Får det rigtigt skidt efter hver aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

LMX

Rockertand skriver:

Er det diagnosticeret som sukkersyge eller hvad siger din læge?

Nej hos mig er det en bivirkning af en Gastric bypass operation. 
Men lad mig hurtigt sige at hos mig afhænger det af HVAD jeg spiser så jeg ved godt hvordan jeg skal undgå det. Så det er ikke noget jeg døjer med på daglig basis... Men det minder stort set om sukkersyge, uden at være det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Ja selvfølgelig 

Når du spiser stiger dit blodsukker. Hvis du, som mig, har problemer med dit BS så stiger det temmelig en del og det giver ubehag præcis som du beskriver.

Efterfølgende (efter ca 20-30min) plejer mit så enten at dumpe helt ned under normalen og det giver også ubehag, bare på en anden måde. Så skal jeg spise en lille smule igen for at stabilisere det.
Eller det regulerer sig så det ligger normalt. ca 4-7....

Du skal have mange tak for forklaringen

Det lyder rigtigt meget som om det kunne være grunden så det skal jeg selvfølgelig have spurgt ind til hos lægen.

Anmeld

9. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Det sker for det meste når jeg når det punkt hvor jeg tænker at jeg er mæt, dvs. mens jeg spiser.

Det skal lige siges at jeg ikker over-spiser, tvært imod har jeg ingen appetit haft de sidste mange måneder og den er kun lige vendt så småt tilbage.

Må jeg spørger hvad det har at gøre med blodsukker? Det forstår jeg mig ikke så meget på

Maden har meget at gøre med dit blodsukker

Jeg har f.eks. diabetes type 2, så jeg skal være særlig obs på hvad jeg spiser, for at mit blodsukker ikke stiger for højt, og bliver dårlig

Jeg fandt lige en artikel til dig - fakta om blodsukker:

http://min.medicin.dk/Artikler/Artikel/45

Men få din læge til at teste dit blodsukker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.