Anonym skriver:
Ved ikke lige om den ligger i den rigtige kategori..
Hvor meget deltager jeres kæreste eller mand i familiens gøremål?
Jeg føler mig efterhånden lidt som en enlig mor, pga. at min kæreste minimalt er 'på banen', når det gælder huset og børnene (vi har tvillinger)..
Han står op ved 6 tiden, og kører på arbejde. Imens er jeg hjemme med børnene, på barsel.
Han kommer hjem mellem 16.30-17.00. Og gider ingenting!
Han skifter til noget mere afslappende tøj, og så sidder han ellers bare i sofaen. Nogengange falder han i søvn. Så er det mig der står for børnene - igen. Ser ellers altid frem til at han kommer hjem, så jeg kan blive aflastet lidt.
Jeg laver aftensmad, dækker bord, og rydder af bordet igen, samt får startet en opvask. Jeg vasker tøj, og får det hængt op til tørre.
Børnene burger ble, og skal skiftes rimelig ofte. Det står jeg for. Hvis en af dem har lavet stort, og jeg siger 'tager du ikke lige den?' - siger han at så må det altså vente, for han orker ikke lugten mm. lige nu. Han bliver ved med at udskyde det, indtil at jeg ikke holder det ud mere, og selv skifter bleen. Nogengange går der flere dage mellem, at han tager en ble. Og så er det bare en tisseble! 
Når børnene skal bades, gør jeg det. Tror han har gjort det to gange, inden for den første måned efter de var blevet født. Det er snart et ½ år siden..
De får stadig flaske, og 9 ud af 10 af dem, laver jeg. Selv om natten er det altid mig der står op, og giver dem begge mad. Han bliver SÅ sur/irriteret, hvis jeg vækker ham om natten. Jeg har flere gange foreslået, at han står op i weekenden, så jeg også kan prøve hvordan det er at få lov til at blive liggende i sengen en hel nat, og få sovet lidt mere.
Men det vil han overhovedet ikke engang prøve på.. I weekenden, står jeg op ved 8 tiden. Børnene vågner som regel ved 9 tiden. Dem får jeg så skiftet, givet nyt tøj på, givet mad osv. inden han står op. Som er mellem kl. 10 - 12. 
Rengøring i huset, er primært også mig der gør det. Vi har boet i vores nye hus i godt 2 måneder, og han har gjort rent i køkkenet, 2 gange..
Jeg er sommetider ved at blive helt kuk i hovedet, af alle de opgaver, og børnene, som stadig kræver en del.. 
Håber lidt at det bare er en periode for ham? Jeg holder det da ikke ud på længere sigt 
Da jeg lige havde født, var det faktisk ham der skiftede bleer, lavede flasker osv. de første 2 dage (inkl. nattetjansen). Jeg var rimelig udkørt efter fødslen af de to.. Gud hvor jeg savner det! 

Jeg havde sat min mand på plads!! og i sådan en situation kan jeg blive rigtig rigtig strid - men sådan er jeg