Har desperat brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Nu bliver jeg nok lidt hård i munden. 
Men ærlig talt så skal du være skide ligeglad med om han har et sted at bo eller ej. (Han har nok en kammerat eller to han kan overnatte/bo hos)

Og når du siger at det eneste der sådan bekymre dig er lugten, så skal du jo også tænke på at det ikke kun er ham der kan blive påvirket af stoffet, selvom det kun er ham der ryger det. - Hvis du sidder sammen med ham, i samme rum så får du også hash i dit system, selvom du ikke kan mærke det.  - Det er også det der gør det muligt at lave en så kaldt "rumkoger". Kan røgen komme indtil jeres datter selvom hun er lagt i seng? Har hun evt. værelse lige op og ned af hvor han ryger, er døren måske ikke lukket helt? - Buttom line kan det går ud over hende også?

Du spørger ind til hvad du sådan praktisk kan gøre. Ja, pak hans taske, stil den så han får øje på den med det samme når han kommer hjem, og vær klar på at tage snakken lige der. Fortæl ham at du ikke vil have at han ryger mere, når han skal være sammen jeres datter, sig at han ikke bare lige skal være færdig med det han har, men at det skal stoppe lige NU! Gør det på samme tid klart at hvis han vælger at droppe røgen så vil du gerne hjælpe og støtte alt hvad du overhovedet kan, men indtil han er klar til det så vil faktisk ikke have ham i huset. 

Jeg vil ikke mene at hun kan blive påvirket af det, det håber jeg da ikk for så er jeg en elendig mor

Hun sover på etagen oven over os der er to døre imellem en er helt lukker og hendes er lukket i, så den står på klem...

Der ud over er emhætten altid tændt hvor han sidder tæt ved...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

B&J

ja han har et problem men kunne være du skulle finde et sted hvor du selv kan få hjælp med at sætte dig ind i hvorfor er det han ryger hash....

for man kan nemt sige ja ja jeg stopper i morgen jeg lover det jeg elsker dig over hashen, og der er hold i dem, men det er bare svært at stoppe med noget man er afhængig af

og de fleste mennesker har en lille last og nogle en der er større. og selv om hash ikke er det sundeste jamen hvad er sundt?

min kæreste er dybt afhængig af hans cola og lige meget hvad kan jeg ikke tage den fra ham, men den er også en erstatning for alkoholen som han var afhængig af inden vi fandt sammen, og kom i behandling for...

og din kæreste skal også være 100% klar på at komme på afvænning fordi ellers får du ham ikke afsted

Anmeld

16. februar 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Jeg har verdens bedste kæreste, jeg elsker ham og han elsker mig, vi har det dejligt sammen i hverdagen og han er den bedste far for vores datter som forguder ham...

MEN.... Han ryger hash, hver dag! Jeg ved egentligt ikke hvornår og hvordan det er begyndt, det er ligesom kommet snigende... Det startede med til fester ind imellem og er så eskaleret...
Jeg har bedt ham om i flere år at stoppe og får samme svar hver gang "jeg stopper snart" "jeg skal bare blive færdig med det jeg har" "jeg vælger dig over hash" osv osv

Jeg orker det ikke mere, har fundet ud af at man gennem kommunen kan komme i noget behandling gratis hvilke jeg har bedt ham om at ringe til, men det bliver ikke til noget for ham mener han kan klare det selv...
Har kun prøvet det en gang selv for mange år siden og hadede det så kan ikke sætte mig ind i hvorfor han skal ryge...
Har prøvet i det små at nævne at jeg tror han kunne have godt af psykolog, men tror jeg tager det som en joke..

Det er som sådan ikke noget der påvirker vores datter, da han kun ryger efter hun er puttet, og ja man er påvirket i 24 timer efter man har røget, men der er intet at mærke på ham, han står op passer sin skole og er god ved vores datter...

Men jeg vil ikke acceptere det mere, det er røv svært for det er egentligt vires eneste problem, som faktisk kun fylder noget om aftenen når han tænder en...

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, spurgte ham i dag om han overhovedet ville stoppe, svaret var: nogle gange

Jeg vil ikke bare flytte med vores datter, vil ikke rive hende væk fra hendes base og hendes far på samme tid... Så nu tænker jeg, enten beder jeg ham om at flytte til at er startet i behandling (men hvordan smider man lige sit livs kærlighed ud af hans eget hjem?) eller jeg kan selv smutte i weekenden hvor jeg er blevet inviteret to steder hen hvor min datter og jeg sagtens kan blive og overnatte? Men hvad så med bagefter??

Har virkeligt ikke brug for dømmende kommentarer, men brug for råd og evt erfaring???

Det er ikke bare en dårlig vane. Det er et misbrug, og efter mange år, uanset hvor lidt han ryger , så vil det være EKSTREMT hårdt at stoppe, fysisk og ikke mindst psykisk. 

