Boligstøtte - loft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
12 svar
3 synes godt om
9. februar 2014

LilleSmølf

Inde på boligstøtteberegneren står der, at man kan få boligstøtte til max. 82.700 kr og at vores husleje overstiger.

Der står "forløbg beregning: 2.100 kr" men jeg er ikke sikker på at jeg forstår - får man så boligstøtte op til de 82.700 kr om året, eller får man slet intet fordi det overstiger, og så er den foreløbige beregning kun hvis det var maximum de 82.000?

Håber nogen kan svare for jeg er en skovl til det her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

Morjanne76

De 2100 kr er den hjælp, du kan få hver måned i boligstøtte.  Altså et tilskud til din husleje. 

Anmeld

9. februar 2014

LilleSmølf

De 2100 kr er den hjælp, du kan få hver måned i boligstøtte.  Altså et tilskud til din husleje. 

Den del forstår jeg godt, vi får skam boligstøtte nu også

Det er fordi vi skal flytte og huslejen i den nye bolig overstiger hvad de vil give boligstøtte til. Udregningsdimsen siger, at vi kan få ca. 2.100 kr for 82.700 kr af huslejen, hvilket er loftet. Vores årlige husleje kommer til at ligge på omkring 90.000 kr.

Det jeg ikke forstår er om vi så 100% får den boligstøtte og de så bare ikke regner de sidste 10.000 kr af huslejen med (altså, at vi ikke får støtte for den del af huslejen), eller om vi slet ikke kan få den fordi vi overstiger loftet?

Ja, jeg er ked af at jeg skal have det skåret ud i pap

Anmeld

9. februar 2014

Lukas&Liam<3

Uden at vide det vil jeg da mene at du får boligstøtte af det beløb de giver. Altså 2100. Det villedavære underligt andet

Anmeld

9. februar 2014

LilleSmølf

Maria&Lukas skriver:

Uden at vide det vil jeg da mene at du får boligstøtte af det beløb de giver. Altså 2100. Det villedavære underligt andet

Synes de har nogle meget sære regler, og det gør en stor forskel for os. Tror vi lige får ringet til dem når de åbner igen.

Tak for svar (:

Anmeld

9. februar 2014

Morjanne76

LilleSmølf skriver:

Den del forstår jeg godt, vi får skam boligstøtte nu også

Det er fordi vi skal flytte og huslejen i den nye bolig overstiger hvad de vil give boligstøtte til. Udregningsdimsen siger, at vi kan få ca. 2.100 kr for 82.700 kr af huslejen, hvilket er loftet. Vores årlige husleje kommer til at ligge på omkring 90.000 kr.

Det jeg ikke forstår er om vi så 100% får den boligstøtte og de så bare ikke regner de sidste 10.000 kr af huslejen med (altså, at vi ikke får støtte for den del af huslejen), eller om vi slet ikke kan få den fordi vi overstiger loftet?

Ja, jeg er ked af at jeg skal have det skåret ud i pap

Det der ligger over loftet kan du ikke få boligstøtte for. Dvs der er en større egenbetaling end hvis huslejen var lavere. 

Anmeld

9. februar 2014

AnthonsMor

LilleSmølf skriver:

Inde på boligstøtteberegneren står der, at man kan få boligstøtte til max. 82.700 kr og at vores husleje overstiger.

Der står "forløbg beregning: 2.100 kr" men jeg er ikke sikker på at jeg forstår - får man så boligstøtte op til de 82.700 kr om året, eller får man slet intet fordi det overstiger, og så er den foreløbige beregning kun hvis det var maximum de 82.000?

Altså det nemmeste vil jo være at lave en ny beregning baseret på den nye husleje, så kommer der jo til at stå en anden "foreløbig beregning"

Du kan sagtens beregne ny boligsikring uden at rette i den

Anmeld

9. februar 2014

ano14316

LilleSmølf skriver:

Jeg har også siddet for et par år siden og rodet med den der beregner men fatter den ikke...

Men der er altså lige en ting jeg bare er nød til at spørger om.
Hvorfor flytter man til en bolig der er 700 kr dyrere end den man har, hvis man i forvejen ikke kan betale sin husleje uden boligstøtte fra kommunen?

Jeg ser bestemt ikke ned på at få den hjælp man har brug for, jeg undres bare...

Anmeld

9. februar 2014

LilleSmølf

AnthonsMor skriver:

Altså det nemmeste vil jo være at lave en ny beregning baseret på den nye husleje, så kommer der jo til at stå en anden "foreløbig beregning"

Du kan sagtens beregne ny boligsikring uden at rette i den

Det er også det vi har gjort (:

Anmeld

9. februar 2014

AnthonsMor

LilleSmølf skriver:

Det er også det vi har gjort (:

Men så får du ca. det som der står derinde, også selvom huslejen overstiger det de betaler for

Men ja, nu så jeg du ville ringe derind, og det er klart også smartest, så kan du få konkrete svar i stedet for vores små gætterier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.