Børnehavebarn - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hej piger

Sagen er den at min søn er startet i børnehave fra d 1 januar. Jeg er førstegangsmor, og helt ny med børnehave og insutitionslivet, da han gik i dagpleje før børnehaven. 
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det - han virker ikke ked af det over at gå i børnehave, men nu har jeg flere gange (når jeg enten henter eller aflevere), stødt på nogle af de andre drenge fra hans stue, som kalder ham "Dumme ...." - foran mig! Det virker ikke som om pædagogerne eller de andres forældre er klar over det, men jeg er lidt bange for at de behandler ham dårligt, og jeg har det super svært ved at høre på at de kalde rham dumme osv.

Det lyder på ham som om at han ikke rigtig leger med de andre drenge - som om han endnu ikke har nogen venner udover nogle af pigerne, og det gør så ondt på mig.

Jeg ved ikke om det her er normalt? - igen, jeg er helt ny i det her børnehaveræs, og jeg ved ikke om jeg skal vente og se tiden an elle rhvad jeg skal gøre ? 
Så jeg søger vel egentlig bare råd og vejledning?

PS. skrevet ned lyder det åndssvagt at jeg har det svært ved at de kalder ham dumme osv, men ja.. det rammer lige i moderhjetet

Bed om en samtale om hvordan han er faldet til, hør hvad de oplever og fortæl om dine oplevelser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Nessie

Du skal tale med pædagogerne om det, så de ved at der muligvis er et problem.

Næste gang du hører det, tager du straks fat i en pædagog og fortæller hvem det er. 

Det er ok lige at sige til barnet at det vil nan ikke høre dem kalde andre, men så gå til pædagogen lige efter.

Vi har problem med en dreng der slår, og jeg har været tolerant de første gange, men nu er jeg blevet mere skarp i tonen. Skælder dog ikke ud, men tager fat i en pædagog med det samme

Anmeld

11. februar 2014

chael

Anonym skriver:

Hej piger

Sagen er den at min søn er startet i børnehave fra d 1 januar. Jeg er førstegangsmor, og helt ny med børnehave og insutitionslivet, da han gik i dagpleje før børnehaven. 
Jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det - han virker ikke ked af det over at gå i børnehave, men nu har jeg flere gange (når jeg enten henter eller aflevere), stødt på nogle af de andre drenge fra hans stue, som kalder ham "Dumme ...." - foran mig! Det virker ikke som om pædagogerne eller de andres forældre er klar over det, men jeg er lidt bange for at de behandler ham dårligt, og jeg har det super svært ved at høre på at de kalde rham dumme osv.

Det lyder på ham som om at han ikke rigtig leger med de andre drenge - som om han endnu ikke har nogen venner udover nogle af pigerne, og det gør så ondt på mig.

Jeg ved ikke om det her er normalt? - igen, jeg er helt ny i det her børnehaveræs, og jeg ved ikke om jeg skal vente og se tiden an elle rhvad jeg skal gøre ? 

PS. skrevet ned lyder det åndssvagt at jeg har det svært ved at de kalder ham dumme osv, men ja.. det rammer lige i moderhjetet

Havde det været mig, havde jeg sagt noget lign.

"Du skal ikke tale sådan, og du skal ikke tale sådan til MIN søn, for så bliver jeg rigtig vred og så må jeg tale med dine forældre, det er IKKE okay".

Jeg "skældte" et andet barn ud her forleden, på McD, han spændte ben for de andre og sagde grimme ord og så trådte jeg frem, og så sad han ellers skoleret.

Træd i karakter, det må man gerne, ikke være så bange, du skal beskytte dit barn, og det skal sige på en pæn men bestemt måde...

Anmeld

11. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg synes det de rigtig vigtigt at du fortæller pædagogerne omkring dine bekymringer. Vær åben og fortæl hvordan du har det. Det er altid vejen frem.
Så ved pædagogerne også at du lige p.t. måske har brug for lidt flere informationer end hvad de er vant til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.