Laver u-lykker...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

Han leger ikke i den... Der er os nogen dage hvor han forstå et nej. Men der er os dage hvor vi ikke kan få ham væk fra at feks tænde komfuret. Det er en af de ting jeg bare ikke vil ha at han leger med!!! Min mand var tæt på at brænde sig...

Hvis han bliver meget ked af det når han kommer i kravle gården så tager jeg ham os op igen. Kan ikke klare at se ham være alt for ked af det! Men han tager det fint de fleste dage...

Oki, men så længe det fungere fint for jer, er det jo også en god løsning for jer.

Hvad med et gitter til køkkenet? så slipper i for at skælde ham ud over komfur osv og han kan kravle nogenlunde frit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Mormilla

suanne85 skriver:

Oki, men så længe det fungere fint for jer, er det jo også en god løsning for jer.

Hvad med et gitter til køkkenet? så slipper i for at skælde ham ud over komfur osv og han kan kravle nogenlunde frit

Vi er selv meget i køkkenet, så synes at det vil være synd hvis han ikke kunne være hos os... Men i dag hvor han har fået han`s morgen lur har han været meget sød!!!!

Men vi bruger den heller ikke så tit! Kun når det er meget slemt det han gør!!!

Anmeld

4. august 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

Vi er selv meget i køkkenet, så synes at det vil være synd hvis han ikke kunne være hos os... Men i dag hvor han har fået han`s morgen lur har han været meget sød!!!!

Men vi bruger den heller ikke så tit! Kun når det er meget slemt det han gør!!!

Åh sådan en lur kan bare gøre så meget det er helt vildt, bare en halv time kan gøre underværker for de små.

Men er faktisk når de er lidt små træt el over træt de ulykker begynder. Emil er også bare rigtig hænge i de her dag, har slet ik været noget med ulykker el lign, dejligt.

Anmeld

4. august 2009

Mormilla

suanne85 skriver:

Åh sådan en lur kan bare gøre så meget det er helt vildt, bare en halv time kan gøre underværker for de små.

Men er faktisk når de er lidt små træt el over træt de ulykker begynder. Emil er også bare rigtig hænge i de her dag, har slet ik været noget med ulykker el lign, dejligt.

Det har du ret i!!! Den lur er bare super go!!! Godt vi er begyndt på den igen

Anmeld

4. august 2009

JustAnotherName

Herhjemme er det også forskelligt hvad der virker den ene dag og så den næste.

Det kommer også lidt an på situationens alvor, for nogle ting er bare NO GO!

Ind imellem er det nok at sige "nej, det må man ikke skat" ...og så bliver det godtaget. Det er dog sjældent at hun bare godtager et nej ...så skal hun som regel lige skeje lidt ud og blive forurettet over at der var noget man ikke måtte.

Andre gange må vi helt fysisk hen og fjerne hende fra det hun ikke må.
Der er det selvfølgelig bedst med afledning eller at kunne finde noget andet som hun GERNE må i stedet for. Men hvis ikke situationen er til det, så er et nej altså et  nej herhjemme - og det er de voksne der bestemmer!! Basta.

Så må hun blive nok så knotten eller ked af det, mens det lige står på.
Det går hurtigt over igen og er glemt.
Og lige i situationen, hvis hun fortsætter med noget forbudt efter at have fået et nej, så ER det ligesom også for at tjekke os, om vi nu virkelig mener det (hun er knap 2 år, og er begyndt at søge grænser hos os) - så derfor synes jeg det er rigtig vigtigt, at vi vedholder de nej' er vi giver hende ....så må man "vælge sine kampe" og vurdere om det virkelig er nødvendigt at sige nej eller ej.
Men med de ting som vi altid siger nej til (mest af sikkerheds-årsager) der skal det bare respekteres, at det er nej / forbudt!

Anmeld

5. august 2009

Mormilla

JustAnotherName skriver:

Herhjemme er det også forskelligt hvad der virker den ene dag og så den næste.

Det kommer også lidt an på situationens alvor, for nogle ting er bare NO GO!

Ind imellem er det nok at sige "nej, det må man ikke skat" ...og så bliver det godtaget. Det er dog sjældent at hun bare godtager et nej ...så skal hun som regel lige skeje lidt ud og blive forurettet over at der var noget man ikke måtte.

Andre gange må vi helt fysisk hen og fjerne hende fra det hun ikke må.
Der er det selvfølgelig bedst med afledning eller at kunne finde noget andet som hun GERNE må i stedet for. Men hvis ikke situationen er til det, så er et nej altså et  nej herhjemme - og det er de voksne der bestemmer!! Basta.

Så må hun blive nok så knotten eller ked af det, mens det lige står på.
Det går hurtigt over igen og er glemt.
Og lige i situationen, hvis hun fortsætter med noget forbudt efter at have fået et nej, så ER det ligesom også for at tjekke os, om vi nu virkelig mener det (hun er knap 2 år, og er begyndt at søge grænser hos os) - så derfor synes jeg det er rigtig vigtigt, at vi vedholder de nej' er vi giver hende ....så må man "vælge sine kampe" og vurdere om det virkelig er nødvendigt at sige nej eller ej.
Men med de ting som vi altid siger nej til (mest af sikkerheds-årsager) der skal det bare respekteres, at det er nej / forbudt!

Kunne ikke være mere enig med dig

Et nej er et nej!!!

Anmeld

5. august 2009

LotteGabriella

saxi skriver:

Vi siger f.eks. først  "Nej, det er mors." På en pæn måde, hvis det ikke hjælper rejser en af os og går over og fjerner hende fra tingen. Det afleder hendes opmærksomhed fra det hun ikke må. Og det udvikler sig på en god måde uden konflikter (endnu
Men vores største problem lige nu er at hun vil stå i sofaen, og det vil vi ikke have - der starter vi med at sige "sid på numsen" hjælper det ikke, går vi hen og sætter hende ned. Rejser hun sig så igen, stiller vi hende ned på gulvet og siger "se, du kan stå på gulvet"  

vi gør det samme her.....men sørger dog for at sætte hende ved noget af hendes legetøj

Anmeld

6. august 2009

Nanna1985

Da Fia var lille sagde vi Nej Fia.. Det må du ikke.. Det er mor´s eller far´s.. Så gav vi hende sit legetøj i hånden.. Nu har Fia aldrig rodet i mine skabe el.skuffer.. Heldigvis..

Det gør hun stadigvæk ikk og hun er knap 3 år..

Anmeld

6. august 2009

Mormilla

Nanna1985 skriver:

Da Fia var lille sagde vi Nej Fia.. Det må du ikke.. Det er mor´s eller far´s.. Så gav vi hende sit legetøj i hånden.. Nu har Fia aldrig rodet i mine skabe el.skuffer.. Heldigvis..

Det gør hun stadigvæk ikk og hun er knap 3 år..

Skabe og skuffer synes jeg ikke er noget slemt. Men han tænder for komfuret og det vil jeg bare ikke ha!!! Det kan gå alt for galt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.