Vores søn er provokerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

aarhusmor

Jeg er helt enig i "ano14316s" indlæg. Der skal mere konsekvens ind. Vi døjer selv med lignende situationer. Vores dreng er 7 år og jeg opfatter det lidt som en fase han går igennem, hvor han prøver at konkurrere om magten i hjemmet.
Derfor lader jeg ham vide at jeg bestemmer.
Hvis han ikke tager sko på, så sæt ham i bilen uden sko, men tag skoene med. Og ja kniv og gaffel ellers ingen mad

altså lav nogle konsekvenser. Tror ikke det er nødvendigt med hverken familierådgivning eller mental undersøgelse. Jeg tror det er en normal fase, ved nogen er den bare større og ved andre mindre. Men sæt grænser og hav konsekvens med i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres mange dejlige svar, skylder lige at sige da flere ha nævnt det at han hele sidste år og lidt inden blev observeret/ analyseret af en psykolog og der blev lavede en ppr på ham. Som kom frem til at han nok var sensertiv. 

Har var også sådan i bh. Skolen syntes det går godt, der e enkle dage hvor han eller ikke høre hvad de beder ham om.

På det tidspunkt døjede vi meget med sengetiden, han ville ikke gå i seng og nå vi endelig fik ham i Seng, stod han op mange gange. Efter han er begyndt  i skole er det hold lidt igen, der er enkle aftner hvor han ikke vil og vi diskutere om han skal, men de er få efterhånden. Vi prøvede med kugle dyne og afslappende musik i starten, dynen gad han ikke men musikken hjalp mange gange, gav ham også tryk massage.

Jeg kan desværre ikke så godt hjælpe ham.i  Tøjet, det er alt for stærkt til og jeg står med ham selv om morgnen. Men det er jo også det at man bliver irriteret inden i, når han ikke bare gør det af selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.