ano14316 skriver:
Jeg har også siddet for et par år siden og rodet med den der beregner men fatter den ikke...
Men der er altså lige en ting jeg bare er nød til at spørger om.
Hvorfor flytter man til en bolig der er 700 kr dyrere end den man har, hvis man i forvejen ikke kan betale sin husleje uden boligstøtte fra kommunen?
Jeg ser bestemt ikke ned på at få den hjælp man har brug for, jeg undres bare...
Du spørger da bare

Vi flytter fordi vi bor i et "udsat område" og her er RIGTIG meget larm og jeg føler mig ikke længere tryg nu hvor vi har en lille én, og folk synes det er sjovt at smide fyrværkeri i opgangen, smadre døren ind selvom der er opgansgslås på, stå og true hinanden i opgangen, etc.
Vi kan sagtens betale vores nuværende husleje uden boligstøtte ligesom vi kan betale husleje i den nye uden boligstøtte.
Grunden til at vi siger ja tak til boligstøtte er, at vi begge er på SU og det er dejligt at have de ekstra penge til de større ting som fx. tandlægeregning og det meget medicin jeg pludseligt er nød til at tage pga. et meget svært graviditetsforløb, der bare fortsætter her 8 måneder efter fødslen.
Det er det billigste vi kan finde og det er endda uden for byen, ellers er vi tvunget til at blive boende her de næste 4-5 år og det kan vi simpelthen ikke. Det er så slemt at både kæresten og jeg har fået konstateret stress.
Så bare rolig, det er 100% gennemtænkt
Anmeld