Nej - hvorfor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

Sujan

Jo man kan sagtens melde sig syg i sin ferie... Så står det som en sygedag og ikke en feriedag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

LinLin

Jo man kan sagtens melde sig syg i sin ferie... Så står det som en sygedag og ikke en feriedag.

Det kan jeg (pædagog ) i hvert fald ikke hvis ferien er påbegyndt! Så er det først hvis man er syg mere en 5 dage at det begynder at hedde sygedage - de første fem er stadig ferie... (Har lige været det igennem i sommer )

Anmeld

17. februar 2014

MorDk

???

Hvad skulle det hjælpe? Når man er gået på ferie kan man ikke bare melde sig syg i stedet for. I hvert fald er de første fem dage alligevel "feriedage"...

hvis man ved man er syg inden feriestart så må man da melde sig syg. Man kan ikke starte en ferie på sygdom. At man vælger at gøre det må man selv om men det er da spildte feriedage.

Hvis du er blevet syg, før den planlagte ferie begynder (altså før arbejdstids begyndelse den første feriedag), har du ikke pligt til at påbegynde ferien. Det betyder, at du har valget mellem at holde ferien som planlagt eller at påberåbe dig sygdommen som en feriehindring (så du kan holde erstatningsferie på et senere tidspunkt).

Anmeld

17. februar 2014

LinLin

MorDk skriver:

hvis man ved man er syg inden feriestart så må man da melde sig syg. Man kan ikke starte en ferie på sygdom. At man vælger at gøre det må man selv om men det er da spildte feriedage.

Hvis du er blevet syg, før den planlagte ferie begynder (altså før arbejdstids begyndelse den første feriedag), har du ikke pligt til at påbegynde ferien. Det betyder, at du har valget mellem at holde ferien som planlagt eller at påberåbe dig sygdommen som en feriehindring (så du kan holde erstatningsferie på et senere tidspunkt).

Det kan jo være en hårfin balance men sådan stillet op giver det mening... Det kan jo bare udnyttes kan man sige, specielt lige efter en weekend...

Da jeg "var ude i det" i sommer havde jeg haft to dage og blev så sygemeldt da vi (jo) mistede - derfor ved jeg det med hvis ferien er påbegyndt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.