Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Faren er til stede i weekenderne da han arbejder væk fra hjemmet i hverdagen. 

Vi, altså mig, faren, og bedstemor har sagt noget til hende, men der desværre ikke sket noget endnu. 

På den ene side ville jeg have barnet fjerte men på den anden side ik. Jeg ved ik hvad jeg skal gøre.

faren til barnet må da træde i karakter altså.... Hvis i ved det forgår uden at det hjælper at snakke til hende og i ikke gør andet, er i faktisk medskyldige, groft sagt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Faren er til stede i weekenderne da han arbejder væk fra hjemmet i hverdagen. 

Vi, altså mig, faren, og bedstemor har sagt noget til hende, men der desværre ikke sket noget endnu. 

På den ene side ville jeg have barnet fjerte men på den anden side ik. Jeg ved ik hvad jeg skal gøre.

Så må faren sku da lige komme op og stå og forsvarer sit barn.

Hvis det ikke hjælper at snakke, må I sku bruge andre metoder.

Sige:
Det du gør er ulovligt, få hjælp eller du bliver meldt.

Hun skal jo vide at I mener det, ellers kan hun jo bare grine af det.

Faren må tage sit barn og fjerne det fra moren. Der må ske noget, ellers vil det blive ved med at ske og det vil ske igen med den lille ny der sker. Tænk på hvad hun kan gøre mod en lille baby, der slet ikke kan forsvarer sig selv

Det kan jo også være at hun er frusteret over at være alene hele uden med en 4årig og højgravid.

Skær igennem, alle tre siger til hende at det skal stoppe lige nu!!!

Anmeld

14. februar 2014

Maria-s

Har hun altid behandlet barnet på den måde?? Du skriver 4 år. Er det noget der lige er startet, eller har hun altid været sådan? 

Anmeld

14. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hvorfor beskytter far ikke barnet?
Det er enormt ødelæggende for barnets selvværd og selvtillid, hvilket der også er stor risiko vil påvirke hans indlæring.
Jeg synes det skal meldes så barnet OG mor kan få hjælp. De fjerner ikke børn bare lige sådan. Og skulle det ende med at barnet skal fjernes så er det vel sådan at barnet kan være hos far? Så der skal handles på det. Ellers er I i mine øjne lige så meget med til at ødelægge barnet som moren er.

Anmeld

14. februar 2014

Anonym trådstarter

Faren siger dette når vi siger noget til ham om hvordan moren er overfor barnet - "jamen **BIB** høre jo aldrig efter, og det det der skal til før han høre efter" 

første gang jeg så det var barnet næsten to år, hvor han fik lille lussing, jeg sagde med det samme det var forkert og det ville jeg aldrig se igen og hvis jeg så det ville jeg melde det. Siden har ikke set det, men har dog heller ikke set til familien, det er bedstemor der har fortælt mig det meste og hun kunne aldrig finde på at lyve. 

Anmeld

14. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Faren siger dette når vi siger noget til ham om hvordan moren er overfor barnet - "jamen **BIB** høre jo aldrig efter, og det det der skal til før han høre efter" 

første gang jeg så det var barnet næsten to år, hvor han fik lille lussing, jeg sagde med det samme det var forkert og det ville jeg aldrig se igen og hvis jeg så det ville jeg melde det. Siden har ikke set det, men har dog heller ikke set til familien, det er bedstemor der har fortælt mig det meste og hun kunne aldrig finde på at lyve. 

DU bliver simpelthen nød til at gøre noget så... sikke en ELENDIG far.. og mor... ja sorry mit ligetil sprog.. MEN føj, og sikke hjerteskærende endnu et barn skal ind i det...

Jeg ville, os selvom om det er svært melde dem... DU er barnets talerør, fordi ingen andre er, og de har brug for DIG til at tale deres sag....

Anmeld

14. februar 2014

LilleSmølf

Lussinger er ikke "slået", men slået. Jeg ville anmelde hende for børnevold med det samme.

JA JA, berøringstangste folk der mener at vi bare skal sidde og se på fordi vi ENDELIGT ikke må blande os - men jeg ville altså melde hende, især når hun både slår fysisk og psykisk.

