Hold dig fra min hund!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2009

NaFe

Joan ( Smallie ) skriver:

Skal man så tage dem med ind i butikken?
Og hvis hunden ellers er sat i den hundeholder ting der ofte er uden for butikker så er det jo butikken du skal blive sur på, fordi den er sat det forkerte sted.
Jeg mener bestemt ikke man skal tage en hund med ud at handle og stille den uden for butikken hvis den er utryk ved det eller den står og gøer. Men det er jo heller ikke lige sådan nogen hunde folk går hen til.
Vi kan hurtig blive enig om at nogen mennesker ikke burde have hund, men vi er altså nogen som er rigtig glade for vores hunde og prøver at gøre det rette. Så er det jo ikke fedt hvis der kommer en fremmet hen til hunden og den bliver bange og måske knurre eller være endnu snapper efter dem. For hvem har skylden? Jeg mener jo at det er personen der kommer hen til hunden, hvor andre mener det helt sikkert er hunden der er tosset. Du kan opdrage nok så tosset på en hund men indstinkt kan du altså ikke pille helt af dem. Og så må menneske lade være med at snakke med hunde hvis de ikke har fået lov.

Joan

Det med man ikke skal gå hen til folks hunde er vi helt enige i...

Det med a de står foran butikkerne...Ja der mener jeg a man slet ikke burde tage sin hund med ud og handle... ja skam også for hundes skyld, for kan da godt forstå den bliver utryk, når det vrimler med folk omkring den, som bare skal forbi... Syntes hunde høre til der hjemme og i hundparker vor de kan færdes frit....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Nadi

Skal man så tage dem med ind i butikken?
Og hvis hunden ellers er sat i den hundeholder ting der ofte er uden for butikker så er det jo butikken du skal blive sur på, fordi den er sat det forkerte sted.
Jeg mener bestemt ikke man skal tage en hund med ud at handle og stille den uden for butikken hvis den er utryk ved det eller den står og gøer. Men det er jo heller ikke lige sådan nogen hunde folk går hen til.
Vi kan hurtig blive enig om at nogen mennesker ikke burde have hund, men vi er altså nogen som er rigtig glade for vores hunde og prøver at gøre det rette. Så er det jo ikke fedt hvis der kommer en fremmet hen til hunden og den bliver bange og måske knurre eller være endnu snapper efter dem. For hvem har skylden? Jeg mener jo at det er personen der kommer hen til hunden, hvor andre mener det helt sikkert er hunden der er tosset. Du kan opdrage nok så tosset på en hund men indstinkt kan du altså ikke pille helt af dem. Og så må menneske lade være med at snakke med hunde hvis de ikke har fået lov.

Joan

ENIG!!

Det er altså ikke altid hunden der bærer skylden, som skrevet så har de indstinkter og det er ikke til at vide hva der udløser dem.
Og der er vel en grund til at butikkerne har sat hundekroge op, er sikker på at det ikke bare er for at pynte butikken. Og så skal de vel også bruges, det synes jeg ikke man kan være sure på hundeejerne over.

Anmeld

4. august 2009

Mie A

bondepigen skriver:

Hvor i alverden skal hun så gøre af den? Tage den med ind i butikken måske??

Lade den blive hjemme!

Anmeld

4. august 2009

Joan ( Smallie )

tass21 skriver:

Det med a de står foran butikkerne...Ja der mener jeg a man slet ikke burde tage sin hund med ud og handle... ja skam også for hundes skyld, for kan da godt forstå den bliver utryk, når det vrimler med folk omkring den, som bare skal forbi... Syntes hunde høre til der hjemme og i hundparker vor de kan færdes frit....

Altså nu bor jeg jo i jylland hvor der ikke lige er en hundepark nede om hjørnet, skal faktisk køre ret langt for at komme til en, og det kan da ikke passe jeg skal smide ham i bilen hver gang han skal luftes eller hva?
Altså når jeg stiller min hund uden for en butik stiller jeg ham altid så langt væk fra det hele som jeg kan i en af de der hunde ting og han er ikke utryk ved det og gøer heller aldrig, men for hulan jeg bliver sur hvis der er nogen der står og snakker med ham når jeg kommer ud. Han er så rolig som de kan de kan blive men igen man kan aldrig stole 100% på en hund. Det jeg prøver at sige er at min hund syntes det er rigtig dejligt at komme med ud at handle, og skal jeg så bare lade ham blive hjemme fordi folk syntes de ikke kan overkomme at gå uden om ham eller lade være med at snakke med ham??

Joan

Anmeld

4. august 2009

Kloster

Hej alle der har svaret mit indlæg.

Jeg vil gerne sige tak for en rigtig god sober debat om det at have hund blandt offentligheden og det var bestemt også rart at høre, hvad tanker den hundeløse offentlighed tænker.

Takker takker...

Kloster

Anmeld

4. august 2009

malou

tass21 skriver:

Ej men helt ærligt... kan man nu ikke engang tage sin hund med ud og handle... hvad pokker er problemet. Lad dog være med at gøre et stort nummer ud af det. Hvis en hund står bundet ved en butik så gå dog udenom!! Hvis den gør... så snakker den jo bare... synes efterhånden Danmark er ved at blive et stort forbuds land med folks underlige ideer om rigtigt og forkert. Ja undskyld jeg måske lyder som et surt opstød men vi må da vel alle sammen være her... både hunde elskere og hunde hadere... og jeg gør INGENTING forkert ved at have min hund bundet ved en butik. Mine hunde ELSKER turerne op til COOP og det er der altså ikke nogen der kommer til at sætte en stopklods i for mig. Jeg er nærmest rystet over der er nogen der kan være imod det.......-det er jo ligefør der først er nogle der bliver tilfredse hvis jeg har dem i bur inde i mit hus.... og de KUN bliver luftet i aflukkede arealer..... pyhhhha jeg er sgu lidt forbavset over det her........ 

