Jeg har verdens bedste kæreste, jeg elsker ham og han elsker mig, vi har det dejligt sammen i hverdagen og han er den bedste far for vores datter som forguder ham...
MEN.... Han ryger hash, hver dag! Jeg ved egentligt ikke hvornår og hvordan det er begyndt, det er ligesom kommet snigende... Det startede med til fester ind imellem og er så eskaleret...
Jeg har bedt ham om i flere år at stoppe og får samme svar hver gang "jeg stopper snart" "jeg skal bare blive færdig med det jeg har" "jeg vælger dig over hash" osv osv
Jeg orker det ikke mere, har fundet ud af at man gennem kommunen kan komme i noget behandling gratis hvilke jeg har bedt ham om at ringe til, men det bliver ikke til noget for ham mener han kan klare det selv...
Har kun prøvet det en gang selv for mange år siden og hadede det så kan ikke sætte mig ind i hvorfor han skal ryge...
Har prøvet i det små at nævne at jeg tror han kunne have godt af psykolog, men tror jeg tager det som en joke..
Det er som sådan ikke noget der påvirker vores datter, da han kun ryger efter hun er puttet, og ja man er påvirket i 24 timer efter man har røget, men der er intet at mærke på ham, han står op passer sin skole og er god ved vores datter...
Men jeg vil ikke acceptere det mere, det er røv svært for det er egentligt vires eneste problem, som faktisk kun fylder noget om aftenen når han tænder en...
Ved bare ikke hvad jeg skal gøre, spurgte ham i dag om han overhovedet ville stoppe, svaret var: nogle gange
Jeg vil ikke bare flytte med vores datter, vil ikke rive hende væk fra hendes base og hendes far på samme tid... Så nu tænker jeg, enten beder jeg ham om at flytte til at er startet i behandling (men hvordan smider man lige sit livs kærlighed ud af hans eget hjem?) eller jeg kan selv smutte i weekenden hvor jeg er blevet inviteret to steder hen hvor min datter og jeg sagtens kan blive og overnatte? Men hvad så med bagefter??
Har virkeligt ikke brug for dømmende kommentarer, men brug for råd og evt erfaring???
Anmeld