Jeg synes absolut ikke at du først skal "snakke med dem" fordi hvis man én gang kan få sig til at slå sit barn så ændrer man sig ikke bare fordi en eller anden lige tager en lille snak med én. Især ikke når du selv siger at det ikke har hjulpet før. Det er IKKE at overreagere at melde folk for børnevold når de faktisk udfører børnevold!

Tværtimod er du under lov forpligtiget til at melde det. Ellers kan du faktisk blive set som "medskyldig".

Jeg forstår godt det ikke er sjovt og du ikke vil have barnet fjernet, etc. Men tror du ærligt at barnet har det bedre af at leve sammen med en mishandlende mor? Desuden fjerner de ikke bare børn sådan uden videre men giver både mor og barn hjælp så det netop kan fungere for alle partere.

Hvis jeg nogensinde så nogen slå sit barn ville jeg med det samme sige, at DET gør du aldrig og hvis du gør kan du forvente kommunen ved døren næste gang! OGSÅ selvom det var min egen søskende eller en anden i familien.

Det burde da slet ikke være til diskussion.

Tag lige og vær den, der hjælpe det stakkels barn og dets kommende søskende, når de nu ikke selv kan

Anmeld

14. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis der var jer. 

I finder ud a jeres børns fætter/kusine bliver "slået" af barnets mor. 

Barnet for hele tiden smølespark over ørene, for en lille lussing når barnet ik høre efter, bliver revet i armen når barnet ikke ville svare. 

Barnet er bliver 4 år. 

Du har høret moren sige nogen sære ting som - "jeg var for ung da fik dig, hvorfor kom du?" - "vil ønske du ik kom med det første knald" - "er du dum eller hvad?" - "gå ind og se film gider ik se på dig/ gider ik lege med dig" 

.. Jeg ved ik helt hvad jeg skal gøre? 

Barnet skal have en lillebror/søster til sommer. Er nervøs, for dens fremtid.

Jeg ville sige til dem at de skulle stoppe det og evt. tilbyde at tage barnet en gang i mellem, for det kan være hårdt at stå alene med et barn og hvis hun så oveni er gravid....

Hvis I har forsøgt at sige det til dem flere gange, så gå til kommunen med en bekymring... jeg ved det er hårdt, især når det er familie, men det er jo for barnet/børnenes skyld...

Anmeld

14. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Så det har i hvert fald foregået i 2år, og der er ikke blevet gjort noget.

Det skal der gøres, lige nu!!! Det er pisse synd for den dreng, og tænk på den lille der kommer. Hvad hvis den lille skriger, og hun bliver gal, tænk på hvad der kan ske.

I hjemmet bør drengen kunne føle sig tryg og elsket, ikke råbt af og hadet af sin egen mor.

Bor forældrene sammen?

Jeg synes fandeme at I skal tage den far i hoved og røv, og sig; Vis dig som en voksen og beskyt dit barn.
Og så meld moren for vold, for det er jo ikke bare noget der er sket en enkel eller to gange, det er over år og den dreng tager skade.

Hvem af dem er du søster til?

Og tag bedste med, fordi det er hende der har set det.

Anmeld

15. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis der var jer. 

I finder ud a jeres børns fætter/kusine bliver "slået" af barnets mor. 

Barnet for hele tiden smølespark over ørene, for en lille lussing når barnet ik høre efter, bliver revet i armen når barnet ikke ville svare. 

Barnet er bliver 4 år. 

Du har høret moren sige nogen sære ting som - "jeg var for ung da fik dig, hvorfor kom du?" - "vil ønske du ik kom med det første knald" - "er du dum eller hvad?" - "gå ind og se film gider ik se på dig/ gider ik lege med dig" 

.. Jeg ved ik helt hvad jeg skal gøre? 

Barnet skal have en lillebror/søster til sommer. Er nervøs, for dens fremtid.

Melde det med det samme! 

Stakkels barn at være så uelsket, tugtet og forsømt. Hjælp ham væk fra det liv!

Moren har jo åbenlyst brug for hjælp! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.