Jeg ville uden tvivl give ham et ultimatum, du kan ikke gøre andet. Han kommer nok til at tage let på det, da du jo før er kommet med tomme trusler. Så jeg er overbevist om at det kommer til at kræve at du forlader ham for en stund. Han kan ikke tvinges til at stoppe, men du kan sagtens give ham en rigtig god grund til at stoppe, via de handlinger du gør. I det her tilfælde, stille ham et ultimatum, regn med han tager let på det, og gå. Du kan ligeså godt forberede hvad og hvor, inden du tager snakken med ham, for som sagt, jeg tror ikke han vil forstå dit budskab med blot dine ord, der skal handling til. 

Anmeld

16. februar 2014

lineog4

For at være ærlig har jeg haft det sådan her 1000 gange før, at nu er det nok...

Tro mig jeg er villig til at kæmpe for min familie kan blive sammen, mange var nok smutter for længe siden...

Men hvad hvis snakke osv ikke er nok?

Føler bare ikke jeg kan blive ved med bare at snakke med ham og komme med tomme trusler (ved godt det er mega idiotisk at komme med, men nogle gange er det svært at lade være)

Han snakker om at han gerne vil igang med at træne, har tænkt lidt om man kan bruge det som motivations faktor og sige at jeg gerne vil betale hans træning, hvis han får det gjort i stedet for at ryge, har læst flere der har brugt træning som distraktion til at stoppe med

Jeg ville fortælle ham, jeg støttede ham til eksamen var overstået for denne gang - kan forstå det er lige om lidt. Og så sætte det som skæredato - der skal du gå i behandling, stoppe eller hvordan han vil gøre det.

Jeg personligt tror ikke på et ultimatum alla lige nu når det er noget der har stået på længe, for hvorfor skulle han tro på dig. Hvis derimod I får talt, du får givet ham luft til eksamen, I får lagt en plan om det er træning, behandlingsforløb, psykolog hvad ved jeg så I begge er indstillet på sådan er det.

Jeg ville kontakte rådgivning til misbrug (man kan Google jeg stødte mest ind i alkohol lige nu) for du skal også have hjælp som pårørende. Hvordan støtter man, hvad er bedst osv. Det vile jeg bruge tid på og få råd og vejledning før jeg satte en stop klods. 

Jeg forstår dig godt, men kan også læse du elsker din kæreste, du synes han er en god far og egentlig ikke har lyst til et brud og derfor ville jeg uden tvivl råde dig til at få råd hos dem der ved hvad de taler om. Det er nemlig ikke kun ham der skal i behandling, men jer og de "traditioner" I har, for måske skal der ændres noget hvor du skal være med for det kan lykkes. Det er hans store kamp, men det er jeres lille.

Anmeld

16. februar 2014

Katia Juul Skovgaard

Anonym skriver:

Hun er 2 1/2...
Jeg frygter også at han aldrig stopper når han ikke selv rigtigt kan se problemet

Jeg har bare svært ved at smide ham ud da jeg lidt selv har tvunget ham igang med uddannelse som snart har eksaminer, hvordan skal han passe den og få en ordentlig fremtid og være et godt eksempel for vores datter hvis han ikk har tag over hovedet?? han har ikke de store muligheder for et sted at være

Årh altså hvor er jeg ked af det på dine vegne

Men jeg tror du er nødt til at tage tyrene ved hornene og hjælpe jer alle? Det lyder som at du er den eneste voksne og så må han blive det på den hårde måde? 

Du virker ulykkelig og det kan med tiden smitte af på jeres datter. I fortjener det bedste og det er kun dig der kan sørge for det.

Jeg ved det er et sats, men jeg ser det lidt som "You don't know what you've got until its gone", han skal åbenbart have en øjenåbner af dimensioner før han fatter budskabet? 

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Katia Juul Skovgaard skriver:

Årh altså hvor er jeg ked af det på dine vegne

Men jeg tror du er nødt til at tage tyrene ved hornene og hjælpe jer alle? Det lyder som at du er den eneste voksne og så må han blive det på den hårde måde? 

Du virker ulykkelig og det kan med tiden smitte af på jeres datter. I fortjener det bedste og det er kun dig der kan sørge for det.

Jeg ved det er et sats, men jeg ser det lidt som "You don't know what you've got until its gone", han skal åbenbart have en øjenåbner af dimensioner før han fatter budskabet? 

Det er også lidt min frygt... Tror jeg prøver en sidste gang at snakke med ham, hjælpe ham igang med stoppet og hvis ikke det holder må han jo lære det på den "hårde måde"

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville fortælle ham, jeg støttede ham til eksamen var overstået for denne gang - kan forstå det er lige om lidt. Og så sætte det som skæredato - der skal du gå i behandling, stoppe eller hvordan han vil gøre det.

