Tror ik man kan finde en bestemt metode man kan bruge hver gang, men vil os syntes at det er dumt at bruge kravlegården hvis det også er et sted han leger

Men her hjemme er det forskelligt hvad der virker fra dag til dag. Den ene dag kan det virke bare og sige nej, så måske dagen efter så skal vi bare lade som ingenting fordi han gør det netop for at vi skal reagere. Så en dag kan det virke bare at sætte sig ned på gulvet til ham og lege med ham. Nogen gange kan det virke at "lege" ham væk, gå hen imod ham og sige: Nu kommer jeg og tager dig. Så griner han over hele hovedet og så køre man den lidt videre efter man har flyttet ham og så glemmer han alt om det.
Hans far har et par gange prøvet at spærre af for ham, f.eks ved at sætte noget for, men han bliver rigtig ked af det når det er og har sagt at det vil jeg ikke have, så vil jeg hellere sidde en halv time eller mere på gulvet og lege med ham end at han skal være helt ked af det.
For mange gange gør de det for at få opmærksomhed. Emil griner tit til os lige inden han gør det, og det er jo for at vi skal reagere, og så kan jeg ik selv lade være at grine
Anmeld