anerkendende kommunikation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.977 visninger
21 svar
6 synes godt om
15. februar 2014

Rixer

Hey

Jeg vil bare høre om der nogen der kender til litteratur/teori til emnet.. Det skal bruges til eksamen.

Nogen der evt. kunne give eksempler på det, hvis der nu optræder en konflikt mellem to unge..

mvh. rixer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Rixer

16. februar 2014

fo82

Mener du assertion, aktiv lytning eller girafsprog? 

Anmeld

16. februar 2014

Patriark

Rixer skriver:

Hey

Jeg vil bare høre om der nogen der kender til litteratur/teori til emnet.. Det skal bruges til eksamen.

Nogen der evt. kunne give eksempler på det, hvis der nu optræder en konflikt mellem to unge..

mvh. rixer

Taler vi 1. Eller 2. Semester?

Anmeld

16. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tror ikke du som sådan kam finde teori om anerkende kommunikation, men du kan finde teori om hvad en anerkendende tilgang er og så kan du finde teori om kommunikation.
Så må du i din analyse bruge teorierne til at forklare hvordan anerkendende kommunikation ser ud i praksis. Du går nu på 5. Semester og har derfor været i to praktikker og undervist i både anerkendelse og kommunikation. Så det burde være muligt for dig at finde praksiseksempler (det er jo hvad vi har praktikkerne til) og koble dem til teorien.

P.s. Der er mange grene under kommunikation. Jeg ville kigge pensum igennem og se hvad der er relevant for målgruppen. 

Anmeld

16. februar 2014

Rixer

Tak for hjælpen

Synes bare anerkendelse er noget pædagogik og ikke dkk fagligt

Anmeld

16. februar 2014

Rixer

fo82 skriver:

Mener du assertion, aktiv lytning eller girafsprog? 

Både assertion og aktiv lytning

Anmeld

16. februar 2014

Rixer

mor:) skriver:

Tror ikke du som sådan kam finde teori om anerkende kommunikation, men du kan finde teori om hvad en anerkendende tilgang er og så kan du finde teori om kommunikation.
Så må du i din analyse bruge teorierne til at forklare hvordan anerkendende kommunikation ser ud i praksis. Du går nu på 5. Semester og har derfor været i to praktikker og undervist i både anerkendelse og kommunikation. Så det burde være muligt for dig at finde praksiseksempler (det er jo hvad vi har praktikkerne til) og koble dem til teorien.

P.s. Der er mange grene under kommunikation. Jeg ville kigge pensum igennem og se hvad der er relevant for målgruppen. 

Yes. Jeg har fundet noget om unges sprog som jeg har set i virkeligheden og jeg tager udgangspunkt i mine cases

Anmeld

16. februar 2014

fo82

Jeg har muligvis et kompendium liggende - somewhere - men jeg skal have det scanner for at kunne maile det

Anmeld

16. februar 2014

ette1987

Berit Bae

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.