Jeg personligt tror ikke på et ultimatum alla lige nu når det er noget der har stået på længe, for hvorfor skulle han tro på dig. Hvis derimod I får talt, du får givet ham luft til eksamen, I får lagt en plan om det er træning, behandlingsforløb, psykolog hvad ved jeg så I begge er indstillet på sådan er det.

Jeg ville kontakte rådgivning til misbrug (man kan Google jeg stødte mest ind i alkohol lige nu) for du skal også have hjælp som pårørende. Hvordan støtter man, hvad er bedst osv. Det vile jeg bruge tid på og få råd og vejledning før jeg satte en stop klods. 

Jeg forstår dig godt, men kan også læse du elsker din kæreste, du synes han er en god far og egentlig ikke har lyst til et brud og derfor ville jeg uden tvivl råde dig til at få råd hos dem der ved hvad de taler om. Det er nemlig ikke kun ham der skal i behandling, men jer og de "traditioner" I har, for måske skal der ændres noget hvor du skal være med for det kan lykkes. Det er hans store kamp, men det er jeres lille.

Det er en god ide med at søge hjælp til mig selv, har godt tænkt på det og kan se at der er nogle grupper man kan gå i, det er dog primært om formiddagen hvor jeg selv har skole, men må kigge lidt videre...

Måske det også kan få ham til at se at jeg mener det når jeg siger det er et problem i vores forhold når eg selv går til, i mine øjne, lidt ekstreme midler

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Det er ikke bare en dårlig vane. Det er et misbrug, og efter mange år, uanset hvor lidt han ryger , så vil det være EKSTREMT hårdt at stoppe, fysisk og ikke mindst psykisk. 

Jeg ville uden tvivl give ham et ultimatum, du kan ikke gøre andet. Han kommer nok til at tage let på det, da du jo før er kommet med tomme trusler. Så jeg er overbevist om at det kommer til at kræve at du forlader ham for en stund. Han kan ikke tvinges til at stoppe, men du kan sagtens give ham en rigtig god grund til at stoppe, via de handlinger du gør. I det her tilfælde, stille ham et ultimatum, regn med han tager let på det, og gå. Du kan ligeså godt forberede hvad og hvor, inden du tager snakken med ham, for som sagt, jeg tror ikke han vil forstå dit budskab med blot dine ord, der skal handling til. 

Det er også det jeg prøver ved denne tråd, at få nogle værktøjer til hvis han ikke ændrer adfærd...

Håber han snart tager sig sammen så min datter ikke behøver lide er stort tab i sin elskede far

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja han har et problem men kunne være du skulle finde et sted hvor du selv kan få hjælp med at sætte dig ind i hvorfor er det han ryger hash....

for man kan nemt sige ja ja jeg stopper i morgen jeg lover det jeg elsker dig over hashen, og der er hold i dem, men det er bare svært at stoppe med noget man er afhængig af

og de fleste mennesker har en lille last og nogle en der er større. og selv om hash ikke er det sundeste jamen hvad er sundt?

min kæreste er dybt afhængig af hans cola og lige meget hvad kan jeg ikke tage den fra ham, men den er også en erstatning for alkoholen som han var afhængig af inden vi fandt sammen, og kom i behandling for...

og din kæreste skal også være 100% klar på at komme på afvænning fordi ellers får du ham ikke afsted

Ja det er en god ide at finde hjælp til mig selv... For kan ikke sætte mig ind i afhængigheden og kan ikke sætte mig ind i at han ikke selv kan se problemet, måske man også kunne få nogle råd til hvordan jeg Bedst kan støtte ham i at stoppe...

Hvis jeg må spørge? Hvordan kom din mand ud af misbruget? Det er helt i orden hvis ikke du vil svare, har bare brug for nogle råd som jeg evt kan give videre til ham

Anmeld

16. februar 2014

B&J

Anonym skriver:

Ja det er en god ide at finde hjælp til mig selv... For kan ikke sætte mig ind i afhængigheden og kan ikke sætte mig ind i at han ikke selv kan se problemet, måske man også kunne få nogle råd til hvordan jeg Bedst kan støtte ham i at stoppe...

Hvis jeg må spørge? Hvordan kom din mand ud af misbruget? Det er helt i orden hvis ikke du vil svare, har bare brug for nogle råd som jeg evt kan give videre til ham

Han valgte selv vejen ud af det og hvis han ikke gjorde var han død af druk, det samme er jo med mig hvis jeg ikke valgte min Gastric bypass havde jeg ædt mig selv ihjel...

man skal indse det er et problem før man kan gøre noget ved det hvis man ikke selv ønsker hjælp kan man ikke gøre noget...

og ja det vil være en ide at du selv fik den hjælp så du kan sætte dig ind i at det han tænker og gør. for tit er der et eller andet man går og tænker over noget der er galt noget der er sket for mange år siden, siden man gør de ting man gør...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.