Lussinger er ikke "slået", men slået. Jeg ville anmelde hende for børnevold med det samme.
JA JA, berøringstangste folk der mener at vi bare skal sidde og se på fordi vi ENDELIGT ikke må blande os - men jeg ville altså melde hende, især når hun både slår fysisk og psykisk.
Jeg synes absolut ikke at du først skal "snakke med dem" fordi hvis man én gang kan få sig til at slå sit barn så ændrer man sig ikke bare fordi en eller anden lige tager en lille snak med én. Især ikke når du selv siger at det ikke har hjulpet før. Det er IKKE at overreagere at melde folk for børnevold når de faktisk udfører børnevold!
Tværtimod er du under lov forpligtiget til at melde det. Ellers kan du faktisk blive set som "medskyldig".
Jeg forstår godt det ikke er sjovt og du ikke vil have barnet fjernet, etc. Men tror du ærligt at barnet har det bedre af at leve sammen med en mishandlende mor? Desuden fjerner de ikke bare børn sådan uden videre men giver både mor og barn hjælp så det netop kan fungere for alle partere.
Hvis jeg nogensinde så nogen slå sit barn ville jeg med det samme sige, at DET gør du aldrig og hvis du gør kan du forvente kommunen ved døren næste gang! OGSÅ selvom det var min egen søskende eller en anden i familien.
Det burde da slet ikke være til diskussion.
Tag lige og vær den, der hjælpe det stakkels barn og dets kommende søskende, når de nu ikke selv kan
Anmeld