Anmeld

4. august 2009

malou

Altså nu bor jeg jo i jylland hvor der ikke lige er en hundepark nede om hjørnet, skal faktisk køre ret langt for at komme til en, og det kan da ikke passe jeg skal smide ham i bilen hver gang han skal luftes eller hva?
Altså når jeg stiller min hund uden for en butik stiller jeg ham altid så langt væk fra det hele som jeg kan i en af de der hunde ting og han er ikke utryk ved det og gøer heller aldrig, men for hulan jeg bliver sur hvis der er nogen der står og snakker med ham når jeg kommer ud. Han er så rolig som de kan de kan blive men igen man kan aldrig stole 100% på en hund. Det jeg prøver at sige er at min hund syntes det er rigtig dejligt at komme med ud at handle, og skal jeg så bare lade ham blive hjemme fordi folk syntes de ikke kan overkomme at gå uden om ham eller lade være med at snakke med ham??

Joan

Kunne ikke være mere enig!!!!! Nu må man sgu ikke engang tage sin hund med ud og handle mere..... CHOK!!

Anmeld

4. august 2009

NaFe

Ja vi har jo alle vores meninger...hvilket jo er helt fint med mig...Siger bare hvordan jeg gerne så tingene var....

Og ja..jeg syntes ikke hunde har noget a gøre uden foran butikkerne... Og a de kun burde være løse i hundeparker....

Altså denne debat er om a vi ikke skal røre jeres hunde...hvilket jeg aldrig kunne drømme om...Men den kan altså også vendes...Jeg gider ik have jeres løse hunde hen og snuse mig i røven når jeg ude a gå...Og hundeejerne altid ser ondsvagt på en når de kan se man ikke bryder sig om det..og kommer med deres gude kommentar..DEN GØR IKKE NOGET, DEN VIL BARE SIGE HEJ, Ja det kan sku godt være den vil sige hej, men jeg vil ikke sige hej til den... 

Anmeld

5. august 2009

Miamaja

Mie A skriver:

Ja, det er det jeg siger. Det er din hund - dit ansvar!! Hvis du mener at den kan finde på at bide, så sætter du den vel ikke uden for en butik alene??

JA da, Ens hund er ens eget ansvar. Hvem skulle det ellers vaere? Det kan da ikke vaere rigtigt at f.eks en 2 aarig som faar skambidt sit ansigt fordi barnet lob op til en hund i et split sekund, der staar bundet uden opsyn i fuld offentlighed, er foraeldrenes eller barnets egen skyld??

Man kan ikke forvente at andre mennesker ved hvordan hunde kan reagere eller hvordan de skal omgaas.

Jeg har selv en hund og har haft den i 8 aar nu, og har altid ELSKET hunde big time! Og jeg bliver ogsaa rigtig irriteret og maalos paa folk som bare lader deres born render hen til ham naar vi er ude og stikke deres ansigt taet ned til hans.  Men det er mit ansvar hvis han bider uanset hvad. Det siger loven. Saadan er det. Ogsaa selvom jeg ved det var fordi hunden blev forskreakket osv.
Jeg synes virkelig det er helt forkert af hundeejere at forvente af fremmede mennesker og isaer born at vide hvordan de burde omgaas dyr, naar hunden er uden opsyn et sted hvor mange mennesker faerdes.

Vores hund er en af dem som ligner en riiiigtig blid snuskebasse som aaaaaaldrig kunne finde paa at knurre eller bide pga. sit udseende og storrelseMen faktum er, at han er en hund og han er en bestemt folsom herre, som knurrer naar han foler sig truet.

Der er rig mulighed for at tage sin hund med sig mange steder. Vi tager ogsaa vores hund med os alle vegne ogsaa butikker, men saa staar en af os udenfor med den eller har mulighed for at iagtage den igennem et vindue.
Andre born's sikkerhed er vigtigere for mig end at min hund kan faa lov til at vente udenfor en butik eller ligende.

Anmeld

5. august 2009

Kloster

Hej alle.

Nu var det jo ikke bare, når Kenzo stod alene ude foran kiosken, folk havde behov for at røre ham.

Næh nej... Oplevede  også ret mange gange, at forældre til især små børn, sagde til deres ivrige børn "jamen han ser jo så rolig ud, gå I bare hen og klap ham". Også først BAGEFTER spørger os om de ikke godt måtte.

Der havde barnet jo så armene om Kenzo's hals og barnet smilte jo (viste tænder). Ja det er jo meget naturligt for os mennesker, men når barnet kommer støt frem med åben mund og fremviste tænder, er det i hundens verden et angreb.
Og der stod vi altså med ham i line.

Og ja self er det vores ansvar, men man bør da blive spurgt først.

Hunden er VORES - ikke alle andres.
Hunden er med os på ferie for vores skyld - ikke for alle andre skal kæle for ham.

Kloster

God debat ellers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.