anerkendende kommunikation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2014

Rixer

ette1987 skriver:

Berit Bae

Berit Bae er kendt indenfor pædagogikken som skriver om definitionsmagt og anerkendelse men det er stadig PÆDAGOGIK og ikke DKK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Tullemor

anerkendelse i børnehøjde - bog

mere anderkendelse i børnehøjde - bog 

axel honnet har skrevet om det

google is your friend to find more

Anmeld

16. februar 2014

Rixer

Tullemor skriver:

anerkendelse i børnehøjde - bog

mere anderkendelse i børnehøjde - bog 

axel honnet har skrevet om det

google is your friend to find more

Jeg takker

Anmeld

16. februar 2014

ette1987

Rixer skriver:

Berit Bae er kendt indenfor pædagogikken som skriver om definitionsmagt og anerkendelse men det er stadig PÆDAGOGIK og ikke DKK

Men derfor kan hun godt bruges i DKK sammenhæng Vi fik megen ros for at bringe ind ny vinkel på DKK med Berit Bae

Anmeld

16. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Sålænge dit fokus er kommunikation gør det jo ikke noget at have anerkendelse med.
En fra min klasse havde f.eks. Kajandis model om livskvalitet med men hendes fokus var stadig digital dannelse. Hun fik 12.

Anmeld

16. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka jo evt kigge lidt på Byriel. Han har om assertiv kommunikatin, og gir en fin beskrivelse i bogen personlig kommunikation i teori og praksis. Vh stine

Anmeld

16. februar 2014

Rixer

ette1987 skriver:

Men derfor kan hun godt bruges i DKK sammenhæng Vi fik megen ros for at bringe ind ny vinkel på DKK med Berit Bae

Vidste jeg ikke.

Tusind tak for input.

Anmeld

17. februar 2014

ette1987

Rixer skriver:

Vidste jeg ikke.

Tusind tak for input.

Bare nævn i godt ved hun oprindeligt hører til i pædagogik faget

Anmeld

17. februar 2014

Rixer

ette1987 skriver:

Bare nævn i godt ved hun oprindeligt hører til i pædagogik faget

Jeg er meget glad for at læse litteratur hvis jeg bare kan forstå det. Så kan man sagtens opdigte noget man har oplevet i forhold til teorien..

De unges sprog er relevant. Vi er vigtige for alle de unge og der er hod grund til at vi skal være der for de unge så ingen blivet krænket og de unge kan ikke bare passe sig selv. Lovgivningsbestemt at vi skal bære der. Pga. Bandeord kan det krænke den enkelte unge men det kommer an på hvordan drn u nge opfatter bandeordet hvilket er meget relevant i dag. Man skal tale ordentligt til hinanden når man går i klub. Der er nogle skal regler og det er det her med sproget at man har ønske om en god sprogtone så får man også en mere anerkendende kommunikation i forhold til ens opførsel og hvad den enkelte unge laver. . Eksempel jeg vil gerne have at du taler pænt når di kommer klubben. Jeg bryder mig ikke om dit sprog men jeg kan godt lide dig alligevel

Anmeld

17. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg er meget glad for at læse litteratur hvis jeg bare kan forstå det. Så kan man sagtens opdigte noget man har oplevet i forhold til teorien..

De unges sprog er relevant. Vi er vigtige for alle de unge og der er hod grund til at vi skal være der for de unge så ingen blivet krænket og de unge kan ikke bare passe sig selv. Lovgivningsbestemt at vi skal bære der. Pga. Bandeord kan det krænke den enkelte unge men det kommer an på hvordan drn u nge opfatter bandeordet hvilket er meget relevant i dag. Man skal tale ordentligt til hinanden når man går i klub. Der er nogle skal regler og det er det her med sproget at man har ønske om en god sprogtone så får man også en mere anerkendende kommunikation i forhold til ens opførsel og hvad den enkelte unge laver. . Eksempel jeg vil gerne have at du taler pænt når di kommer klubben. Jeg bryder mig ikke om dit sprog men jeg kan godt lide dig alligevel

Er det din indledning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.