gange i alt max.
Hvad skal man stille op? Han bliver så tosset at han slår og sparker og skriger efter bleen - selvom man ihærdigt forsøger at hjælpe ham og tale om det at gå på wc. Han går komplet i baglås og nægter det fuldstændig.
I dag holder han fri fra børnehave og skulle lave lort og jeg tog ham i hånden, fulgte ham på wc og så snakkede vi om, at han skulle lave lort på toilettet og så brænder han bare sammen og skriger efter bleen?????? jeg ville holde fast i min beslutning, det er jo for fa**** for barnets bedste at man gør det! Jeg har prøvet ALT nu og efter næsten 2 timers intensiv "kamp", har han fået ble på, da han nærmest var ved at skide i bukserne.
Det skal ikke være for en hver pris, men nu har vi altså forsøgt næsten hver dag i 4 måneder!

HVAD GØR JEG NU?

Vi har samme kamp herhjemme med Bella på 3,5 år 

Hun VIL bare ikke lave stort på toilettet og skriger efter sin ble... Vi prøvede igen i går, men opgav. Jeg vil simpelthen ikke presse eller tvinge hende, når det kommer til toilettet. Hun skal nok lære det 

Jeg har et vennepar som fortæller, hvordan de lige har gjort deres pige blefri, og jeg bare skal gøre dit og dat (de har samme alder)... Nej, min datter er bare ikke klar pt., så jeg tager den tid det tager  

Anmeld

19. februar 2014

Maja_4000

Vent til han er klar jeg har en datter på tre år og hun er ikke klar! Men alle vi kender presser også på.. For hun 'skal' jo være renlig inden lillebror kommer til sommer

Angående det med at du ikke kan løfte ham op på puslebordet.. Jeg kan heller ikke løfte Caroline, vil i hvertfald ikke så vi har bare stillet en skammel ved siden af, og så kravlet hun selv op der er ingen grund til at løfte så store børn

Anmeld

19. februar 2014

LinLin

Min yngste er 3,5 år og vil også have ble på når han skal lave stort. Så det får han. Han har ikke ble på om natten og går selv ud og tisser om dagen, men han nægter at lave stort på toilettet. Så selvfølgelig får han ble på, men han skal sidde på toilettet og lave det (med bleen på) så han lærer, det er der man skal lave det og ikke inde på værelset imens man leger. Det vil han også gerne! Vi har buksebleer så han selv kan tage dem på og så kalder han bare
Når han er færdig tager jeg bleen af ham imens han sidder på toilettet og så bliver han tørret som hvis han havde lavet stort "direkte", så ser ikke der er mere arbejde i det og vi tager det i hans tempo

Anmeld

19. februar 2014

MorDk

Åh det gør lidt ondt i mit moderhjerte når jeg læser at du har kæmpet en kamp i 2 timer hvorefter du så opgiver  Det er ik fair. Så har den kamp været til ingen verdens nytte. 

Børn er forskellige. Børn er klar når de er klar. Det er ikke noget vi kan styre. Mød dit barn hvor det er og tag den derfra. 

Min søn havde en længere periode hvor han lavede lort i bleen. Han bad om at få ble på og gik for sig selv. Vi skiftede ham uden en mine. Der gik ikke ret lang tid før han selv blev mere interesseret i at komme på toilettet. Vi tog det i hans tempo. Også selvom det var lidt belastende at skifte lortebleer m.m 

Held og lykke med det.

Anmeld

19. februar 2014

spj

Her hjalp det at min datter fik lov at lave stort på potten. Vi havde også mange problemer. Hun ville så ikke have ble på, men sked bare i bukserne.
Jeg lagde mærke til, at hun altid gik ind på sit værelse og lavede i bukserne. Så jeg satte potten ind på værelset (ved godt det ikke er så lækkert). Men det hjalp hende til at gøre det i potten. Da hun var blevet tryg ved det, flyttede vi potten ud på toilettet og til sidst kunne hun bruge toilettet med en lille belønning (et stykke chokolade).
Har I prøvet med potte eller kun toilettet?

Anmeld

19. februar 2014

SAL

TineA skriver:

HVAD GØR JEG NU?

Vores var 4,3 år år før han begyndte at lave lort på toilet! Vi snakkede rigtig meget med ham om det, og vores strategi blev, at vi talte ned med bleerne! Så var der 20 tilbage, 19 osv...og når der ikke var flere så var det altså toilet eller potten! Og en tur i legetøjsbutik De første dage blev det potte på værelset (det var meget svært for ham, men han overvandt - der var jo ikke nogle bleer!)! Efter 2-3 dage gik han på toilettet - og sikke en lettelse! Osse for ham! Måske I kunne overveje den tilgang hvis I synes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.