Toilet / hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.663 visninger
16 svar
23 synes godt om
19. februar 2014

TineA

Jeg er på randen til at gå ud af mit gode skind...
Min søn er 3,5 år og bruger ble når han skal lave lort. Han tisser på toilettet i dagtimerne, men har ble på om natten. Vi har forsøgt flere gange at få ham til at lave lort på toilettet, men han NÆGTER! Han har gjort det før - 3 gange i alt max.
Hvad skal man stille op? Han bliver så tosset at han slår og sparker og skriger efter bleen - selvom man ihærdigt forsøger at hjælpe ham og tale om det at gå på wc. Han går komplet i baglås og nægter det fuldstændig.
I dag holder han fri fra børnehave og skulle lave lort og jeg tog ham i hånden, fulgte ham på wc og så snakkede vi om, at han skulle lave lort på toilettet og så brænder han bare sammen og skriger efter bleen?????? jeg ville holde fast i min beslutning, det er jo for fa**** for barnets bedste at man gør det! Jeg har prøvet ALT nu og efter næsten 2 timers intensiv "kamp", har han fået ble på, da han nærmest var ved at skide i bukserne.
Det skal ikke være for en hver pris, men nu har vi altså forsøgt næsten hver dag i 4 måneder!

HVAD GØR JEG NU?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

TineA

Hov.. Alle de spørgsmålstegn var der ikke da jeg skrev teksten. Det må have været smiley's

Anmeld

19. februar 2014

L&V

TineA skriver:

Min søn er 3,5 år og bruger ble når han skal lave lort. Han tisser på toilettet i dagtimerne, men har ble på om natten. Vi har forsøgt flere gange at få ham til at lave lort på toilettet, men han NÆGTER! Han har gjort det før - 3 gange i alt max.
Hvad skal man stille op? Han bliver så tosset at han slår og sparker og skriger efter bleen - selvom man ihærdigt forsøger at hjælpe ham og tale om det at gå på wc. Han går komplet i baglås og nægter det fuldstændig.
I dag holder han fri fra børnehave og skulle lave lort og jeg tog ham i hånden, fulgte ham på wc og så snakkede vi om, at han skulle lave lort på toilettet og så brænder han bare sammen og skriger efter bleen?????? jeg ville holde fast i min beslutning, det er jo for fa**** for barnets bedste at man gør det! Jeg har prøvet ALT nu og efter næsten 2 timers intensiv "kamp", har han fået ble på, da han nærmest var ved at skide i bukserne.
Det skal ikke være for en hver pris, men nu har vi altså forsøgt næsten hver dag i 4 måneder!

HVAD GØR JEG NU?

Nu siger du godt nok du har prøvet alt men hvad med belønninger? Om det er klistermærker i en bog, et stykke snoller, en krone osv osv.

Anmeld

19. februar 2014

TineA

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nu siger du godt nok du har prøvet alt men hvad med belønninger? Om det er klistermærker i en bog, et stykke snoller, en krone osv osv.

Meget upædagogisk har jeg "lokket" med tur på legeplads, tur med tog og metro og chokolade.
Vi skulle have været afsted på legeplads for halvanden time siden, men det magter jeg nok ikke nu...

Anmeld

19. februar 2014

FruStolpe

HVAD GØR JEG NU?

Jeg kunne have skrevet samme indlæg :/

Vi har 1 gang nægtet bleen, det gør jeg ALDRIG igen.
Nu har vi snakket med børnehaven mm og det kommer når det kommer. Hun er åbenbart bare ikke klar til det.

Vores datter er 3.5 år, og har tisset på toilet i dagtimerne i 1.5 år, så vi synes også det er på tide at smide bleen helt.

Men som sagt, så kommer jeg aldrig til at tvinge hende til det.
Vi har desuden brugt alle former for bestikkelse, og lokkemetoder der findes.

Anmeld

19. februar 2014

TineA

FruStolpe skriver:

Jeg kunne have skrevet samme indlæg :/

Vi har 1 gang nægtet bleen, det gør jeg ALDRIG igen.
Nu har vi snakket med børnehaven mm og det kommer når det kommer. Hun er åbenbart bare ikke klar til det.

Vores datter er 3.5 år, og har tisset på toilet i dagtimerne i 1.5 år, så vi synes også det er på tide at smide bleen helt.

Men som sagt, så kommer jeg aldrig til at tvinge hende til det.

Hvad skete der da I nægtede bleen?
En ting er, at jeg er pisse træt af at skifte lortebleer på så stor en dreng, en anden ting er, at jeg er højgravid med bækkenløsning og jeg kan nærmest ikke løfte ham op på puslebordet

Anmeld

19. februar 2014

L&V

TineA skriver:

Meget upædagogisk har jeg "lokket" med tur på legeplads, tur med tog og metro og chokolade.
Vi skulle have været afsted på legeplads for halvanden time siden, men det magter jeg nok ikke nu...

Jeg tror jeg ville vælge noget her og nu belønning. Syntes det er rigtig svært at råde om når man ikke kender barnet men hvis det var her hjemme så ville jeg ta bleen også var det det.. Skid i bukserne hvis du vil for det bliver dælme træls også ved jeg at hun ville hoppe på potten eller toilettet for det ville ikke tiltale hende af min men der er jo os dem der går i den anden grøft også bare holder sig og det kan jo blive en slem pine.

Anmeld

19. februar 2014

FruStolpe

TineA skriver:

Hvad skete der da I nægtede bleen?
En ting er, at jeg er pisse træt af at skifte lortebleer på så stor en dreng, en anden ting er, at jeg er højgravid med bækkenløsning og jeg kan nærmest ikke løfte ham op på puslebordet

Hun skreg/græd af ondt i maven i to timer...... Det nærmer sig sgu børnemishandling -jeg er SÅ flov

Jeg kan sagtens følge dig, er selv gravid og kan/vil nu kun skifte hende i sofaen på puslehynden. Magter ikke det andet....

Anmeld

19. februar 2014

PernilleogLouis

Du skriver du gør det for hans skyld?? Det virker ikke til at det er til hans bedste! Jeg ville bare vente til han selv har lyst til at lave på toilettet - der skal nok komme en dag hvor han ikke syns det er rart at rende rundt med lort i bleen. 

Anmeld

19. februar 2014

Leneur

TineA skriver:

HVAD GØR JEG NU?

Jeg købte pottebogen i bog og idé i forbindelse med projekt blefri og de første gange ville hun stadig have bleen på når hun skulle lave stort men vi aftalte så at for hver gang hun tissede på toilettet, så fik hun en stjerne på blusen og når det var lort, så 2 stjerner og hun bestemte helt selv, hvornår det skulle være. Intet pres, for det kommer der ikke noget godt ud af. Efter 2 dage ville hun godt prøve og hun var bare så stolt da det lykkedes med nr. 2 og gik rundt og viste sine stjerner til alle. Selvomdet er halvandet år siden, læser vi i bogen i ny og næ stadigvæk. Så det var det der virkede her, plus vi snakkede meget om det i 14 dage inden så hun var med på hvad der skulle ske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.