At melde sin arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

Carina:-)

Chris86 skriver:

Det troede jeg faktisk ikke at atbejdsgiveren måtte? Altså ringe i forbindelse med sygdom og "tjekke"... Har jeg i hvert fald hørt.

Jo i forbindelse med planlægning er det skam helt lovligt. 

+ man må efter 3 dag bede om tro og love erklæring og muligheds attest fra lægen. 

I forbindelse med  gentagende mandag/fredag jeg gider ikke gå på arbejde sygdom må arbejdsgiver bede om tro og love /attest allerede 2 sygedag.

Det er en alm misforståelse at folk tror at arbejdsgivere ikke må ringe/kontakte deres ansatte under sygdom,ligesom man sagtens kan fyres under sygdom også inden 120 sygedage . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Chris86

Carina:-) skriver:

Jo i forbindelse med planlægning er det skam helt lovligt. 

+ man må efter 3 dag bede om tro og love erklæring og muligheds attest fra lægen. 

I forbindelse med  gentagende mandag/fredag jeg gider ikke gå på arbejde sygdom må arbejdsgiver bede om tro og love /attest allerede 2 sygedag.

Det er en alm misforståelse at folk tror at arbejdsgivere ikke må ringe/kontakte deres ansatte under sygdom,ligesom man sagtens kan fyres under sygdom også inden 120 sygedage . 

Ved godt de mp kræve lægeerklæring.. Mente bar ik de måtte ringe og spørge indtil sygdom/hvornår man er rask osv..

Anmeld

8. februar 2014

Carina:-)

Chris86 skriver:

Ved godt de mp kræve lægeerklæring.. Mente bar ik de måtte ringe og spørge indtil sygdom/hvornår man er rask osv..

Det må de gerne ,men self ikke flere gange om dagen .

Men man har som ansat pligt til at give besked dagligt hvis arbejdspladsen f.eks skal planlægge vagter osv.

Anmeld

8. februar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis det dårlige arbejdsmiljø kun skyldes dårlig ledelse, kan Arbejdstilsynet ikke gøre noget. Det har lige været oppe i medierne for nylig, at de ingen beføjelser har der. Se f.eks. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2205043.ece

som lige var det først link der dukkede op i min søgning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.