Hvad laver i? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

cwl

Da jeg blev gravid med den første arbejdede jeg som pædagogmedhjælper og arbejdede samme sted da jeg blev gravid med nr. 2, men vidste at jeg ikke kunne magte med to børn og komme tilbage til børn i samme aldersgrænse.
Så nu arbejder jeg som sosu-hjælper (blev uddannet som dette inden jeg blev pædagogmedhjælper).

Drømmer dog om noget helt andet, måske noget med mad.
Men nu må vi se hvad tiden bringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

Leob

Sandratoft skriver:

Af ren nysgerrighed, hvad laver i, sådan rent professionelt? Da i fik børn, var i nødsaget/fik en lyst til at skifte karriere? 

Jeg er selv tandlægestuderende, men pga at vi får en lille her til sommer, og jeg synes mit studie bliver uoverskueligt svært med et barn, går jeg kraftigt og overvejer at læse til sygeplejerske i stedet

Jeg er faglært landmand og går kraftigt og overvejer at skifte job.. Da jeg tit har skæve arbejdstider og arbejder weekend. 

Anmeld

13. februar 2014

Tvebakken

Jeg er uddannet cand.oecon, og arbejder som controller.

Jeg fik de første 2 børn under studiet, og nr 3 på mit nuværende arbejde, hvor jeg også venter nr. 4.

Jeg synes det var markant nemmere med graviditet, barsel og børn mens jeg var studerende, end nu, hvor jeg har fuldtidsjob (omend økonomien er bedre nu. )

hov forresten, nej, jeg har ikke haft lyst til hverken at skifte  studieretning eller karrierevalg hverken før eller efter børn, omend jeg da på et tidspunkt skal prøve et andet firma. 

Anmeld

13. februar 2014

VIPpigen

Nu kom min datter ikke i vejen for en uddannelse, (ikke at børn kommer i vejen... Men i mangel af bedre ord) da jeg 4 år inden fødslen kom slemt til skade. Så jeg er fleksjobber. Min drøm som designer røg helt i kurven, og den næste drøm som butiksassistent røg sig også...

Sammen med min datter fulgte så inspirationen til LiljeVanilje, så jeg på hobby og fritidsplan stadig syer og designer... Men i stedet for at jeg nu designer til mig selv og veninder, så designer jeg baby og børnetøj. Og jeg elsker det. Det tages i mit tempo, elsker nye ideer, nye muligheder, og specielt når kunder smider en forespørgelse på et nyt design, eller bare nye muligheder...

Lige nu arbejder jeg 2 timer 2 dage om ugen. Har fri de andre 3, og jeg har energi og overskud til min familie også. 

Så jeg har ikke lagt karrieren om, men ville ønske jeg havde den luksus at jeg skulle tænke på det (selvom det kan være svært for nogen at forstå)

Anmeld

13. februar 2014

charlottekri

Jeg er faglært landmand og fik den første under uddannelsen og det var intet problem. Der var lige lidt med lektielæsning og opgaveskrivning der ikke passede helt fint med febersygt barn, men det hele gik ganske fint. Og agter ikke at skifte branche da arbejdstiderne passer okay med institionerne :-) men det kommer også an på hvilke dyr man arbejder med mht arbejdstiderne

Anmeld

13. februar 2014

Disarobi

Jeg startede som privat dagplejer da jeg var 18, nåede at få 7 år i faget inden jeg gik på barsel.

Jeg ville ønske jeg havde været normalt ansat da det er svært at melde sig syg som selvstændig, og med 4 graviditeter og 3 aborter kunne jeg have brug for LANGT mere end de 7 dage jeg i alt tog...

Jeg elsker at være dagplejer, men starter ikke op igen før jeg er færdig med at få mine egne børn. Det er ikke nemt at få til at gå op med barsel og barselsdagpenge for hvem vil have sit barn i dagpleje hos en gravid???

Anmeld

13. februar 2014

mommy1991

Sandratoft skriver:

Af ren nysgerrighed, hvad laver i, sådan rent professionelt? Da i fik børn, var i nødsaget/fik en lyst til at skifte karriere? 

Jeg er selv tandlægestuderende, men pga at vi får en lille her til sommer, og jeg synes mit studie bliver uoverskueligt svært med et barn, går jeg kraftigt og overvejer at læse til sygeplejerske i stedet

Jeg er på barsel, men til sommer vender jeg tilbage til sygeplejestudiet

Anmeld

13. februar 2014

stjernehimmel

Sandratoft skriver:

Jeg havde lige fået læreplads og sku uddannes som butiks leder...( manglede kun eksamen og lidt inden start) jeg sprang fra da jeg sku på barsel lige efter start.. Samt jeg ikke kunne elle ønskede den karriere som enlig...

har arbejdet inden for mange fag siden...

pt pt igang med at gøre min Hf færdig, og derefter forhåbentlig starte på social rådgiver uddannelsen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.