Statsforvaltningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. februar 2014

Anonym trådstarter

Håber der nogle der kan hjælpe.

Fik af vide for 2 uger siden at faren til min barn ikke godkende at han var faren. Min spørgsmål er så, hvor langt tid skal jeg vente på der sker noget? Ventede 5 måneder på at de sendte brevet til ham.

Er ved og blive træt i hovede at det går så lang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

wamse

Nu har jeg ikke lige prøvet angående en faderskabssag, men med de andre ting, som jeg har haft sager omkring, så kan jeg kun sige, at der skal man godt nok have tålmodighed.

Det tog 8 mdr for at afgøre om min datter måtte få mit efternavn frem for hans

Anmeld

10. februar 2014

sulo

Kender heller ikke sagsbehandlingstiden på det felt, men ved at de er laangt bagefter i andre sager, vi er ved at få en værge kørt ind for min demente svigerfar, og den er klasificeret som haster, men vi har ventet i tre måneder indtil vidre

kan kun sende

Anmeld

10. februar 2014

stjernehimmel

Den er LANG! Der skal tages 3 blodprøver fra hver og mener at der skal gå ca en måned mellem hver, og barnet skal være over 3 mdr inden de tager første blodprøve....

derefter er går der et godt stykke tid inden der ligger endelig svar.... Du skal nok regne med 9 mdr fra først prøve er taget til selve resultatet...

men en dukker han ik op til blodprøve, så slipper han ik udenom for så køre politiet ud og henter ham....

Anmeld

10. februar 2014

sandramor

Anonym skriver:

Håber der nogle der kan hjælpe.

Fik af vide for 2 uger siden at faren til min barn ikke godkende at han var faren. Min spørgsmål er så, hvor langt tid skal jeg vente på der sker noget? Ventede 5 måneder på at de sendte brevet til ham.

Er ved og blive træt i hovede at det går så lang tid

Jeg har været det igennem da min datter var lille og synes ikke det tog lang tid... Det hele var afgjort da hun var ca 2 mdr..... 

Nej der skal ikke tages 3 blodprøver... Der tages først en spytprøve fra dig og barnet.... Så skal i komme igen 10 dage efter og få foretaget endnu en spytprøve og ja vi havde så svarer ca 5-6 uger efter..... 

Anmeld

10. februar 2014

sandramor

stjernehimmel skriver:

Den er LANG! Der skal tages 3 blodprøver fra hver og mener at der skal gå ca en måned mellem hver, og barnet skal være over 3 mdr inden de tager første blodprøve....

derefter er går der et godt stykke tid inden der ligger endelig svar.... Du skal nok regne med 9 mdr fra først prøve er taget til selve resultatet...

men en dukker han ik op til blodprøve, så slipper han ik udenom for så køre politiet ud og henter ham....

Må lige rette dig.... Idag bruger de ikke blodprøver længere de bruger ens spyt... Jeg fik det foretaget da min den mindste var 1 uge gammel skulle så komme igen efter 10 dage og få foretaget endnu en spytprøve og så forelå resultatet i min postkasse efter 5-6 uger.... Så det var ikke særlig lang tid....

Anmeld

10. februar 2014

stjernehimmel

sandramor skriver:

Må lige rette dig.... Idag bruger de ikke blodprøver længere de bruger ens spyt... Jeg fik det foretaget da min den mindste var 1 uge gammel skulle så komme igen efter 10 dage og få foretaget endnu en spytprøve og så forelå resultatet i min postkasse efter 5-6 uger.... Så det var ikke særlig lang tid....

Åhhh... Det er os over 8 år siden jeg fik det gjort....

dejligt de har fundet en hurtigere og nemmere måde end blodprøve.... :-) især når man så os kan få det gjort inden barnet er 3 mdr :-)

Anmeld

10. februar 2014

sandramor

stjernehimmel skriver:

Åhhh... Det er os over 8 år siden jeg fik det gjort....

dejligt de har fundet en hurtigere og nemmere måde end blodprøve.... :-) især når man så os kan få det gjort inden barnet er 3 mdr :-)

Nåååh okay derfor :-) 

men ja for ca 3 år siden gik alle sygehuse over til spytprøver hvilket absolut er en fordel fordi det så også kan gøres når baby er helt lille 

Så ja dejligt der sker en positiv udvikling i den retning 

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har været det igennem da min datter var lille og synes ikke det tog lang tid... Det hele var afgjort da hun var ca 2 mdr..... 

Nej der skal ikke tages 3 blodprøver... Der tages først en spytprøve fra dig og barnet.... Så skal i komme igen 10 dage efter og få foretaget endnu en spytprøve og ja vi havde så svarer ca 5-6 uger efter..... 

Hvad med da i sendte brevet, til at i fik brev at i skulle ind og have taget spytprøve?

Og kan faren snyde og få en ven til at tage testen istedet for ham? 

Og er det på samme tidspunkt vi skal ind som faren så man der hinanden?

undskyld alle min spørgsmål, men ved slet ikke noget om det.

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Nu har jeg ikke lige prøvet angående en faderskabssag, men med de andre ting, som jeg har haft sager omkring, så kan jeg kun sige, at der skal man godt nok have tålmodighed.

Det tog 8 mdr for at afgøre om min datter måtte få mit efternavn frem for hans

Håber godt nok ikke der kommer til at gå 8 måneder med mig. Det var godt nok os længe du har ventet så. Har ventet 5 måneder allerede da de havde lavet fejl så nu vil jeg bare gerne have det afsluttet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.